Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Lodewickshaven door Ronald Halma
Vandaag om 19:12:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 18:58:02
Overstap naar HTM door R1954
Vandaag om 18:51:39
Een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 18:51:11
Locatie van foto gezocht door Jan Bennink
Vandaag om 18:34:31
Trix 22583 digitaal gemaakt, maar wil niet rijden. door Blausee-Mitholz
Vandaag om 18:32:53
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Hendrik Jan
Vandaag om 18:31:08
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 17:50:16
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door henk
Vandaag om 17:40:25
Pfarrerwinkel bahn door Frank 123
Vandaag om 17:02:48
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door RetroJack
Vandaag om 16:44:24
SBB eurofima rijtuigen. door Luc2000
Vandaag om 16:25:14
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 16:22:58
Miwula gehackt door Falkenberg
Vandaag om 16:22:56
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:00:39
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:54:31
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC door spoorijzer
Vandaag om 15:24:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Huup
Vandaag om 15:12:24
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Jelmer
Vandaag om 15:05:54
DE-I en DE-II gekoppeld rijden door 008200
Vandaag om 14:43:54
Fleischmann 7375 (BR103) onderdelen gevraagd door RobertH
Vandaag om 14:31:21
AMC Amsterdamse Modelbouw Club door schipcas
Vandaag om 14:30:57
Alternatieven voor servo's door Albert de Heer
Vandaag om 14:28:37
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 14:02:21
vraag vierassige rongenwagen NS Vitrains tijdperk 3 door Alewijn
Vandaag om 13:40:13
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Klaas Zondervan
Vandaag om 13:12:25
Model cipressen in 1:87 door grove den
Vandaag om 13:09:34
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door SvenW
Vandaag om 13:00:11
Miskoop???? door grossraumwagen
Vandaag om 12:32:49
Amsterdam Westhaven - vlothaven 1/87 door dretsome
Vandaag om 12:29:34
  

Auteur Topic: LSmodels H0 2009  (gelezen 208708 keer)

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1120
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #60 Gepost op: 19 February 2009, 21:18:57 »
einde 2009....samen met de airco ICR en.
zitten hier ook de hispeed rijtuigen bij?

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #61 Gepost op: 19 February 2009, 22:35:48 »
In de catalogus staat ICRm en Hispeed beide aangekondigd. Voor zover ik weer heeft Hispeed airco aan boord. Van een aparte serie in NS-huistsijl mét airco is mij niets bekend. Ik vraag me af of die überhaupt bestaat.
Vermoedelijk worden dus met dat 'met airco' meteen al de Hsispeed-rijtuigen bedoeld? Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #62 Gepost op: 19 February 2009, 22:36:37 »
ICRm heeft toch gewoon standaard airco daarom kunnen de ramen toch niet meer open?
Voor grootspoorfoto's zie site

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22670
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #63 Gepost op: 19 February 2009, 22:44:20 »
Precies, en aan de buitenkant zie je dat doordat de meeste ramen niet meer gedeeld zijn. LSM moet dus een andere raaminzet maken en die is dan bruikbaar voor zowel ICRm als Highspeed.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #64 Gepost op: 19 February 2009, 22:53:38 »
Bedankt voor de verduidelijking, maar dan snap ik helemaal niets van Chris' antwoord op Lars' vraag:

Vraag Lars: Is er toevallig meer bekend geworden over de uitlevering van de ICRm met bijbehorende stuurstanden?

Antwoord Chris: einde 2009....samen met de airco ICR en.

 
Want de airco ICR-en zijn dus gewoon de ICRm-rijtuigen, toch?

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #65 Gepost op: 19 February 2009, 22:54:29 »
Jup helemaal correct Gert.
Voor grootspoorfoto's zie site

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8248
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #66 Gepost op: 20 February 2009, 08:15:11 »
Hoe moet ik dit nu zien in relatie tot de groentewagons die Artitec uitbrengt ?
Dat moet je zien als concurrentie, niet uit dezelfde fabriek.
Het is wel heel toevallig dat beide "fabrikanten" nu voor de 2de keer met dezelfde producten komen....

Het is niet zo vreemd dat de Plan W's er nog steeds niet zijn, LS heeft erg veel hooi op zijn vork genomen...
Maar als ze met iets in de winkels komen is het meestal ook geweldig en de moeite van het wachten waard :D
Vr. groeten,
Bob

peter1234

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #67 Gepost op: 21 February 2009, 21:45:12 »
Precies, en aan de buitenkant zie je dat doordat de meeste ramen niet meer gedeeld zijn. LSM moet dus een andere raaminzet maken en die is dan bruikbaar voor zowel ICRm als Highspeed.

Dan moeten ze de deuren ook nog aanpassen, want alle ICRM rijtuigen, incl de Highspeed rijtuigen hebben geen deurklinken meer, maar alleen nog drukknoppen op de zijwand van het rijtuig.....
vr. groeten,

Peter
.........................................................


Intellibox , Windigipet X , Märklin K , Littfinski , Viessmann , HAG , Liliput , RailTop , LSM , ACME , Roco , Fleischmann , Lima , Rivarossi , Zwitserse modeltreinen

Rijtuigpaint

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #68 Gepost op: 21 February 2009, 21:52:48 »
Dan moeten ze de deuren ook nog aanpassen, want alle ICRM rijtuigen, incl de Highspeed rijtuigen hebben geen deurklinken meer, maar alleen nog drukknoppen op de zijwand van het rijtuig.....

Niet waar............................



Kees-Jan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
  • Spoor N
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #69 Gepost op: 21 February 2009, 21:54:55 »
Is een latere wijziging.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #70 Gepost op: 21 February 2009, 21:56:42 »
De ICRm rijtuigen inclusief de Hispeed zijn allemaal voporzien van drukknoppen naast de deur.
Dat gebeurde tusssen oktober en december 2008
Daarvoor hadden ze nog gewoon de deurklinken.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Rijtuigpaint

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #71 Gepost op: 21 February 2009, 21:59:30 »
Kijk nu komen we ergens (niet Altijd dus).

Kees-Jan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #72 Gepost op: 21 February 2009, 22:00:49 »
Dus ze kunnen gewoon in de oude mal uitgeleverd worden.
(laat maar komen)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #73 Gepost op: 21 February 2009, 22:01:27 »
Ja, kees jan, dat heb je als je dichtbij Maastricht woont.
Want de werplaats maastricht heeft de order gekregen om alle deuren van de ICRm te wijzigen.

En je ziet wel eens regelmatig wat he. ;D ;D


Jos. ;)
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22670
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #74 Gepost op: 21 February 2009, 22:08:12 »
Dus ze kunnen gewoon in de oude mal uitgeleverd worden.
(laat maar komen)

Ja, behalve die airco-ramen dus.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.