Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Probleem met inloggen door PaulRoman
Vandaag om 08:41:17
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Probleem met Trix wagon door henk
Vandaag om 08:31:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 08:25:47
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door ES44C4
Vandaag om 07:02:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Maartenw
Vandaag om 07:00:36
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Resin kits best met of zonder grondlaag door Svenn
Vandaag om 04:25:57
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
  

Auteur Topic: LSmodels H0 2009  (gelezen 210790 keer)

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1121
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #60 Gepost op: 19 February 2009, 21:18:57 »
einde 2009....samen met de airco ICR en.
zitten hier ook de hispeed rijtuigen bij?

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #61 Gepost op: 19 February 2009, 22:35:48 »
In de catalogus staat ICRm en Hispeed beide aangekondigd. Voor zover ik weer heeft Hispeed airco aan boord. Van een aparte serie in NS-huistsijl mét airco is mij niets bekend. Ik vraag me af of die überhaupt bestaat.
Vermoedelijk worden dus met dat 'met airco' meteen al de Hsispeed-rijtuigen bedoeld? Als ik het mis heb, hoor ik het graag.

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #62 Gepost op: 19 February 2009, 22:36:37 »
ICRm heeft toch gewoon standaard airco daarom kunnen de ramen toch niet meer open?
Voor grootspoorfoto's zie site

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22757
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #63 Gepost op: 19 February 2009, 22:44:20 »
Precies, en aan de buitenkant zie je dat doordat de meeste ramen niet meer gedeeld zijn. LSM moet dus een andere raaminzet maken en die is dan bruikbaar voor zowel ICRm als Highspeed.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #64 Gepost op: 19 February 2009, 22:53:38 »
Bedankt voor de verduidelijking, maar dan snap ik helemaal niets van Chris' antwoord op Lars' vraag:

Vraag Lars: Is er toevallig meer bekend geworden over de uitlevering van de ICRm met bijbehorende stuurstanden?

Antwoord Chris: einde 2009....samen met de airco ICR en.

 
Want de airco ICR-en zijn dus gewoon de ICRm-rijtuigen, toch?

mvg,
Gert

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5276
    • grootspoorfoto's
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #65 Gepost op: 19 February 2009, 22:54:29 »
Jup helemaal correct Gert.
Voor grootspoorfoto's zie site

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8263
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #66 Gepost op: 20 February 2009, 08:15:11 »
Hoe moet ik dit nu zien in relatie tot de groentewagons die Artitec uitbrengt ?
Dat moet je zien als concurrentie, niet uit dezelfde fabriek.
Het is wel heel toevallig dat beide "fabrikanten" nu voor de 2de keer met dezelfde producten komen....

Het is niet zo vreemd dat de Plan W's er nog steeds niet zijn, LS heeft erg veel hooi op zijn vork genomen...
Maar als ze met iets in de winkels komen is het meestal ook geweldig en de moeite van het wachten waard :D
Vr. groeten,
Bob

peter1234

  • Offline Offline
  • Berichten: 46
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #67 Gepost op: 21 February 2009, 21:45:12 »
Precies, en aan de buitenkant zie je dat doordat de meeste ramen niet meer gedeeld zijn. LSM moet dus een andere raaminzet maken en die is dan bruikbaar voor zowel ICRm als Highspeed.

Dan moeten ze de deuren ook nog aanpassen, want alle ICRM rijtuigen, incl de Highspeed rijtuigen hebben geen deurklinken meer, maar alleen nog drukknoppen op de zijwand van het rijtuig.....
vr. groeten,

Peter
.........................................................


Intellibox , Windigipet X , Märklin K , Littfinski , Viessmann , HAG , Liliput , RailTop , LSM , ACME , Roco , Fleischmann , Lima , Rivarossi , Zwitserse modeltreinen

Rijtuigpaint

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #68 Gepost op: 21 February 2009, 21:52:48 »
Dan moeten ze de deuren ook nog aanpassen, want alle ICRM rijtuigen, incl de Highspeed rijtuigen hebben geen deurklinken meer, maar alleen nog drukknoppen op de zijwand van het rijtuig.....

Niet waar............................



Kees-Jan

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8636
  • Spoor N
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #69 Gepost op: 21 February 2009, 21:54:55 »
Is een latere wijziging.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #70 Gepost op: 21 February 2009, 21:56:42 »
De ICRm rijtuigen inclusief de Hispeed zijn allemaal voporzien van drukknoppen naast de deur.
Dat gebeurde tusssen oktober en december 2008
Daarvoor hadden ze nog gewoon de deurklinken.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Rijtuigpaint

  • Gast
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #71 Gepost op: 21 February 2009, 21:59:30 »
Kijk nu komen we ergens (niet Altijd dus).

Kees-Jan

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #72 Gepost op: 21 February 2009, 22:00:49 »
Dus ze kunnen gewoon in de oude mal uitgeleverd worden.
(laat maar komen)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6447
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #73 Gepost op: 21 February 2009, 22:01:27 »
Ja, kees jan, dat heb je als je dichtbij Maastricht woont.
Want de werplaats maastricht heeft de order gekregen om alle deuren van de ICRm te wijzigen.

En je ziet wel eens regelmatig wat he. ;D ;D


Jos. ;)
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22757
Re:LSmodels H0 2009
« Reactie #74 Gepost op: 21 February 2009, 22:08:12 »
Dus ze kunnen gewoon in de oude mal uitgeleverd worden.
(laat maar komen)

Ja, behalve die airco-ramen dus.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.