Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 00:14:20
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
27 July 2025, 23:38:07
Dat overkomt mij niet. door Oosterspoor
27 July 2025, 23:18:51
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
27 July 2025, 23:11:34
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
27 July 2025, 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
27 July 2025, 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
27 July 2025, 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
27 July 2025, 22:03:07
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
27 July 2025, 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
27 July 2025, 21:33:13
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
27 July 2025, 20:49:54
US diorama in H0 door jan47
27 July 2025, 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
27 July 2025, 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
27 July 2025, 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
27 July 2025, 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
27 July 2025, 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
27 July 2025, 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
27 July 2025, 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
27 July 2025, 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
27 July 2025, 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
27 July 2025, 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
27 July 2025, 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
27 July 2025, 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
27 July 2025, 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
27 July 2025, 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
27 July 2025, 12:13:11

Poll

Is het acceptabel dat modelspoor producten sterk dalen in prijs na pas een korte tijd op de markt ?

Ik vind het niet erg, de prijs maakt me niet uit, als ik het mooi vind koop ik het
Ik vind het wel erg en voel me bekocht als mensen ineens 30 a 40% minder betalen voor hetzelfde product

Auteur Topic: (Extreme) Prijsdalingen bij producten  (gelezen 125058 keer)

nederbelg

• Offline Offline
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
Re:(Extreme) Prijsdalingen bij producten
« Reactie #240 Gepost op: 27 August 2009, 20:11:51 »
Tja iedereen zijn ding.

Maar als er bij ons in de winkel eentje begint te pingelen zet ik hem gelijk buiten.
Wij zijn geen bank en we staan niet op de markt roep ik hem nog toe.

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Bart-1967

• Gast
« Reactie #241 Gepost op: 27 August 2009, 20:19:24 »
@ Ben
Kan het zijn dat de prijsverschillen met Duitsland betrekking hebben tot de Duitse Fabrikanten. Inderdaad kan dit te maken hebben met het ontbreken van een importeur wat kostenbesparend werkt. Maar misschien ook Protectionsme, dwz. de eigen markt versterken / beschermen.

@ Dave
Zeg even over welke winkel je praat. Dan kom ik daar tenminste niet (meer).

Remunj

• Offline Offline
« Reactie #242 Gepost op: 27 August 2009, 20:19:46 »
Kijk dat is nog eens klantvriendelijk  :( :'(

Gr.
Eric
Gr.
Eric

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #243 Gepost op: 27 August 2009, 20:22:51 »
@ Ben
Kan het zijn dat de prijsverschillen met Duitsland betrekking hebben tot de Duitse Fabrikanten. Inderdaad kan dit te maken hebben met het ontbreken van een importeur wat kostenbesparend werkt. Maar misschien ook Protectionsme, dwz. de eigen markt versterken / beschermen.

Geen importeur lijkt leuk als kostenbesparende optie maar uiteindelijk is dat in het geheel niet in het belang van de klanten. Want Roco heeft dit ook zo gedaan en nu kan er geen vuist meer gemaakt worden door de nederlandse markt ( Lees: De winkels zijn niet in staat om gezamelijk een statement te maken, zie Marklin Shop in Shop formule idem. ) en gaan de prijzen direct en onomkeerbaar omhoog.

Dus liever een importeur, dat is zo gek nog niet.

Gr. Remco.

jossklos

• Offline Offline
« Reactie #244 Gepost op: 27 August 2009, 20:24:30 »
Dave,
Ik snap je reactie. Maar als er een klant staat met een behoorlijk bedrag in zijn hand en netjes om korting vraagt, dan moet de winkelier sterk in zijn schoenen staan om de deal af te laten ketsen. Over het algemeen trekt de klant aan het langste eind.
Sleutelwoorden : eerlijk en netjes blijven .

Gr,

Jos

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #245 Gepost op: 27 August 2009, 20:31:21 »
Tja iedereen zijn ding.

Maar als er bij ons in de winkel eentje begint te pingelen zet ik hem gelijk buiten.
Wij zijn geen bank en we staan niet op de markt roep ik hem nog toe.

dave

Dit is dus een hele hele domme opmerking en niet zo profecioneel. Iedereen weet dat er te onderhandelen valt. Maar je bent het bewijs van een winkelier of verkoper die denken alleen op de wereld te zijn geeft niet hoor dat mag. Want uiteindelijk, gaat een uit de zaak gezette klant, naar de concurent en dat houd in dat de kans op den duur....... Ja precies een trip naar het UWV.

Jos B.

• NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
« Reactie #246 Gepost op: 27 August 2009, 20:38:38 »
Voor Belgie is dat het OCMW.  ;D

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

maartenvanderburgt

• Gast
« Reactie #247 Gepost op: 27 August 2009, 20:56:35 »
Dit is dus een hele hele domme opmerking en niet zo profecioneel. Iedereen weet dat er te onderhandelen valt. Maar je bent het bewijs van een winkelier of verkoper die denken alleen op de wereld te zijn geeft niet hoor dat mag. Want uiteindelijk, gaat een uit de zaak gezette klant, naar de concurent en dat houd in dat de kans op den duur....... Ja precies een trip naar het UWV.

Kijk, dit vind ik nou weer een heel domme opmerking, en gelukkig niet professioneel. Wie is iedereen? En waarover valt te onderhandelen? En om maar meteen te denigreren: we zijn niet allemaal buitenlander, of doen wij hier in Nederland aan een integratiecursus buitenlanderschap ? Lesje goed geleerd, alleen bij de verkeerde toegepast.
De winkelier die wil voorkomen dat hij naar het UWV (OCMW) moet zal zijn verdiensten willen hebben. Daar zijn verschillende manieren voor, maar als hij er voor kiest een klant met een vervelende vraag buiten de deur te zetten, dan neem ik aan dat dat zijn strategie is om te overleven. En ik hoop dat dezelfde klant bij de bakker dezelfde vraag stelt en de deegroller naar zijn hoofd krijgt en bij de slager misschien zelfs een scherp voorwerp. En als hij dan nog niet genoeg gebuild is, dat hij bij de concurrent modeltreinwinkel, die ook meent alleen op de wereld te zijn, er alsnog achterkomt, dat de verspilde brandstof van de auto waar hij in rondtoert, alleen maar de Staatskas spekt en de modeltreinhobby de das om doet. Dat wordt een dure hobby!

Vragen staat vrij, eruit gezet worden ook, vooral voor mensen die zelf menen de wereld naar hun hand te kunnen zetten en de winkelier daarin te willen betrekken.

Maarten.
Groot voorstander van verticale prijsbinding, weg met dat prijzengesodemieter. (Mening)

Bart-1967

• Gast
« Reactie #248 Gepost op: 27 August 2009, 21:05:27 »
Het zal wel aan mij liggen, maar dit snap ik dus ook niet:
"Kijk, dit vind ik nou weer een heel domme opmerking, en gelukkig niet professioneel. Wie is iedereen? En waarover valt te onderhandelen? En om maar meteen te denigreren: we zijn niet allemaal buitenlander, of doen wij hier in Nederland aan een integratiecursus buitenlanderschap ? Lesje goed geleerd, alleen bij de verkeerde toegepast." ???
En, Maarten,
Een klant die geen korting krijgt komt mogelijk wel terug, maar een klant die uit de deur wordt gezet...... Nou, ik denk het niet

jossklos

• Offline Offline
« Reactie #249 Gepost op: 27 August 2009, 21:07:17 »
Maarten dat heet gewoon concurrentie. In elke bedrijfstak is dat gemeengoed. Waarom niet in de treinelarij ?
Daar is niets mis mee. Ben je te duur of is de service beneden peil, dan red je het niet. Punt.
Subsidie ik welke vorm dan ook is verdomd inefficient. Laten we wel wezen: het gaat hier om een luxeprodukt  en niet om een brood.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #250 Gepost op: 27 August 2009, 21:37:31 »
jippie, bij sommige is het avondje "dom lullen in de ruimte" weer begonnen, ik pas ff bakkie chips erbij  ;D
gelukkig is de vakantie voorbij en wordt het weer smullen op het forum  (y)
even een overdenkinkje misschien, een zelfstandige is ten alle tijden baas in eigen huis, dus enkel aan hem het oordeel of ie het goed doet of niet.
De eerste klant die denkt bij mij even te moeten vertellen voor welke prijs ik voor hem moet werken, en niet binnen 10 seconden buiten staat moet nog komen  ;D
Mvg Marty,

Maasdam

• Offline Offline
    • NASM 1873
« Reactie #251 Gepost op: 28 August 2009, 02:15:04 »
jippie, bij sommige is het avondje "dom lullen in de ruimte" weer begonnen, ik pas ff bakkie chips erbij  ;D
gelukkig is de vakantie voorbij en wordt het weer smullen op het forum  (y)
even een overdenkinkje misschien, een zelfstandige is ten alle tijden baas in eigen huis, dus enkel aan hem het oordeel of ie het goed doet of niet.
De eerste klant die denkt bij mij even te moeten vertellen voor welke prijs ik voor hem moet werken, en niet binnen 10 seconden buiten staat moet nog komen  ;D

Precies lees nog eens je eigen bijdragen.

Maasdam

• Offline Offline
    • NASM 1873
« Reactie #252 Gepost op: 28 August 2009, 02:41:44 »
Kijk, dit vind ik nou weer een heel domme opmerking, en gelukkig niet professioneel. Wie is iedereen? En waarover valt te onderhandelen? En om maar meteen te denigreren: we zijn niet allemaal buitenlander, of doen wij hier in Nederland aan een integratiecursus buitenlanderschap ? Lesje goed geleerd, alleen bij de verkeerde toegepast.
De winkelier die wil voorkomen dat hij naar het UWV (OCMW) moet zal zijn verdiensten willen hebben. Daar zijn verschillende manieren voor, maar als hij er voor kiest een klant met een vervelende vraag buiten de deur te zetten, dan neem ik aan dat dat zijn strategie is om te overleven. En ik hoop dat dezelfde klant bij de bakker dezelfde vraag stelt en de deegroller naar zijn hoofd krijgt en bij de slager misschien zelfs een scherp voorwerp. En als hij dan nog niet genoeg gebuild is, dat hij bij de concurrent modeltreinwinkel, die ook meent alleen op de wereld te zijn, er alsnog achterkomt, dat de verspilde brandstof van de auto waar hij in rondtoert, alleen maar de Staatskas spekt en de modeltreinhobby de das om doet. Dat wordt een dure hobby!

Vragen staat vrij, eruit gezet worden ook, vooral voor mensen die zelf menen de wereld naar hun hand te kunnen zetten en de winkelier daarin te willen betrekken.

Maarten.
Groot voorstander van verticale prijsbinding, weg met dat prijzengesodemieter. (Mening)

Hmmm jou hele opmerking zegt genoeg over hoe jij met je klanten omgaat als hij/zij ook maar iets verkeerd vraagt. De tijd van arrogantie in de modelspoor wereld moet maar eens afgelopen zijn. Ik denk dat collega's van jou nou niet blij zullen zijn met deze opmerking. Je maakt het jezelf zo wel heel moeilijk als ondernemr die neem ik aan ook een auto heeft en misschien ook nog in een auto van het bedrijf rijd! Het verband dat auto rijden de modeltrein hobby de das omdoet is wel een heel bedenkelijke opmerking en eigenlijk ook wereld vreemd. Het zijn mensen zoals jij met jou uitlatingen, die de modeltrein hobby de das omdoet. Dan ga ik de opmerking Malle Pietjes winkel toch in een heel ander dag licht zien.

« Laatst bewerkt op: 28 August 2009, 02:45:22 door Maasdam »

marcel

• Offline Offline
« Reactie #253 Gepost op: 28 August 2009, 07:44:25 »
Hallo,

Hier lees je echt de verschillen tussen ondernemer en de klant en hun meningen.
Het lijkt wel bijna op modder gooien wat ik hier lees :-\

Maar gelukkig hebben we wel hetzelfde doel, met je werk zoveel mogelijk geld verdienen zodat je een nog lekkerdere boterham kunt eten.

En dat wil met mijn werk ook, en vind ik het te duur kan ik onderhandelen, geen ruimte voor onderhandeling, even goede vrienden, maar dan bestaat de kans dat ik ergens anders heen ga.

Zullen we het onderwerp weer een beetje terug zoeken.

Mvg, Marcel
Mvg, Marcel

Ronaldk

• Offline Offline
    • Bouw Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam
« Reactie #254 Gepost op: 28 August 2009, 07:59:59 »
Zelf hoef ik niet altijd korting want in principe is prijs = prijs... maar door eerst gewoon goed naar de prijzen te kijken dan kan je besluiten of je ergens wel of niet iets koopt...

Laatst heb rails besteld voor mijn baan, eerst netjes zelf berekend wat het zou moeten kosten, natuurlijk ook via de online-winkels gekeken en toen een mailtje naar mijn vaste leverancier gedaan en een prijs opgevraagd. Hij gaf de beste prijs en kon het snelste leveren. Dus alles bij hem besteld, hoeveel korting ik heb gehad? ik heb het niet nagerekend maar ik was goedkoper uit dan bij de rest waar ik had gekeken en ik heb nu de service van de winkel.

Een winkelier is nog altijd zelf de baas over zijn eigen zaak / winkel... Als hij besluit om niet te onderhandelen over de prijs waarvoor hij zijn spullen verkoopt dan is dat zijn keuze... Niet de keuze van de klant en deze kan dan besluiten of daar blijven kopen of naar een ander gaan...
Zijn we aan het bouwen? Ja! We zijn aan het bouwen: Ronald’s nieuwe project: Endstation der Linie: Bahnhof Poggendam!