Mark, wat is het nut van twee 'intelligenties'.
Dat gaat behoorlijk snel kan ik je vertellen. Ik verwacht dat dat niet je grootste probleem zal zijn.
RFID (....) Dit gaat gaat misschien niet snel genoeg. (....)
Mark, wat is het nut van twee 'intelligenties'. Je ziet dat kennelijk als basisvoorwaarde, want het is een uitgangspunt.
Wat denk jij dat de grote problemen zullen zijn?
Heb je daar enige ervaring mee (elektronica, embedded circuits en programmeren)?
Uh.. Bedoel je in je laatste zin niet terugmelders, eigenlijk een soort van ENcoders? Of heb je ook plannen voor een andere manier van aansturing van je wissels ter vervanging gangbare wisseldecoders?
Of heb je ook plannen voor een andere manier van aansturing van je wissels ter vervanging gangbare wisseldecoders?
Ik zou i.i.g. de tags en readers anders gebruiken.Tags in de locs en wagons (deze zijn reeds zeer klein verkrijgbaar), en readers onder je baan.
Wordt een nog veel duurdere aangelegenheid als je alle locs (en ook wagons) van readers wilt gaan voorzien en de tags onder de baan wilt plaatsen.
Maar Mark wilde juist af van alle bedrading om die readers uit te lezen. Feitelijk moet je die readers qua aansluiting behandelen als bezetmelders/terugmelders. Daar zou je al een heel stuk op kunnen afdingen door de readers niet apart te bedraden, maar ze te verbinden met een buslijn. En dan kom je vanzelf uit op iets Loconet-achtigs.
Over 5 jaar kost het geen biet meer. In de tussentijd kunnen we de microcontrollers programmeren