Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

20 jaar BNLS door Jeroen Water
Vandaag om 06:29:38
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jos B.
Vandaag om 00:22:36
AI is (gelukkig) nog niet perfect door Joz
23 June 2025, 23:43:11
Plan E - 2023 oplage door jandcargo
23 June 2025, 23:36:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
23 June 2025, 23:16:02
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
23 June 2025, 23:03:37
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door saskia
23 June 2025, 23:01:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 June 2025, 22:57:45
lais dcc decoder aan sluiten door Biesje
23 June 2025, 22:25:45
Station Roodeschool door Huup
23 June 2025, 22:16:37
Lichtprintjes NS2400 door patrick
23 June 2025, 21:51:00
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
23 June 2025, 21:42:38
Raadplaatje door Keska
23 June 2025, 21:41:02
Piko NS1100, materieelbespreking door cor_b
23 June 2025, 21:30:55
Een nieuw begin door dreezy
23 June 2025, 21:23:23
Nahmertaler Kleinbahn door GD
23 June 2025, 21:04:25
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
23 June 2025, 20:57:54
Rails roestig verven door ruudns
23 June 2025, 19:34:43
Cranicher Altbahn door Arjen52
23 June 2025, 19:21:49
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
23 June 2025, 19:12:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
23 June 2025, 18:44:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
23 June 2025, 17:39:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
23 June 2025, 16:35:45
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
23 June 2025, 16:31:44
Railcom zender bouwen door AP3737
23 June 2025, 16:19:27
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door Ronald69
23 June 2025, 16:10:55
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein door VictorPM
23 June 2025, 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door bask185
23 June 2025, 14:35:23
US diorama in H0 door MOVisser
23 June 2025, 13:19:12
  

Auteur Topic: LSmodels H0 2009  (gelezen 201920 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #75 Gepost op: 21 February 2009, 22:11:52 »
Oja, over oude mal gesproken.
Volgens mij moet de ICRm ook aan de onderkant een grondige wijziging hebben tegenover de ICR.

Er hangt tenslotte een airco-unit onder en een WC opvangbak.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #76 Gepost op: 21 February 2009, 22:40:44 »
Dan moeten ze de deuren ook nog aanpassen, want alle ICRM rijtuigen, incl de Highspeed rijtuigen hebben geen deurklinken meer, maar alleen nog drukknoppen op de zijwand van het rijtuig.....
Dat is dus absoluut niet waar, vorige week zaterdag ben ik 9 beneluxtreinen tegengekomen, en alle rijtuigen, van alle 9 de treinen hadden gewoon deurklinken, nergens een drukknop te bekennen.
Dus laat LSModels het ook maar niet doen, want er klopt geen fluit van drukknoppen op HiSpeed rijtuig ;D

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #77 Gepost op: 21 February 2009, 23:06:45 »
Ja maar....zie rest van bovenstaande.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #78 Gepost op: 22 February 2009, 09:41:20 »
@ Bruno.

Miscchien dat deze stam nog niet in Maastricht geweest is voor de wijziging.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #79 Gepost op: 22 February 2009, 09:46:20 »
De ICRm rijtuigen inclusief de Hispeed zijn allemaal voporzien van drukknoppen naast de deur.
Dat gebeurde tusssen oktober en december 2008
Jos, hier beweer je dat alle rijtuigen voor december 2008 zijn voorzien van drukknoppen, maar als meer dan 40 rijtuigen dan geen drukknoppen heb, twijfel ik hieraan.

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3567
    • Flickr
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #80 Gepost op: 22 February 2009, 09:58:30 »
Hoi
Ik meen me te herinneren dat de reden om het ICR indertijd van de originele handdeuropening te voorzien was, was dat dat de bij NS gebruikte drukknopopening niet toegelaten was in het internationale verkeer. Misschien dat die regel nog bestaat en dat daarom de prio-stammen niet zijn aangepast?
groeten Sicco

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6438
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #81 Gepost op: 22 February 2009, 10:28:28 »
Volgens mij bestaat die regel niet meer, want anders zou de ICE en de Thalys ook gewoon deurklinken moeten hebben.
Maar die hebben ook drukknoppen.

De belgische I11 rijtuigen, die zijn ook voor internationaal verkeer.
En die hebben ook drukknoppen.

En er zijn wel zeker Prio stammen die drukknoppen hebben gekregen.
Minimaal 4 stammen.
En het zou kunnnen dat de stammen die dit nog niet hebben dit pas gaan krijgen als ze voor de revisie gaan.

Maar dit blijft natuurlijk gissen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #82 Gepost op: 22 February 2009, 20:02:13 »
Ik had van de week nog een BABje op sleeptouw in de 1900 waarvan 1 B-rijtuig nog fier en vrolijk een klink in de deur had. Toch nog eentje die de dans ontsprongen is (voor zo lang als het duurt iig)

mvg

Sander.
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #83 Gepost op: 22 February 2009, 20:43:36 »
De computertekening van de groentewagen beloofd wel wat.

Wat is jullie ervaring met deze plaatjes t.o.v. het uiteindelijke model bij LSmodels?

Groet Stephan.
« Laatst bewerkt op: 22 February 2009, 20:59:03 door prutser »

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #84 Gepost op: 22 February 2009, 21:13:28 »
Als je benieuwd bent hoe zo'n wagon er 1:87 uitziet en ook nog eens binnen 2 weken in de nederlandse winkel ligt dat moet je even gebruikmaken van deze link http://artitec.nl/groentewagen_pics.htm

Wachten op LS kan natuurlijk ook. Misschien worden die wel even mooi.

Groeten
Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6700
  • Spaar ze allemaal.
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #85 Gepost op: 22 February 2009, 21:41:35 »
Of mooier, op een aantal punten ziet de tekening er beter uit, maar ik vermoed dat de gaasroosters bij Artitec weer mooier zijn.
Afwachten dan maar.

groet Stephan.

Hans Wolbers

  • Offline Offline
  • Berichten: 691
    • OV Website
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #86 Gepost op: 23 February 2009, 13:03:53 »
Op de site van LS Models staan de eerste 3d-tekeningen van de NS Groentewagen.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #87 Gepost op: 26 February 2009, 23:37:54 »
Waarschuwing voor de liefhebbers !

De 1100 serie benelux NMBS van LSModels komt in april uit. (bron LSModels)
Per NUMMER worden er maar 300 (!) geproduceerd.

Dit ter info, trek je conclusie als je ze nog niet besteld hebt.....

Men kijkt naar een extra oplage met ander nummer.

Laurens

  • Offline Offline
  • Berichten: 411
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #88 Gepost op: 26 February 2009, 23:44:22 »
Ha, mooi om te horen. Had 'em al besteld bij MTE. Was alleen niet zeker van de uitleverdatum. Al iets bekend van de stuurstand?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #89 Gepost op: 26 February 2009, 23:45:14 »
Zover ik weet eind 2009