Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 05:42:42
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:16:10
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 01:11:52
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Bahnstrecke 5867 door saskia
Vandaag om 00:23:36
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
20 July 2025, 23:48:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Dave.......
20 July 2025, 23:47:30
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
20 July 2025, 23:27:47
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Dat overkomt mij niet. door hmmglaser
20 July 2025, 23:14:35
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
20 July 2025, 22:47:46
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Blausee-Mitholz
20 July 2025, 21:27:28
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door wob
20 July 2025, 20:13:45
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Arjen52
20 July 2025, 20:09:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Frank 123
20 July 2025, 20:08:03
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
20 July 2025, 18:42:35
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
20 July 2025, 17:25:53
Roco Plan T door 008200
20 July 2025, 16:56:37
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
20 July 2025, 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
20 July 2025, 15:30:55
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
20 July 2025, 15:05:44
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
20 July 2025, 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
20 July 2025, 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
20 July 2025, 13:43:53
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
20 July 2025, 11:51:04
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3802690 keer)

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4800 Gepost op: 07 December 2011, 17:53:02 »
Viktor, deze bovenleiding is provisorisch. Ik ben van plan boven het hele stationscomplex bovenleiding aan de brengen. Daarvoor ga ik hoge masten gebruiken waartussen dwarsophangverbindingen komen te hangen en daaraan de bovenleiding. Dat is een nogal dure en bewerkelijke geschiedenis met Sommerfeldt- of Viesmann-materiaal, dus dat gaat nog even duren.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4801 Gepost op: 07 December 2011, 17:55:45 »
Aha ;D
Ik dacht al!

Hans Kl

  • Offline Offline
  • Berichten: 653
  • Periode III - heden
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4802 Gepost op: 07 December 2011, 18:49:21 »
Maar wel zo gaaf hoor:




Het is een rot klus, maar geeft als het staat wel een erg gaaf effect.

Gr,
Hans
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 16:26:28 door guest7823 »
DB TPIII-VI, Ecos/Koploper 2rail

mat64

  • Offline Offline
  • Berichten: 270
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4803 Gepost op: 07 December 2011, 19:42:43 »
dat is echt heel mooi inderdaad !

ook die perrons !

Arjan

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4804 Gepost op: 07 December 2011, 20:16:10 »
En dan alle bovenleidingsdraden nog vastmaken aan die 'Quertrager" ;D! Trouwens een enorme overspanning, al kan dat vertekenen door het fotostandpunt. Bij mij wordt dat wat minder, namelijk over de vier stationssporen. Het voorste passeerspoor zal ik niet electrificeren.
Om een idee te geven hoe het er bij mij komt uit te zien, even een provisorische opstelling met ongeschilderd Vollmermateriaal:





Ik zal het straks eens even schilderen om te zien hoe het dan oogt.

Groet,
Ruud

« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 16:26:41 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Karst Drenth

  • Offline Offline
  • Berichten: 10475
  • NS blauw, groen, rood, bruin, grijs en standgroen
    • Plan U op Sleutelspoor
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4805 Gepost op: 07 December 2011, 20:21:17 »
Fraai !!  (y)

En dan met Messing Viessmann masten en zelfgemaakte bovenleiding uit 0.15mm weerstandsdraad :)  8)

Grtzz,

Karst

Bob Vermeulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
  • day by day, stap by stap
    • Feldberg-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4806 Gepost op: 07 December 2011, 22:31:22 »
Ruud,

Het zijn weer erg mooie foto's en weer een bouw update na al dat mooi rijdende materiaal van de afgelopen tijd.  (y)
Het station zal wel een heel ander uiterlijk gaan kruipen met die bovenleiding en het maken van stations fotos zal een stuk moeilijker worden denk ik. Maar ja ook dat is weer een uitdaging om dat onder de knie te krijgen.

Mvrg Bob Vermeulen

Duitsland periode III, N spoor, DCC, WinDigiPet 2009.4, LDT voor terugmelding en schakelen, TAMs master control

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4807 Gepost op: 08 December 2011, 14:16:50 »
Drieassige gesloten goederenwagens waren bij de DB behoorlijk zeldzaam; ze stammen uit een ver verleden en liepen in de jaren vijftig op hun laatste benen. Een aardig model van dit type heeft Trix gemaakt onder artnr. 23842. Ik kwam hem op MP tegen. De fabrikant heeft het modelletje helaas in de hoogglans gezet, maar daar doe ik nog wel wat aan met verf of poeder.



Groet,
Ruud



« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 16:26:55 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4808 Gepost op: 09 December 2011, 12:01:49 »
De portaalmasten met dwarsverbindingsdraad aan één zijde van het station geverfd. Ziet er al wat natuurlijker uit, maar of dit het nou moet worden ...



Ik moet nog erg wennen aan al die draden en masten en dan te bedenken dat er nog meer moet komen. Maar ja, in werkelijkheid is het ook een woud van draden en masten:


bron

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 16:27:08 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Viktor

  • BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • Berichten: 4214
  • 77*
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4809 Gepost op: 09 December 2011, 13:48:06 »
Ik vind de masten er nu al goed uit zien hoor Ruud! (y)
Maar wat je zegt over de hoeveelheid draden en masten begrijp ik wel.
Misschien is het mooier om dan gewoon een paar enkele masten neer te zetten ipv de grote 'beeldbepalende' portaalmasten?
Dat zeg maar het spoor naar Neuffen niet geëlektrificeerd is maar het grote doorgaande spoor voor treinen naar het zuiden wel?
En kan je zo nog wel goed bij de stad komen?
Ik zie dat je nog maar een mast hebt staan dus misschien is het nog niet te laat  :-[

gr. Viktor

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4810 Gepost op: 09 December 2011, 17:22:42 »
Ik ben eerst nog maar eens aan de slag gegaan met de portaalmasten en het hangwerk aan de linker kant van het station. Nu het geverfd is, valt het me niet tegen:



Zo ziet het er dan in overzicht uit, met de portaalmasten links en rechts van het station:



Voordat ik verder ga, laat ik het nu eens even een tijdje zo staan. Zien of ik eraan kan wennen.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 16:27:21 door guest7823 »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4811 Gepost op: 09 December 2011, 17:40:25 »
Je kunt aan die grote masten voor dat buitenste spoor toch nog weer een enkele uithouder plaatsen.
Dan heeft het buitenste spoor ook bovenleiding.

Groet Peter,

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4812 Gepost op: 10 December 2011, 08:58:20 »
Ik geloof toch dat de torenmasten iets te veel van het goede zijn voor mijn baan, voor de sfeer die deze uitstraalt. Voor het doorgaande verkeer met elocs kan spoor 4 onder de draad blijven. Het verkeer dat Schwarzburg aandoet, zal dan blijven bestaan uit stoom- en dieselmateriaal. Misschien kan ik nog één stationsspoor elektrificeren of het doorgaande spoor dat helemaal vooraan ligt, zodat er twee sporen met bovenleiding komen. Daar moet ik nog eens over nadenken.
Ik heb de laatste foto's ook op het Duitse forum geplaatst om de reacties te peilen en die waren niet enthousiast. Mijn twijfels worden hiermee bevestigd.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Bob Vermeulen

  • Offline Offline
  • Berichten: 340
  • day by day, stap by stap
    • Feldberg-Bahn
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4813 Gepost op: 10 December 2011, 09:11:00 »
Hallo Ruud,

ik denk dat dat een heel wijs besluit is van een wijs man  (y)
Voor een modelbaan geld vaak" minder is meer" en ik denk dat dat ook geld in dit geval het station oogt landelijk en er is niets verkeerd aan z'n mooi station zoals je het had (hebt). Beter nog het is erg mooi zonder.

mvrg Bob Vermeulen
Duitsland periode III, N spoor, DCC, WinDigiPet 2009.4, LDT voor terugmelding en schakelen, TAMs master control

Henk H

  • Gast
Re:Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #4814 Gepost op: 10 December 2011, 09:29:27 »
Hallo Ruud,

Ik heb beelden van je station bekeken met en zonder de bovenleiding, persoonlijk vindt ik de beelden zonder die grote masten toch mooier.
Het past beter bij de uitstraling van je station, je zou het voorste doorgaande spoor nog wel van een bovenleiding voorzien.

gr. Henk