Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 23:14:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Prutsert
Vandaag om 23:11:34
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 22:58:56
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door AP3737
Vandaag om 22:58:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 22:49:23
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 22:28:10
"Spoor op Vleugels" in H0 door MOVisser
Vandaag om 22:07:43
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 22:03:07
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door Frank 123
Vandaag om 21:59:45
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 21:33:15
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
Vandaag om 21:33:13
Dat overkomt mij niet. door klusser
Vandaag om 21:03:41
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 20:49:54
Raadplaatje door Cc72000
Vandaag om 20:10:38
US diorama in H0 door jan47
Vandaag om 19:45:53
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:48:10
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 17:47:51
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door BrightonBelle
Vandaag om 17:30:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Ferdinand Bogman
Vandaag om 15:43:38
Welke kleur is Roco oud bruin? door Bahn-AG
Vandaag om 15:17:45
Seuthe gaat stoppen door Rob Ellerman
Vandaag om 14:09:28
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:59:41
RhB 1:87, terug naar 25 jaar geleden door Jan Bennink
Vandaag om 13:42:30
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 13:27:01
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 13:02:57
Overstap naar HTM door Ronald Halma
Vandaag om 12:43:13
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Karben
Vandaag om 12:32:15
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:17:17
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
Vandaag om 12:13:11

Poll

Is het acceptabel dat modelspoor producten sterk dalen in prijs na pas een korte tijd op de markt ?

Ik vind het niet erg, de prijs maakt me niet uit, als ik het mooi vind koop ik het
Ik vind het wel erg en voel me bekocht als mensen ineens 30 a 40% minder betalen voor hetzelfde product

Auteur Topic: (Extreme) Prijsdalingen bij producten  (gelezen 124976 keer)

Bart-1967

• Gast
Re:(Extreme) Prijsdalingen bij producten
« Reactie #225 Gepost op: 27 August 2009, 12:43:43 »
Chris,
Koop een tweedehands 7 serie via Marktplaats of Ebay. Kost haast niets man.  (y)

nederbelg

• Online Online
  • Tijdperk IV, NS, vishaken en blauwe banen.
    • http://www.msvleuven.be/
« Reactie #226 Gepost op: 27 August 2009, 12:50:41 »
Ik heb er ook niet zo problemen mee, als ik het wil hebben koop ik het.
Ik weet wel dat met producten van Lsm je wat sneller moet handelen dan met producten met roco of een andere grote fabrikant.

Het is natuurlijk normaal of logisch dat een product na een aantal jaren verlaagd wordt. Om het in je magazijn te laten liggen heb je ook niks aan.
Wat me wel stoorde is dat de Trix DE IV snel na uitkomen in prijs verlaagd werd (binnen 2 maanden). Dan voel je je wel in je hemd gezet.

dave
DCC, NS, Koploper, Loconet Tijdperk IV

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #227 Gepost op: 27 August 2009, 12:55:57 »
@Nederbelg, klopt, maar de winkelier heeft hetzelfde gevoel dan.... 8)

@Bart :  ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 27 August 2009, 12:57:59 door Chris van Diesen »

nederbelg

• Online Online
« Reactie #228 Gepost op: 27 August 2009, 12:58:10 »
Het zou een mooie actie zijn als ze die gedupeerde het verschil teruggave in vorm van korting bij een andere Trix product.
helaas blijven dromen. ;D

dave

nederbelg

• Online Online
« Reactie #229 Gepost op: 27 August 2009, 13:00:12 »
Zulke extreem lage prijzen zijn alleen maar mogelijk als die e-bay handelaar voor een habbekrats de inboedel van een failliete winkel heeft overgenomen. (bijvoorbeeld)
Als hij gewoon via de reguliere kanalen inkoopt bestaat het niet dat hij zo ver onder de gangbare prijs kan gaan zitten.

Eigenlijk een hele lompe ebayer kan ook.

dave

ZwolsBas

• Offline Offline
  • NL/NS vanaf 1945
« Reactie #230 Gepost op: 27 August 2009, 13:09:21 »
Doe mij maar gewoon een normale prijs.
Dus geen 190 euro maar ook geen 69 euro.
Maar gewoon rond de 100/135 euro voor een lok.

Het moet wel betaalbaar blijven voor de hobbist.
Kinderen van 8/12 jaar die starten hebben vaak 40/50 euro te besteden daar koop je niet eens de simpelste piko set voor.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Gerard110

• Offline Offline
« Reactie #231 Gepost op: 27 August 2009, 13:34:59 »
Die br 151 is trouwens nog steeds te koop en de winkelier had er erg veel van ingekocht volgensmij, aangezien er toen ik voor het laatst keek zowieso nog 10 voorradig waren. Maar dat zal wel snel slinken met zo'n prijs.
Toch vraag ik me af waarom hij/zij ze wel zo goedkoop kan aanbieden...

(ebay deutschland trouwens)

edit: Ik bedenk me net dat dit misschien te maken heeft met het feit dat zo'n beetje het halve assortiment van fleischmann auslauf artikel is en hij daarmee een hele vracht goedkoop heeft in kunnen slaan.
« Laatst bewerkt op: 27 August 2009, 13:36:36 door Gerard »

vervallen

• de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
« Reactie #232 Gepost op: 27 August 2009, 13:47:03 »
@ algemeen

het zou natuurlijk OOk kunnen dat er gewoon géén belasting voor wordt betaald, of.......
dat er iets van de vrachtwagen is gevallen.

Dit is zeker geen algemene beschuldiging maar ook modelbouw winkels ontkomen helaas niet aan inbraak, diefstal of oplichting.

Ik hou het maar bij mijn MallePietjes Winkel die vertrouw ik al dertig jaar en géén gezeur als iets niet goed is.

Overigens nog gefeliciteerd met het
             dertig jarig bestaan van de week, MCH,
Frederico

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #233 Gepost op: 27 August 2009, 15:50:44 »
Interessante materie.

Laat ik het volgende, misschien simpel gedachte zeggen.

Het kan mij niet bommen wat iets kost als ik bij malle pietje A een door mij gewenst product 100 euro kost en bij Malle Pietje B 80 ga ik naar B.

Van nature is de modelspoor industrie een beetje arrogant. Het werd toch wel verkocht of het nou goedkoop en niet zo goede kwaliteit (Lima, Jouef) of super kwaliteit en duur (Marklin, Fleischmann) Nu de markt inkrimpt en generatie na generatie zijn blikveld op computers heb gericht constateer ik dat de industrie een afslag te laat heeft genomen en nu flink moet trekken om met name nieuwe jonge klanten. Maar moeilijk afscheid kan nemen van dat stoffige ietwat arrogante houding naar klanten en winkeliers. Waardoor modellen onnatuurlijk duur zijn. Kom op 300 euro voor een NS 1200 dat is niet normaal. Wederom word de schuld gelegd bij de arbeids verhoudingen binnen Europa, winkelier en nog erger consument. Het klopt niet dat in een land een product vele male duurder is dan in het andere land waar de economie niet zo veel verschilt (Duitsland/Nederland bv) Er zal iets verschil zijn in prijs maar zoveel kan erbij mij niet in.

Een onderzoek naar deze praktijken zou misschien niet slecht zijn. Als je eerlijk hebt gehandeld heb je niks te verbergen. Ik kan mij heel goed plaatsen dat een winkelier zwicht onder de druk van een fabrikant. Uit eindelijk moet je toch je boterham verdienen. Aan de andere kant ook onbegrip, het kan er bij mij niet in dat er onderling niet over wordt gepraat. Moet haast wel. het is dan ook aan hen de taak om het aan de kaak te stellen. Daar komt de befaamde klokkenluider om de hoek kijken. Tot die tijd moeten wij consument ermee leren leven. Aan ons de taak om te kiezen kopen we het nu of wachten we tot de prijzen gaan dalen. Want zeg nou zelf je shopped toch ook rond alvoorens een nieuwe tv te kopen. Trouwens dan nog probeer ik iets van de prijs af te dingen. Zo heb ik vorig jaar mijn nieuwe digi foto maak apperaat ;D toch mooi voor 35 euro's goedkoper gekregen incl. een 2 gb geheugen kaart en nieuwe tas.

Heb ik nog een vraagje zijn er al mensen die proberen af te dingen op de prijs van een modelspoor artikelen.

Groetjes Ben.

jossklos

• Offline Offline
« Reactie #234 Gepost op: 27 August 2009, 16:13:12 »
Maasdam,
Bij elke winkel waar ik iets koop ( en dat zijn alle grote jongens in noord/zuid holland) is over de prijs te praten. Sommige vinden het erg vervelend (helemaal als er andere klanten zijn), maar ik vraag altijd netjes naar de uiterste laagste prijs. Soms komen we er niet uit, dan gaat de koop ook niet door. Per saldo zit ik zo'n 15%-17% onder de adviesprijs. Dit gaat ook op voor merken met prijsafspraken bijv. Artitec.  Artitec plan E en W kan je nu trouwens met nog grotere kortingen krijgen, want ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Wel altijd netjes blijven !! 
Lsmodels gaat veel moeilijker omdat dit merk precies de juiste hoeveelheden in de markt weet te zetten en zelf iets van schaarste weet te creeëren. Zo hou je prijzen op nivo, maar dan ben ik ook een goede "verliezer"om de gevraagde prijs te betalen.

Gr,

Jos

Bart-1967

• Gast
« Reactie #235 Gepost op: 27 August 2009, 16:59:33 »
"Het klopt niet dat in een land een product vele male duurder is dan in het andere land waar de economie niet zo veel verschilt (Duitsland/Nederland bv) Er zal iets verschil zijn in prijs maar zoveel kan erbij mij niet in."
 ??? Ben, dit snap ik niet

Geoffrey_

• Offline Offline
« Reactie #236 Gepost op: 27 August 2009, 17:56:41 »
Maasdam,
Bij elke winkel waar ik iets koop ( en dat zijn alle grote jongens in noord/zuid holland) is over de prijs te praten. Sommige vinden het erg vervelend (helemaal als er andere klanten zijn), maar ik vraag altijd netjes naar de uiterste laagste prijs. Soms komen we er niet uit, dan gaat de koop ook niet door. Per saldo zit ik zo'n 15%-17% onder de adviesprijs. Dit gaat ook op voor merken met prijsafspraken bijv. Artitec.  Artitec plan E en W kan je nu trouwens met nog grotere kortingen krijgen, want ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Wel altijd netjes blijven !! 
Lsmodels gaat veel moeilijker omdat dit merk precies de juiste hoeveelheden in de markt weet te zetten en zelf iets van schaarste weet te creeëren. Zo hou je prijzen op nivo, maar dan ben ik ook een goede "verliezer"om de gevraagde prijs te betalen.

Gr,

Jos

15-17 procent vind ik echt een hele grote verlaging hoor.. die zul je bij mij niet krijgen ???

Daarnaast, tjah de mensen die een grote rest-partij opkopen zullen inderdaad flink kunnen stunten. Maar het genoemde voorbeeld van de br151 is wel extreem hoor, niet dat het erg is voor de klant ;D

Geoffrey_

• Offline Offline
« Reactie #237 Gepost op: 27 August 2009, 17:58:59 »
"Het klopt niet dat in een land een product vele male duurder is dan in het andere land waar de economie niet zo veel verschilt (Duitsland/Nederland bv) Er zal iets verschil zijn in prijs maar zoveel kan erbij mij niet in."

Dit komt denk ik voornamelijk doordat sommige fabrikanten nog een extra importeur voor Nederland/Benelux hebben, die extra stap zorgt er uiteindelijk voor dat wil de winkelier er nog geld aan verdienen, de prijs omhoog gaat.

Maasdam

• Britse treinen echte treinen
  • Offline Offline
  • Class 57xx Pannier tank 3711 BR
    • NASM 1873
« Reactie #238 Gepost op: 27 August 2009, 19:11:10 »
Maasdam,

Gr,

Jos

Dank je wel voor jou antwoord toch best een flinke korting die jij afdwingt. Ik handel eigenlijk op eenzelfde manier nee is bijna altijd geen koop. Maar net als jij moet je soms de verliezende partij zijn nou ja zo is het leven.

Inderdaad onduidelijk. Ik bedoel te zeggen dat het vreemd is dat er zo'n groot verschil zit in prijzen terwijl een land als Duitsland een vergelijkbare wetgeving , belasting stelsel en economie heeft. Dan vind ik het vreemd dat je over de grens beduidend goedkoper uit bent voor een vergelijbaar product dan in Nederland. Er moet dan toch iets aan de hand zijn (GEEN verwijt naar de winkelier) Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben.

Groetjes Ben.

jossklos

• Offline Offline
« Reactie #239 Gepost op: 27 August 2009, 20:11:34 »
Heren,
ik ben wel wat belangrijkst vergeten te zeggen. De korting van 15 tot 17% krijg ik omdat ik toch vrij groot inkoop. Ik neem in een winkel toch meestal wel 2 loks en een aantal wagens mee.  Ik schaf per keer dus voor een aanzienlijk bedrag aan.
Dat onderhandeld wat makkelijker als de aanschaf van één groentewagen.
Gr,

Jos