Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Hendrik Jan
Vandaag om 19:34:31
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 19:34:16
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 19:30:42
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Jan Bennink
Vandaag om 19:29:25
Dat overkomt mij niet. door Eric B
Vandaag om 19:02:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Bert55
Vandaag om 18:57:14
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 18:55:53
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 18:55:13
Raadplaatje door ArjanB
Vandaag om 18:46:44
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 18:42:35
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3802247 keer)

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5505 Gepost op: 19 February 2012, 19:06:59 »
Je kan ook met één mast twee sporen overspannen:

Bron: http://www.digitalbahn.at/pages/tipps.asp?ID=11

Scheelt je wel weer het één en ander opbreken 8).
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5397
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5506 Gepost op: 19 February 2012, 19:12:02 »
Als je toch de railbouwploeg laat komen, kun je direct de extra verbinding met het Bw aan laten leggen.

Groet,
Bas

nero

  • Gast
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5507 Gepost op: 19 February 2012, 19:27:56 »
of de perron overkapping palen aanpassen en met langere arm uitrusten

mekel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1086
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5508 Gepost op: 19 February 2012, 19:31:53 »
Maar waarom de grote overspanning niet Ruud, het zou toch moeten lukken zonder de huidige sfeer te verdrukken.

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 19 February 2012, 19:33:32 door Jeroen- »
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5509 Gepost op: 19 February 2012, 20:08:05 »
Dan krijg je dit en dat vind ik toch niet mooi:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Simplex

  • Offline Offline
  • Berichten: 7283
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5510 Gepost op: 19 February 2012, 20:09:07 »
Daar heb je gelijk in, veel te grof..

vrgr Steef
Mvh Steef

Nederduitsemeester

  • Offline Offline
  • Berichten: 3465
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5511 Gepost op: 19 February 2012, 20:16:53 »
Nee, past inderdaad niet bij de sfeer, en dat geldt denk ik ook voor mijn suggestie :-\
'11-22* '12-19* '13-17* & 1xER Totaal 58*

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....

Groeten, Erwin

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5512 Gepost op: 19 February 2012, 21:25:06 »
Inderdaad Erwin, ik heb al eens gekeken naar die masten die twee sporen overspannen, maar die zijn te groot/hoog. Het zal toch neerkomen op het verplaatsen van het middelste spoor.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ric

  • Offline Offline
  • Berichten: 1078
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5513 Gepost op: 19 February 2012, 21:27:17 »
Ruud, misscien alleen beide sporen langs het perron? Dat werk minder massaal denk ik. Dat kan je dan doen met enkele masten.

Grt. Ric

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5514 Gepost op: 19 February 2012, 22:13:59 »
Ik ga de bovenleiding aanbrengen met behulp van deze masten, die ik na een tip van Ron hier in m'n draadje een paar weken geleden heb gekocht. Zij passen het best bij de tijd en de uitstraling:



Het zijn mooie slanke en gedetailleerde mastjes van Viessmann (artnr. 4127). Oorspronkelijk wilde ik ze plaatsen op de plek van de oude masten, zoals op de foto hierboven. De hartafstand tussen de rails is daarvoor precies goed. Maar ... ik wil ook graag elocs langs het perron laten stoppen. Dus moet het anders. Het wordt dan dus zo (uiteraard na verlegging van het middelste spoor):



Aan de andere zijde van het perron - waar de railbus staat - komt geen bovenleiding, want daar stopt alleen lokaal treinverkeer dat d.m.v. diesels en stoomlocs wordt afgewikkeld.

Er is overigens nog wel één andere optie die het verleggen van het spoor niet nodig maakt, namelijk bovenleidingmasten plaatsen aan de perronkant. Dan staan die masten wel op het perron en moet je bij de overkapping een gat erin maken. Niet zo'n fraaie  en ook een weinig realistische oplossing.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 19 February 2012, 22:35:12 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Edde

  • N Bahn BRD 1975-1984, H0 NS Tijdperk IV
  • Offline Offline
  • Berichten: 3094
    • Mijn Flickr pagina
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5515 Gepost op: 19 February 2012, 23:43:34 »
Mooie masten,het is denk zowiezo beter als je het spoor verlegd.

gr Ed.

Henk H

  • Gast
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5516 Gepost op: 20 February 2012, 07:28:40 »
Hallo Ruud,

Misschien is het een optie om Viessmann nr. 4161 te gebruiken, hiermee kun je 3 sporen overbruggen en de mast is niet zo dominant aanwezig dan de "Turm-masten".

gr. Henk

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5517 Gepost op: 20 February 2012, 11:10:56 »
Hallo Henk,

Dank voor het meedenken. Dat type mast heb ik ook uitvoerig bekeken en serieus overwogen. Toch vond ik hem te nadrukkelijk aanwezig. De mastjes waar ik het nu mee ga doen, passen uiteindelijk het best bij de sfeer en de uitstraling van de baan.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Henk H

  • Gast
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5518 Gepost op: 20 February 2012, 11:57:42 »
Hallo Ruud,

Je hebt gelijk, deze mast is inderdaad wat meer dominant aanwezig.
Zelf heb ik wel gebruik gemaakt van zo'n mast, bij onze baan valt hij meer weg tegen de (rots) achtergrond.

We zijn nieuwsgierig hoe het gaat worden, uiteraard blijven we dit bouwverslag volgen ;D

gr. Henk
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 16:55:33 door guest7823 »

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #5519 Gepost op: 20 February 2012, 13:08:06 »
Ja, in zo'n situatie is het gebruik van die masten prima mogelijk. Maar bij mij komen ze pontificaal vooraan te staan en dat is niet zo fraai.
Uiteraard zal ik verslag doen van de verbouwing ;D. Ik overweeg zelfs de stationssporen aan de andere kant van het perron ietsje verder van elkaar te leggen en daar ook mastjes tussen te zetten. Het hangt er een beetje van af hoe moeilijk of makkelijk de verbouwing aan de voorkant verloopt. Alles zit daar muurvast verlijmd op een kurkbedding met ballast. Eerlijk gezegd zie ik er wel tegenop.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus