@ BenKan het zijn dat de prijsverschillen met Duitsland betrekking hebben tot de Duitse Fabrikanten. Inderdaad kan dit te maken hebben met het ontbreken van een importeur wat kostenbesparend werkt. Maar misschien ook Protectionsme, dwz. de eigen markt versterken / beschermen.
Tja iedereen zijn ding.Maar als er bij ons in de winkel eentje begint te pingelen zet ik hem gelijk buiten.Wij zijn geen bank en we staan niet op de markt roep ik hem nog toe.dave
Dit is dus een hele hele domme opmerking en niet zo profecioneel. Iedereen weet dat er te onderhandelen valt. Maar je bent het bewijs van een winkelier of verkoper die denken alleen op de wereld te zijn geeft niet hoor dat mag. Want uiteindelijk, gaat een uit de zaak gezette klant, naar de concurent en dat houd in dat de kans op den duur....... Ja precies een trip naar het UWV.
jippie, bij sommige is het avondje "dom lullen in de ruimte" weer begonnen, ik pas ff bakkie chips erbij gelukkig is de vakantie voorbij en wordt het weer smullen op het forum even een overdenkinkje misschien, een zelfstandige is ten alle tijden baas in eigen huis, dus enkel aan hem het oordeel of ie het goed doet of niet.De eerste klant die denkt bij mij even te moeten vertellen voor welke prijs ik voor hem moet werken, en niet binnen 10 seconden buiten staat moet nog komen
Kijk, dit vind ik nou weer een heel domme opmerking, en gelukkig niet professioneel. Wie is iedereen? En waarover valt te onderhandelen? En om maar meteen te denigreren: we zijn niet allemaal buitenlander, of doen wij hier in Nederland aan een integratiecursus buitenlanderschap ? Lesje goed geleerd, alleen bij de verkeerde toegepast.De winkelier die wil voorkomen dat hij naar het UWV (OCMW) moet zal zijn verdiensten willen hebben. Daar zijn verschillende manieren voor, maar als hij er voor kiest een klant met een vervelende vraag buiten de deur te zetten, dan neem ik aan dat dat zijn strategie is om te overleven. En ik hoop dat dezelfde klant bij de bakker dezelfde vraag stelt en de deegroller naar zijn hoofd krijgt en bij de slager misschien zelfs een scherp voorwerp. En als hij dan nog niet genoeg gebuild is, dat hij bij de concurrent modeltreinwinkel, die ook meent alleen op de wereld te zijn, er alsnog achterkomt, dat de verspilde brandstof van de auto waar hij in rondtoert, alleen maar de Staatskas spekt en de modeltreinhobby de das om doet. Dat wordt een dure hobby!Vragen staat vrij, eruit gezet worden ook, vooral voor mensen die zelf menen de wereld naar hun hand te kunnen zetten en de winkelier daarin te willen betrekken.Maarten.Groot voorstander van verticale prijsbinding, weg met dat prijzengesodemieter. (Mening)