Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Wat was jullie allereerste loc? door Dick55
Vandaag om 12:10:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 12:05:22
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Dick55
Vandaag om 11:57:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
  

Auteur Topic: Schwarzburg-Neuffen-Bahn  (gelezen 3814078 keer)

tijgernootje

  • Offline Offline
  • Berichten: 12235
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9600 Gepost op: 14 September 2014, 17:35:57 »
Fraaie plaatjes de linkse en middelste spreken me t meeste aan,al valt op dat tussen beide wel enig verschil in "vormgeving" zit.
Bedankt voor deze fraaie foto's  (y)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9601 Gepost op: 15 September 2014, 09:46:08 »
We verwarren nu Emsland-strecke met een trein uit de alpen naar de ruhr.
Er is wezenlijk verschil uiteraard
Baseer mij op verhalen over nordhausen-sangerhausen en dergelijke trajecten.
En uiteraard waren de steigingen in de alpen langer en groter.
En de ddr verhalen over de 44 vertellen 600 to onder die omstandigheden
Ik denk dat die treinen toen vanuit oostenrijk zeker niet meer dan 1000/1200 to waren
Het moge bekend zijn dat in de DDR eind jaren 40-begin 50 de zogenaamde Schwerlast-bewegung had,men
wilde de treinen zo zwaar mogelijk maken,moest echter alle signalen onderweg op groen zetten,zo kon een
Baureihe 52 1950 to trekken,zal niet snel geweest zijn,hoe zwaarder de tonnage hoe meer snelheid er werd ingeboet,basis 1 loc
Een klein beetje snelheid met een zware trein gaat ten koste van de tonnage wat erachter hangt
Daar hoef je geen Einstein voor te zijn
spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

Rotterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 434
  • Von den Bergen bis zur See - Lokomotiven Halle P
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9602 Gepost op: 15 September 2014, 10:10:38 »
Net gevonden via de zoekmachine
artikelen over de DDR stijgings-trajecten.
Op de lijn Dresden-Chermnitz=Tharandt -waar alle treinen nagedrukt moesten worden
Een dubbeltractie 2 x E42 - last 2060 to - op deze lijn 1030 mt
Een E 94 kwam op 600 to
En een  E42 solo op niet meer dan 515 to
Volgens de tabellen Baureihe 44 praten we op 6 procent over 580 to met 65 km per uur
Dus ik denk nog steeds,met minimumsnelheid, een trein van 1000 tot 1200 to uit de alpen als realistisch
De Emslandstrecke is plat als een duppie,daar is het anders uiteraard
Op de lijn Hamburg-Hansaport naar Salzgitter rijden er ook zware treinen.
Maar ook deze lijn is relatief zonder stijgingen.

spoor N
Tijdperk DR/DB jaren 70
5 x 103 - 110--111-140-150-194-2 X 220 - 2 X 221-1 X 216- 2x 261 3x212-3 XV180-P8-T3
2 x V180 prototype 1 x 65.10 1 x 066 1 x Ueberland tram Arnold,1 x VT98,2 x VT Piko

ex44

  • Team forummoderators
  • Offline Offline
  • Berichten: 15431
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9603 Gepost op: 15 September 2014, 19:37:53 »
Citaat
We verwarren nu Emsland-strecke met een trein uit de alpen naar de ruhr.

Het ging over de Emslandstrecke, of liever, over de treinen die daar reden. Maar goed, je cijfers zijn nu in het juiste licht gerukt, dus probleem opgelost.

Laten we Ruud het woord weer geven. Liefst gelardeerd met mooie plaatjes  :D

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9604 Gepost op: 15 September 2014, 20:08:25 »
met een zware jongen(of dame  ??? ) op de steige naar neuffen
daar is al heeeeel lang niks over geschreven
Laatste was een werkplaats voor landbouw en een ander goederen ...

SimonH

  • Offline Offline
  • Berichten: 803
  • Heußenstein Bf
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9605 Gepost op: 15 September 2014, 20:51:07 »
.
« Laatst bewerkt op: 15 September 2014, 21:27:42 door SimonH »
Heußenstein : HO, DB 1957

Jos001

  • Offline Offline
  • Berichten: 1270
  • N en G rijder
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9606 Gepost op: 15 September 2014, 21:21:17 »
Prachtig Ruud!

Groetjes,
Jos
N-spoor, digitaal met TC
G-spoor, digitaal met LGB-MZS

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9607 Gepost op: 18 September 2014, 21:10:10 »
Dank!

Ik zag dat Härtle de BP-ketelwagentjes van Roco behoorlijk goedkoop aanbiedt en momenteel geen verzendkosten vraagt: http://www.haertle.de/Modelleisenbahn/Spur+H0/Gueterwagen+Spur+H0/Roco+66162+Wagenset+Kesselwagen+3+tlg+DB+Spur+H0.html

Dus toegeslagen.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9608 Gepost op: 19 September 2014, 14:10:38 »
De Erz Id - wagentjes, OOtz 44, zijn leuke wagons. Hier eentje in een gemengde goederentrein:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9609 Gepost op: 19 September 2014, 22:16:08 »
Ik las vandaag in het oktobernummer van MIBA een behoorlijk lovende bespreking over de nieuwe SSy 45-wagens - vierassige zwarelastwagens - van Artitec. Op de bijgevoegde foto's afgaand zien die wagens er erg mooi uit. Maar ik ben al voorzien. Roco en Matrix hebben deze modellen ook al op de markt gebracht, al moet gezegd dat Artitec heel uiteenlopende versies gaat brengen: http://www.artitec.nl/index.php/nl/modeltreinen/category/ssy-4-assige-zwaartransportwagen

De Roco-versie op m'n baan, beladen met nieuwe rupsvoertuigen:



Groet,
Ruud

« Laatst bewerkt op: 19 September 2014, 22:24:52 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9610 Gepost op: 21 September 2014, 14:58:24 »
In de jaren vijftig en zestig werd het grootste deel van het vervoer per spoor uitgevoerd in gesloten bruine goederenwagens. Wat aan de saaie kant voor de modelbaan, maar wel realistisch. Achter de Br 56 (Flm) hangen achtereenvolgens een Glmhs 50, een Gmhs 53 met planken wanden en een Gmhs 53 met gladde wanden. De eerste wagen is van Roco, de andere twee van Flm.



Je kunt deze soort wagens over het algemeen vrij goedkoop aanschaffen op beurzen, met name de Roco-wagens, tussen de 8 en 15 euro. Vaak zitten ze in kratten die aan de voorkant half onder de kraam zijn geschoven.

Groet,
Ruud


 

« Laatst bewerkt op: 21 September 2014, 15:03:44 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12178
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9611 Gepost op: 25 September 2014, 19:49:19 »
Een regionale personentrein, bestaande uit een E 41 en vier-assige umbauers, arriveert bij het station:



Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5920
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9612 Gepost op: 25 September 2014, 20:54:55 »
mooie lok
soms denk ik
alle electric verkocht
maar dan denk ik weer aan de draden erboven  ???
en toch maar stoom en diesel
maar het blijft een mooie samenstelling  (y)

tuurtje

  • Offline Offline
  • Berichten: 4695
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9613 Gepost op: 25 September 2014, 21:54:09 »
Ruud,

Het blijven indrukwekkende foto's  (y)

Wat ik me afvraag, heb je soms niet de kolder in je, om ergens een nieuw stuk te gaan bouwen ?

Groetjes

Arthur
Arthur is helaas in januari 2025 overleden

dimo1_dimo1

  • Offline Offline
  • Berichten: 3380
Re: Schwarzburg-Neuffen-Bahn
« Reactie #9614 Gepost op: 25 September 2014, 21:56:19 »
je zou zoals Gert-Jan in modules kunnen uitbreiden op de gang ;D :P
groeten,
Auke