Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 18:51:08
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Dat overkomt mij niet. door Harryku
Vandaag om 18:25:36
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3802159 keer)

jakop

  • Gast
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5520 Gepost op: 20 February 2012, 13:08:16 »
Ik denk dat ik maar eens wat mensen ga optrommelen om te gaan protesteren.
Ik voorzie een oprukkend spoorwegemplacement dat de Schwarzburger Ebene gaat bedreigen...wij gaan ons vastketenen aan het hek.  >:(
 
groet,

Jakopdie nooit had gedacht dergelijke teksten nog eens te schrijven.....

mijnspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 765
    • Station "Kolenmijn" ho
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5521 Gepost op: 20 February 2012, 13:13:31 »
Dat zijn grootse plannen Ruud.
Het houd je wel van de straat af. ;D
Het zal weer wat moois worden,daar ben ik van overtuigd!!

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5522 Gepost op: 20 February 2012, 13:23:07 »
Alles zit daar muurvast verlijmd op een kurkbedding met ballast. Eerlijk gezegd zie ik er wel tegenop.

Groet,
Ruud

Moet ik ff helpen?Ik heb ervaring ;D
Nee doe maar niet,zoiets moet met beleid gebeuren ::) ;D
Succes.

gr Ed.

Jan K.

  • Offline Offline
  • Berichten: 93
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5523 Gepost op: 20 February 2012, 13:55:52 »
Hallo Ruud,

Als ik jou was, zou ik Viessmann mastjes nr 4127 gebruiken, en dat stuk spoor iets verleggen.
Er zijn weinig foto's van de doorkijk onder het seinhuis rechts. Spoor 2 en 3 komen onder dat seinhuis toch bijelkaar,en als ik goed kijk zie ik daar ook een mastje staan. Dan is het toch niet zo moeilijk om daar te beginnen met de
bovenleiding. Daar ergens een aftakking maken in de bovenleiding voor spoor 3 richting station.
Dan kun je voorbij het wissel in spoor 2 de Viessmann mastjes gebruiken. Dan komt het vast wel denk ik zo.

M.vr.gr. Jan K.

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5524 Gepost op: 20 February 2012, 14:12:05 »
Hallo Jan,

Dat is inderdaad precies m'n plan. Verder komt vooraan rechts een nieuwe wissel om de toegang tot de locverzorgingsplaats te verbeteren.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 20 February 2012, 15:36:34 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

rudi van der Craats

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5525 Gepost op: 20 February 2012, 15:47:04 »
Hallo Ruud

Is het misschien niet een idee/ oplossing om de rails in te bedden met een ballastmengsel van 4 delen grind o.i.d. met behanglijm ???
Deze methode doe ik nu al enige tijd en bevalt mij meer dan goed.
al enkele keren de rails verlegt en zonder beschadigingen en met bijkomend voordeel; het ballast mengsel kan ik "hergebruiken" ook nog goed voor het mileu :P (y) ;D (y)

groeten

Rudi
Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5526 Gepost op: 20 February 2012, 15:55:37 »
Hallo Rudi,

Dat lijkt me zeker het overwegen waard. Eerst maar eens zien hoe ik het bestaande rail- en beddingspul zonder al te veel schade los krijg ;D. Ik hoop maar dat water de houtlijm redelijk oplost en dan gaat het wel lukken. Ik heb de plantenspuit al in de aanslag ;D.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 20 February 2012, 15:57:10 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

rudi van der Craats

  • Offline Offline
  • Berichten: 138
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5527 Gepost op: 20 February 2012, 16:01:35 »
Sterkte...... ;D (y)

Rudi
Verwar de waarheid niet met de mening van de meerderheid

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5528 Gepost op: 20 February 2012, 16:20:40 »
Succes met de spooraanpassing, Ruud.
Ik heb zelfs trouwens ook wat verbouwplannen op de baan binnenkort, ik ga mijn opstelsporen in het kleine emplacement behoorlijk verlengen. Verlenging is van ongeveer 5 rijtuigen 1:87+lok naar respectievelijk 10 á 11 rijtuigen 1:87+lok.  8)

Groet Peter,
« Laatst bewerkt op: 20 February 2012, 16:38:19 door Petertrein81 »

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5529 Gepost op: 20 February 2012, 16:33:34 »
Wat een enorme lengte, Peter :o. Daar kan ik met m'n kleinschalig Nebenbahntje alleen maar van dromen :P. Maar ik ben er best tevreden mee, hoor :D.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5530 Gepost op: 20 February 2012, 16:44:28 »
Het is nodig Ruud  ;), ik heb een Railjet stam van 7 rijtuigen met lok, een NS ICRm stam met 7 rijtuigen met lok en nog een ICE2 van Fleischmann. Die hebben gewoon wat ruimte nodig.
Bovendien wil ik iets langere goederentreinen gaan rijden, vooral containers en gecombineerd vervoer. En daarnaast kan mijn Roco LKAB IORE met ertstrein ook nog 2 á 3 wagensetjes groeien.

Maar jou baan is weer veel mooier aangelegd, daar kan ik niet aan tippen.  (y)

Groet Peter,
« Laatst bewerkt op: 20 February 2012, 16:46:35 door Petertrein81 »

Ric

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5531 Gepost op: 20 February 2012, 17:42:20 »
Hallo Ruud,

Misschien heb ik wat gemist, maar hoe staat het met de olie overslag?

Grt. Ric

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5532 Gepost op: 20 February 2012, 17:59:55 »
Die olieoverslag heb ik even laten rusten. Ik kom er niet goed uit en twijfel er nu zelfs aan of ik die daar wel moet bouwen. Misschien ga ik wel terug naar de oorspronkelijke invulling van dat gedeelte, enigszins aangepast, d.w.z. een gewone goederenoverslag met het loodsje wat er stond, maar met een groter laadperron.
De gebouwtjes en installatie voor de olieoverslag staan nog steeds wel op de baan. Ik ga regelmatig voor dit stukje staan, schik en herschik wat er staat, maar op de een of andere manier voelt het niet goed aan. Het wordt er te druk en te vol, vrees ik, en ik vermoed dat ik er spijt van ga krijgen. Het is niet alleen een kwestie van gebouwen plaatsen, maar vooral ook van het sporenplan daar ingrijpend wijzigen en dan kun je niet zo makkelijk meer terug.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

nero

  • Gast
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5533 Gepost op: 20 February 2012, 19:21:21 »
2 ideeen
1e
masten
kan je niet de masten plaatsen en dan de perron kap aan de mast bevetigen
kan je met 2 masten toe(lijkt mij op de foto)
2e
als je er nu eens een olie handel met een kleine tank van maakt en als hoofdzaak verlading met vaten
een tank die je hebt gebruikt beneden to brouwerij en dan veel vaten op een perron
auto en trein aan en afvoer

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5534 Gepost op: 20 February 2012, 19:54:20 »
Hoi Nero,

Aan het eerste idee heb ik ook al gedacht, maar toch maar weer verworpen. Wat het tweede idee betreft, daar moet ik nog eens over nadenken als ik klaar ben met de bovenleidingmasten aan de voorkant.

Schwarzburg-Kalteneck heeft trouwens plotseling een heel ander voorveld gekregen ;D:



Staat wel goed, al is het maar tijdelijk. Het voordeel van zo'n verbouwing is wel dat je ineens weer nieuwe mogelijkheden ziet ::).

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus