Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

IJken van locomotieven door Frank 123
Vandaag om 06:51:27
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Noordernet
Vandaag om 06:07:30
20 jaar BNLS door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:17:40
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 00:16:01
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 00:00:55
Piko 1136 van AC naar DC door Mug
22 June 2025, 23:49:35
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
22 June 2025, 23:17:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
22 June 2025, 22:28:06
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
22 June 2025, 21:57:18
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
22 June 2025, 21:46:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
22 June 2025, 21:01:37
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Twinkie
22 June 2025, 20:59:44
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
22 June 2025, 20:19:11
Railcom zender bouwen door piksov
22 June 2025, 19:26:45
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door Frank 123
22 June 2025, 18:43:08
Lichtprintjes NS2400 door Hans Gvz
22 June 2025, 18:33:11
Zaagsel? door Prutsert
22 June 2025, 17:56:51
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
22 June 2025, 17:53:52
't Boemeltje door RobVille
22 June 2025, 17:19:52
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
22 June 2025, 17:00:19
Station Roodeschool door Torikoos
22 June 2025, 16:57:17
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
22 June 2025, 16:51:38
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door grossraumwagen
22 June 2025, 16:41:18
US diorama in H0 door Frank 123
22 June 2025, 14:27:43
Raadplaatje door Modellbahnwagen
22 June 2025, 12:48:55
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
22 June 2025, 12:47:05
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
22 June 2025, 12:21:29
Tamiya kleur dak Bundesbahn door Sikko
22 June 2025, 11:49:45
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 June 2025, 11:48:39
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
22 June 2025, 11:04:07
  

Auteur Topic: LSmodels H0 2009  (gelezen 201889 keer)

Chiel

  • Online Online
  • Berichten: 1098
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #60 Gepost op: 19 February 2009, 21:18:57 »
einde 2009....samen met de airco ICR en.
zitten hier ook de hispeed rijtuigen bij?

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #61 Gepost op: 19 February 2009, 22:35:48 »
In de catalogus staat ICRm en Hispeed beide aangekondigd. Voor zover ik weer heeft Hispeed airco aan boord. Van een aparte serie in NS-huistsijl mét airco is mij niets bekend. Ik vraag me af of die überhaupt bestaat.
Vermoedelijk worden dus met dat 'met airco' meteen al de Hsispeed-rijtuigen bedoeld? Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #62 Gepost op: 19 February 2009, 22:36:37 »
ICRm heeft toch gewoon standaard airco daarom kunnen de ramen toch niet meer open?
Voor grootspoorfoto's zie site

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22457
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #63 Gepost op: 19 February 2009, 22:44:20 »
Precies, en aan de buitenkant zie je dat doordat de meeste ramen niet meer gedeeld zijn. LSM moet dus een andere raaminzet maken en die is dan bruikbaar voor zowel ICRm als Highspeed.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #64 Gepost op: 19 February 2009, 22:53:38 »
Bedankt voor de verduidelijking, maar dan snap ik helemaal niets van Chris' antwoord op Lars' vraag:

Vraag Lars: Is er toevallig meer bekend geworden over de uitlevering van de ICRm met bijbehorende stuurstanden?

Antwoord Chris: einde 2009....samen met de airco ICR en.

 
Want de airco ICR-en zijn dus gewoon de ICRm-rijtuigen, toch?

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5275
    • grootspoorfoto's
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #65 Gepost op: 19 February 2009, 22:54:29 »
Jup helemaal correct Gert.
Voor grootspoorfoto's zie site

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8230
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #66 Gepost op: 20 February 2009, 08:15:11 »
Hoe moet ik dit nu zien in relatie tot de groentewagons die Artitec uitbrengt ?
Dat moet je zien als concurrentie, niet uit dezelfde fabriek.
Het is wel heel toevallig dat beide "fabrikanten" nu voor de 2de keer met dezelfde producten komen....

Het is niet zo vreemd dat de Plan W's er nog steeds niet zijn, LS heeft erg veel hooi op zijn vork genomen...
Maar als ze met iets in de winkels komen is het meestal ook geweldig en de moeite van het wachten waard :D
Vr. groeten,
Bob

peter1234

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #67 Gepost op: 21 February 2009, 21:45:12 »
Precies, en aan de buitenkant zie je dat doordat de meeste ramen niet meer gedeeld zijn. LSM moet dus een andere raaminzet maken en die is dan bruikbaar voor zowel ICRm als Highspeed.

Dan moeten ze de deuren ook nog aanpassen, want alle ICRM rijtuigen, incl de Highspeed rijtuigen hebben geen deurklinken meer, maar alleen nog drukknoppen op de zijwand van het rijtuig.....
vr. groeten,

Peter
.........................................................


Intellibox , Windigipet X , Märklin K , Littfinski , Viessmann , HAG , Liliput , RailTop , LSM , ACME , Roco , Fleischmann , Lima , Rivarossi , Zwitserse modeltreinen

Rijtuigpaint

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #68 Gepost op: 21 February 2009, 21:52:48 »
Dan moeten ze de deuren ook nog aanpassen, want alle ICRM rijtuigen, incl de Highspeed rijtuigen hebben geen deurklinken meer, maar alleen nog drukknoppen op de zijwand van het rijtuig.....

Niet waar............................



Kees-Jan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8442
  • Spoor N
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #69 Gepost op: 21 February 2009, 21:54:55 »
Is een latere wijziging.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #70 Gepost op: 21 February 2009, 21:56:42 »
De ICRm rijtuigen inclusief de Hispeed zijn allemaal voporzien van drukknoppen naast de deur.
Dat gebeurde tusssen oktober en december 2008
Daarvoor hadden ze nog gewoon de deurklinken.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Rijtuigpaint

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #71 Gepost op: 21 February 2009, 21:59:30 »
Kijk nu komen we ergens (niet Altijd dus).

Kees-Jan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #72 Gepost op: 21 February 2009, 22:00:49 »
Dus ze kunnen gewoon in de oude mal uitgeleverd worden.
(laat maar komen)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6437
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #73 Gepost op: 21 February 2009, 22:01:27 »
Ja, kees jan, dat heb je als je dichtbij Maastricht woont.
Want de werplaats maastricht heeft de order gekregen om alle deuren van de ICRm te wijzigen.

En je ziet wel eens regelmatig wat he. ;D ;D


Jos. ;)
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22457
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #74 Gepost op: 21 February 2009, 22:08:12 »
Dus ze kunnen gewoon in de oude mal uitgeleverd worden.
(laat maar komen)

Ja, behalve die airco-ramen dus.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.