Zulke extreem lage prijzen zijn alleen maar mogelijk als die e-bay handelaar voor een habbekrats de inboedel van een failliete winkel heeft overgenomen. (bijvoorbeeld) Als hij gewoon via de reguliere kanalen inkoopt bestaat het niet dat hij zo ver onder de gangbare prijs kan gaan zitten.
Maasdam,Bij elke winkel waar ik iets koop ( en dat zijn alle grote jongens in noord/zuid holland) is over de prijs te praten. Sommige vinden het erg vervelend (helemaal als er andere klanten zijn), maar ik vraag altijd netjes naar de uiterste laagste prijs. Soms komen we er niet uit, dan gaat de koop ook niet door. Per saldo zit ik zo'n 15%-17% onder de adviesprijs. Dit gaat ook op voor merken met prijsafspraken bijv. Artitec. Artitec plan E en W kan je nu trouwens met nog grotere kortingen krijgen, want ze raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Wel altijd netjes blijven !! Lsmodels gaat veel moeilijker omdat dit merk precies de juiste hoeveelheden in de markt weet te zetten en zelf iets van schaarste weet te creeëren. Zo hou je prijzen op nivo, maar dan ben ik ook een goede "verliezer"om de gevraagde prijs te betalen. Gr,Jos
"Het klopt niet dat in een land een product vele male duurder is dan in het andere land waar de economie niet zo veel verschilt (Duitsland/Nederland bv) Er zal iets verschil zijn in prijs maar zoveel kan erbij mij niet in." Ben, dit snap ik niet