Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:49:22
Exact-Train 2025 door SFA
Vandaag om 22:27:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
Vandaag om 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
Vandaag om 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
Vandaag om 21:19:33
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 21:12:07
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
Vandaag om 21:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 20:56:29
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 20:54:52
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
Vandaag om 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 20:52:20
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:33:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
Vandaag om 19:56:37
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door NL-modelspoor
Vandaag om 19:35:49
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 19:27:53
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 19:24:12
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
Vandaag om 19:23:44
13 en 14 september Open Monumentendag door Seinhuis
Vandaag om 19:05:45
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 18:35:29
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:12:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door grossraumwagen
Vandaag om 18:04:36
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 18:03:37
BNLS-Werkspoor - Railhopper SM90 door Joz
Vandaag om 18:01:35
Stalen D 4 deurs spoor 0 door AB 7216
Vandaag om 17:24:33
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 17:02:06
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Lex-trein
Vandaag om 17:02:06
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:44:52
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 16:13:16
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 15:45:20
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3863530 keer)

vrijbuiter55

  • De wijzen komen uit het oosten, zeggen ze.
  • Offline Offline
  • Berichten: 453
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5715 Gepost op: 13 March 2012, 21:51:15 »
Ik weet niet goed wat er aan de hand is, maar ik word momenteel geteisterd door de ene na de andere storing. Bijna allemaal op het spoor onder de heuvels. Het gevolg is volle perrons, maar lege sporen ;D:

Toch geen blaadjes ?  ???
Of misschien teveel NS matriaal.  ::)

nero

  • Gast
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5716 Gepost op: 13 March 2012, 22:03:56 »
een houtzagerij is denk ik te groot
maar wat van een handel in vaten pallets en (mijn)hout
olie en bier/wijnvaten
hout en stalen vaten
balken platen en palen voor de mijn en meubel industrie
een kleine meubelmakerij erbij

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5717 Gepost op: 13 March 2012, 22:18:30 »
Nee, ik ga toch voor de kolen- en oliehandel, gecombineerd op die plek. Is een mooi motief voor de baan, past bij de tijd/het tijdperk en als je het kleinschalig houdt, past het ook bij de sfeer. Schwarzburg heeft een regionale functie. De kolen en de olie worden hier gebracht per spoor en naar plaatsen in de omgeving vervoerd per vrachtwagen/tankauto. Het wordt dus zo een kloppend geheel.
Ik geloof nu dat ik de juiste opstelling heb gevonden. De olieopslagtanks konden nog naar achteren en de vul/aftapinstallatie voor ketelwagens naar links. Eventueel kan ik de grote en kleine opslagtank nog van plaats kunnen laten wisselen. Zo zou het dan worden:



Op deze manier houd je ook goed zicht op de kolenopslag/handel.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8885
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5718 Gepost op: 13 March 2012, 22:58:10 »
Als je de boel toch op de schop gaat zetten, waarom dan de tanks niet nog verder naar achteren en de kolenpartij meer naar voren?

Groet,
Michel

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5719 Gepost op: 14 March 2012, 00:34:23 »
Michel, dat heb ik al eens geprobeerd, maar dat zag er wat vreemd uit.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Afgelopen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1387
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5720 Gepost op: 14 March 2012, 06:59:47 »
Die oprit naar het perron zo'n stuk van de weg af begrijp ik niet helemaal, maar verder vind ik het een zeer realistisch stukje dat een mooie sfeer brengt op de baan. Maar alles mag er wel nog net een beetje viezer uit zien, lekker veel zwarte rond de kolen overslag en glimmende plekken waar olie is gemorst.

Ric

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5721 Gepost op: 14 March 2012, 09:49:57 »
(Maar alles mag er wel nog net een beetje viezer uit zien, lekker veel zwarte rond de kolen overslag en glimmende plekken waar olie is gemorst.)

Milieu vervuiling in optima forma dus. ;D

Groet Ric

Bob Vermeulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
  • day by day, stap by stap
    • Feldberg-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5722 Gepost op: 14 March 2012, 10:06:46 »
Hallo Ruud,

Begint er (weer) goed uit te zien  (y). Maar dat aftap punt met die 2 slangen is dat niet iets meer voor het laden van vrachtwagens en niet zo zeer bedoeld voor het lossen van de wagons (dat gebeurd met een pomp op de grond den ik). Zoals je al zij is het een lokale aangelegenheid en dan denk ik dat het vullen van wagons niet in die strategie past (op en overslag is meer voor grotere stations?) en dus zou je dat stukje met die slangen meer aan de weg kant kunnen plaatsen dan krijg je wat meer plaats voor een goede opstelling van de opslag tanks. Kan je ook mooie pijpleidingen maken van die tanks naar de vulplaats voor de vrachtautos.

mvrg Bob Vermeulen
 
Duitsland periode III, N spoor, DCC, WinDigiPet 2009.4, LDT voor terugmelding en schakelen, TAMs master control

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5723 Gepost op: 14 March 2012, 10:47:11 »
Dat is een goede vraag, Bob. Ik was in de veronderstelling dat het verhoogde perron met die grote slangen toch een aftappunt voor wagons is. Maar ik begin nu wel te twijfelen. Er zitten wel kranen aan de voet van dat perron. Het zou kunnen zijn dat aan de ene kant wagons hun lading hier kwijt kunnen en tegelijkertijd aan de andere kant ervan vrachtwagens gevuld kunnen worden.
Ik moet mij dus nog eens even verdiepen in de funtionaliteit van dit bouwseltje, want als je gelijk heb, moet de opstelling inderdaad anders.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 14 March 2012, 10:49:03 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Evoluzione

  • Offline Offline
  • Berichten: 25
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5724 Gepost op: 14 March 2012, 11:17:55 »
Ruud:

Als ervaringsdeskundige op het gebied van brandstoffenvervoer kan ik je misschien wel duidelijkheid geven. (Ik ben zelf chauffeur in de brandstoffenhandel) Dat gebouwtje met overkapping werd vroeger inderdaad gebruikt voor het laden van trucks, dus die staat wel op zijn goeie plek. Vroeger werd alles van boven geladen, tegenwoordig onder druk door de bodemkleppen. Tankwagens legen gebeurt echter 90% van de tijd bovenlangs (behalve het lossen van de vrahtwagens bij tankstations enzo) Het laadbordes met de lange slangen wordt dan in jou geval gebruikt om de ketelwagens leeg te zuigen, en is zo lag, zodat ze in elk hoekje kunnen komen. Dar jij Ep III rijdt, klopt je opstelling dus wel redelijk. Eventueel zou je ook nog als excuus kunnen gebruiken, dat die slangen bij het spoor zijn om tankwagens te laden. Hopen dat het zo wat duidelijker is 8)

Willem

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5725 Gepost op: 14 March 2012, 11:35:26 »
Hallo Willem,

Heel erg bedankt voor je uitleg als ervaringsdeskundige! Hier heb ik veel aan. De opstelling kan hierdoor in principe zo blijven als hij is.

Groet,
Ruud

DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5726 Gepost op: 14 March 2012, 18:25:30 »
Het is zaterdagochtendmarkt, dus druk in het stadje. Dr. Oetker is ook present met een promotiebusje: 'Hausfrauenberatung' staat er op de zijkant. Die aanduiding past helemaal bij tijdperk III ;D



Het automodelletje is van Wiking.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5727 Gepost op: 14 March 2012, 18:50:00 »
Oh dat ziet er gezellig uit Ruud!

Bruce
Passat driver:)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5414
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5728 Gepost op: 14 March 2012, 20:08:06 »
Hausfrauenberatung: mannen mogen niet meedoen. ;)
Als je Philip Bloemendal ook nog een promotiefilmpje voor Dr. Oetker laat inspreken, is het jaren zestiggevoel helemaal compleet... ;)

Groet,
Bas

Johaver

  • Offline Offline
  • Berichten: 17
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5729 Gepost op: 14 March 2012, 21:17:11 »
Als ik mij nog goed herinner was dit de voorstelling van het eerste elektrische fornuis met elektrische oven.
Ook meerdere spullen die Dr Oetker aanging in de keuken van de eenvoudige man, zij speelden toen in op de emansipatie van de vrouw die toen in volle opgang was.

Joh.