Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

NS-1000 in spoor-1 door moonlicht
Vandaag om 17:22:22
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door peterha
Vandaag om 17:21:42
Ketelwagens, welke hebben jullie? door odaoda
Vandaag om 17:21:32
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Ronald69
Vandaag om 17:09:48
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door spoorijzer
Vandaag om 17:04:24
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Chris Westerduin
Vandaag om 16:20:55
Roco 2400, h0 door spoorzeven
Vandaag om 16:17:27
Arlbergbahn.. ? door Sikko
Vandaag om 16:16:22
1 t/m 6 oktober 6 daagse stoomreis door Duitsland Deutsches Dampflokomotivmuseum door Seinhuis
Vandaag om 16:11:33
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:02:51
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
Vandaag om 15:57:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:38:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 15:31:50
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door NL-modelspoor
Vandaag om 15:00:15
Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 14:48:45
Leubachtalbahn door Paul1969
Vandaag om 14:48:24
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 14:44:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:42:38
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door RetroJack
Vandaag om 14:01:30
Big Scale Trains - NS 1200 in Spoor G (1:27) door spoorzeven
Vandaag om 13:59:40
Gewoon wat busfoto's door GerardvV
Vandaag om 13:21:00
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door martijn v m
Vandaag om 13:03:59
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Edwin2121992
Vandaag om 12:37:57
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door tothebeach
Vandaag om 12:29:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:24:33
SPIJKSPOOR: 11 oktober te Poortugaal. door MOVisser
Vandaag om 11:20:05
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 11:06:52
Het bouwen van een Philotrain 2400 kit door Duikeend
Vandaag om 11:02:37
Big Scale Trains - NS 2400 in Spoor G (1:27) door Duikeend
Vandaag om 10:48:14
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 10:08:28
  

Auteur Topic: LSmodels H0 2009  (gelezen 206641 keer)

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #90 Gepost op: 26 February 2009, 23:46:41 »
ATB schreef:
Citaat
Wachten op LS kan natuurlijk ook. Misschien worden die wel even mooi.

Ik kan je nu al melden dat de groentewagen van Ls models nog mooier en iets meer gedetailleerder worden dan die van Artitec.  :D
We're all riders on this train.

Rijtuigpaint

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #91 Gepost op: 27 February 2009, 06:39:17 »
Ik kan je nu al melden dat de groentewagen van Ls models nog mooier en iets meer gedetailleerder worden dan die van Artitec.  :D

Beste Thowra: Bron graag (of eet je speculaas?)

Kees-Jan

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #92 Gepost op: 27 February 2009, 08:14:12 »
Die van Artitec zouden toch eenvoudig gehouden worden om de prijs te drukken....(meegegoten handgrepen b.v.) ?

Daar zullen ze bij LS niet snel voor kiezen.
Vr. groeten,
Bob

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #93 Gepost op: 27 February 2009, 11:53:44 »
Waarschuwing voor de liefhebbers !

De 1100 serie benelux NMBS van LSModels komt in april uit. (bron LSModels)
Per NUMMER worden er maar 300 (!) geproduceerd.

Dit ter info, trek je conclusie als je ze nog niet besteld hebt.....

Laat ik die loc nou al zo'n twee jaar geleden besteld hebben.
Volgens mij sta ik nu helemaal bovenaan bij het uitleverlijstje!

Je zou bijna overwegen een tweede exemplaar te bestellen als investering...
Nah, het moet een hobby blijven!   :D

mvg,
Gert


cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2852
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #94 Gepost op: 27 February 2009, 21:32:24 »
Ik heb hem bij de eerste aankondiging besteld,dus er is de ook en voor mij bij.
nummer maakt mij niks uit als ik er maar een heb voor mijn BNL stam.

Cor

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #95 Gepost op: 28 February 2009, 00:40:25 »
Draad geschoond.

Geen geneuzel meer over aantallen en fietsventielen aub.
« Laatst bewerkt op: 28 February 2009, 00:43:34 door Chris van Diesen »

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #96 Gepost op: 28 February 2009, 12:10:58 »
Die van Artitec zouden toch eenvoudig gehouden worden om de prijs te drukken....(meegegoten handgrepen b.v.) ?

Bob,

kun je hier een bron bij vermelden? Als je die niet hebt, zou je je dan in je uitspraken kunnen beperken tot jou verwachting dat het LS model waarschijnlijk over metalen handgrepen gaat beschikken in afwijking van de bij het Artitec meegegoten handgrepen.

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #97 Gepost op: 28 February 2009, 12:37:41 »
ATB ... ik neem aan dat je de foto's van Artitec hebt kunnen aanschouwen op het internet alsmede ook op de website van Artitec zelf? De wagens komen met meegegoten handgrepen en in mijn ogen een te ruime plaatsing van de remschoenen. Dit blijkbaar om de kosten te drukken ??? LS models heeft een strategie dat alle (fijne)details ook gerealiseerd worden op haar modellen. De ontwerpers van LS Models benadrukken dit nog eens (hier te lezen in een draadje) en dat de groentewagen met al haar details zoals losse handgrepen en een volledig remwerk op de markt komen. En zeker voor een prijs onder die van Artitec vind ik dat een hele prestatie. Hier heb ik meteen antwoordt gegeven op de vraag die Kees-Jan mij stelde.  ;)
Niets ten nadele van Artitec (want ze doen het zeer goed) maar mijn keus is gevallen op het merk LS Models.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 28 February 2009, 12:41:27 door Thowra »
We're all riders on this train.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #98 Gepost op: 28 February 2009, 13:17:55 »
Bob,

kun je hier een bron bij vermelden? Als je die niet hebt, zou je je dan in je uitspraken kunnen beperken tot jou verwachting dat het LS model waarschijnlijk over metalen handgrepen gaat beschikken in afwijking van de bij het Artitec meegegoten handgrepen.

Ted
Je leest mijn bericht niet goed, ik zeg alleen dat het artitec model eenvoudig gehouden is (zoals op foto's is te zien)
En mijn ervaring is dat dat bij LS tegenwoordig "not done" is.
"Daar zullen ze bij LS niet snel voor kiezen." is een verwachting ::)
Maar metalen handgrepen ?...super!
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8241
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #99 Gepost op: 28 February 2009, 13:23:46 »
De ontwerpers van LS Models benadrukken dit nog eens (hier te lezen in een draadje)
Helaas dat draadje is verwijderd..... :o
« Laatst bewerkt op: 28 February 2009, 17:37:25 door Bob.. Reden: zo beter ? »
Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #100 Gepost op: 28 February 2009, 13:36:42 »
Boze smiley helpt niet, dit is geheel in lijn met het beleid.

ATB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1588
  • Modelrailroading is fun
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #101 Gepost op: 28 February 2009, 13:43:26 »
Thowra en Bob,

dat jullie beiden momenteel een voorkeur hebben voor het komende model van LS van de groetenwagen is mij duidelijk en jullie goed recht. Waar ik mij aan erger is de uitspraak (van Bob) dat het meegieten van een aantal onderdelen is gedaan om de kosten te drukken. Dat weet je uit eerste hand - Artitec zelf en vermeld dat dan als bron - of het is een eigen vermoeden en dan heb je geen bron. Stel gewoon dat je wacht op een model dat volledig voldoet aan je eigen verwachtingen en dat je tevens verwacht dat het LS-model daar aan gaat voldoen. Dat is objectief en daar kan en zal ik geen bezwaar tegen maken. Bob's uitspraak roept bij mij echter de suggestie op dat Artitec een inferieur, want "goedkoop" wagentje, op de markt zet. Dat ik de kwaliteit van de Artitec producten hoog acht, mag duidelijk zijn. Daarmee wil ik niet zeggen dat ook aan hoogwaardige producten niets meer te verbeteren valt. Beperk je echter tot de geconstateerde "tekortkomingen" (jammer dat etc.), zo zorg je ervoor dat je opbouwende kritiek ook als zodanig overkomt en daar kan een leverancier, naar zijn keuze, in de toekomst dan mogelijk iets mee doen.

Als laatste wil ik nog wel kwijt dat ook ik heel blij ben met LS-models. Zij maken prachtige modellen. Ik vind het alleen jammer dat het tot 2 x toe tot een dubbelontwikkeling voor een model van een Nederlands rijtuig is gekomen. Wat mij dan verbaasd is de keuze van LS om dogmatisch (koste wat kost) door te gaan met de ontwikkeling van de aangekondigde modellen. Dit terwijl in beide gevallen op het startmoment van de eigen productie de resultaten van de concurrend al op het punt van uitlevering staan. Bij plan W was - voor zover mij bekend - bij LS op dat moment het tekenwerk hiervoor nog niet af en bij de groentewagen nog niet eens opgestart. De nederlandse markt is klein en het aantal nog nooit uitgebracht modellen is groot. Waarom brengt LS niet eerst de reeds lang aangekondigde ICR-stuurstand uit, of de IC+ variant van de ICR's of de Hispeed uitvoeringen, of komt (versneld) met de aangekondigde stalen D(IV). Als modeltreinliefhebber zit ik op deze manier van concurrentie meer te wachten dan op een prijzenslag in het kader van dubbelontwikkelingen.

Groeten
Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Thowra

  • Offline Offline
  • Berichten: 2578
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #102 Gepost op: 28 February 2009, 13:45:51 »
Hmm.. ben benieuwd wat de reden is van het verwijderen daarvan? Persoonlijk juich ik het van harte toe dat de fabrikanten van zich laten horen en dat er naar de klanten die met ideeën komen etc. gehoord worden.
Ik kan wel een paar voorbeelden noemen overigens.

Jeroen
We're all riders on this train.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18607
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #103 Gepost op: 28 February 2009, 13:50:05 »
Daar gaan we in deze draad NIET op door, want we hebben 3 dagen geleden al lopen vegen.
Dus hier babbelen over modellen en niet waarom we vegen.

Dhr keppel is op de hoogte van de veegpartij, en weet waarom.
Voor de rest volg Ted zijn advies : Feiten aub, of ander duidelijk vermelden dat iets je wens is.
« Laatst bewerkt op: 28 February 2009, 14:01:38 door Chris van Diesen »

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8539
  • Spoor N
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #104 Gepost op: 28 February 2009, 14:36:26 »
Waar ik mij aan erger is de uitspraak (van Bob) dat het meegieten van een aantal onderdelen is gedaan om de kosten te drukken.
Dat heeft of hier op het forum gestaan of in de nieuwst RM maar het is wel bekend gemaakt door Artitec.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.