Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Spoorhumor
door
Eric B
Vandaag
om 07:25:42
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels.
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 07:19:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
Vandaag
om 07:08:22
Station Roodeschool
door
Eric B
Vandaag
om 06:58:31
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
Vandaag
om 05:21:25
wat is het merk van deze bochtwissel
door
saskia
Vandaag
om 00:07:06
Houten 23 Augustus 2025
door
Peter J K
29 July 2025, 23:22:40
Ik ben aan het opruimen.
door
nighttrain1
29 July 2025, 23:22:17
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0
door
Stefan88
29 July 2025, 23:21:31
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen
door
nighttrain1
29 July 2025, 23:13:57
mitropa rijtuig
door
Stefan88
29 July 2025, 23:11:35
US diorama in H0
door
Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort
door
nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
keesg
29 July 2025, 22:50:52
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
MOVisser
29 July 2025, 22:07:07
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
29 July 2025, 21:40:58
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
29 July 2025, 21:20:05
schok bij vertrek
door
Ronald Halma
29 July 2025, 20:14:18
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s
door
NL-modelspoor
29 July 2025, 19:49:56
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko
door
Treinbestuurder
29 July 2025, 19:47:39
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
door
defender
29 July 2025, 19:19:07
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
29 July 2025, 19:17:42
Ronald doet de Fork Challenge!
door
hervé
29 July 2025, 19:00:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
29 July 2025, 18:59:23
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025
door
VictorPM
29 July 2025, 18:44:54
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Ronald Schreuder
29 July 2025, 17:46:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Rob Ellerman
29 July 2025, 17:45:46
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
29 July 2025, 16:15:10
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
29 July 2025, 16:09:07
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Ervaringen met Liliput
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Ervaringen met Liliput (gelezen 8088 keer)
Harry
Offline
Berichten: 1424
Ervaringen met Liliput
«
Gepost op:
04 October 2006, 22:00:49 »
In de Modell Eisen Bahner staat een bespreking van de Liliput Br 92.2 (L131352).
In de bespreking wordt hij weinig afgekraakt. Alleen de stroomafname zijn ze niet over te spreken. Verder lijkt dit mij wel een leuk lokje.
Nu mijn vragen:
Wat zijn jullie ervaringen met liliput? Mij is dat merk qua product kats onbekend.
Er zal een 21-polige decoder ingeplugd moeten worden, wat is een goede voor de juiste prijs?
De assen zijn niet geveerd waardoor bij sommige wissels etc. storingen kunnen optreden. Is hier nog wat aan te doen?
Trouwens de mensen die met info kwamen over de Roco Br 50 Bedankt! Hij rijdt analoog goed. Moest wel direct op een paar puntjes gesmeerd worden maar dat is een detail. Als ik zaterdag Sander tegenkom is hij zondag digitaal!
Groeten Harry
Gelogd
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)
Davy
Gast
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #1 Gepost op:
07 October 2006, 18:20:08 »
Zelf de assen geveerd maken is moeilijk. Liliput wordt gemaakt in China. Slecht is het niet. Maar een topmerk als Roco kan ik het niet noemen. Ik zal deze lilliput tenderloc nooit kopen in de AC uitvoering reden de niet geveerde assen en geen antislipbanden dan zal de trekkracht nog verder afnemen. En heb je hellingen dan kan je het helemaal vergeten.
Een Roco Br64 lijkt mij veel mooier en deze heeft wel hele goede kritieken ook op de Duitse forums.
Gelogd
Jeroen1975
GTW in de tuin
Offline
Berichten: 1482
45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #2 Gepost op:
07 October 2006, 18:38:32 »
Hoi Harry
Mijn ervaring met Liliput is 1x treinstel en 1x rijtuig.
Treinstel: Afwerking is redelijk. handgreepjes aan de dikke kant. Helaas zijn de verende buffer niet zo leuk als ze klinken. Ze zijn rechthoekig en gaan dus steeds scheef zitten. Rijden doet het ding prima. Trekkracht is niet super (een plakje lood zal wonderen doen denk ik)
rijtuig: Afweking is ok. Ontspoord op wissels (alleen afbuigende richting). Waarschijnlijk wielen te kort op elkaar. Ik moet dus nog een wielentrekker aanschaffen denk ik.
Succes
Gelogd
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek
Reeks77
Offline
Berichten: 1396
Rhb is Cool !! HOm Bernina
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #3 Gepost op:
07 October 2006, 18:45:55 »
Hallo medemodelspoorders,
Ook ik heb zo mijn eigen ervaringen met Lilliput.
Beginnend met de Br52 van de DR met kuiptender,een mooie lok en desondanks dat die maar op 2 assen is aangedreven onder de tender is het een lok die het eigenlijk net niet heeft.
Prima gedetailleerd en naast mijn Roco Br23 staat die prima,het rijden met een lange sleep goederenwagenskun je vergeten.
Ik gebruik hem voornamelijk voor een museumtrein met 5 á 6 rijtuigen.
Hij rijdt zijn eigen antislipbandjes eraf en wat heel belangrijk is een goed gelegde baan ,vanwege het ontsporen op de meest rare plekken,dit heb ik ervaren op een collegaclubbaan.
Van Lilliput heb ik ook de bekende MAK diesel die in vele uitvoeringen zijn verschenen.
Hier heb ik geen problemen mee,rijdt prima en de HGK uitvoering voldoet aan mijn wensen en eisen.Het hekwerk is zoals bekend zeer plasticachtig.
Verder een prima loc om te rangeren of een container trein te laten trekken.
Dan als laatste de beken Eanos,daar is ook alles over bekend.
Lilliput heeft ze ook ,goed gedetailleerd voor een wagen die redelijk geprijsd is.De wanden ,daar is genoeg over verteld,ik doe ze weg omdat de wanden bol gaan staan.
Voor de rest een prima merk ,maar als men wat meer op kleine dingen let dan is het wat mij betreft een goed merk om in de top5 te komen.
Groetjes Alexander
Gelogd
Harry
Offline
Berichten: 1424
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #4 Gepost op:
07 October 2006, 18:50:11 »
Hmmm, de een raad het af en de ander zegt so-so :-| Dan moet ik er nog maar eens drastisch over nadenken.
@Davy, de Br 64 is ook een mooie lok. Die komt er misschien ook nog wel. Er zijn kleine verschillen de 64 is een 1C1 en de 92.2 een D (asindeling).
Maar toch bedankt.
Harry
Gelogd
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)
Davy
Gast
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #5 Gepost op:
07 October 2006, 18:53:06 »
Koop dan een br 86 van Fleischmann dat is ook een type D tenderloc. Die zowel lichte personen- als goederentreinen trok, maar ook gebruikt werd als een rangeerloc. Kortom een manusje van alles.
Gelogd
prutser
Offline
Berichten: 6710
Spaar ze allemaal.
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #6 Gepost op:
07 October 2006, 19:04:39 »
Ik heb alleen de NS 3505 en de NS 7851 van liliput, beide hebben nog zwitserse trekjes maar zijn goed gedetailleerd.
Het rij gedrag van beide is ook goed, de 7851 rijdt mooi langzaam.
De 3505 heeft geen antislipbandjes dus moet je niet verwachten dat deze een hele sleep wagens trekt, dit is voor mij niet belangrijk.
De 7851 heb ik al wat langer en begon op gegeven moment te waggelen en het drijfwerk liep vast.
Dit kwam omdat de kunstof verbindingsbusjes waarmee de gesplitste assen verbonden waren gescheurd waren, dit heb ik met secondenlijm kunnen repareren en loopt nog steeds goed.
Grtn Stephan.
Gelogd
Adieu
Harry
Offline
Berichten: 1424
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #7 Gepost op:
07 October 2006, 19:10:46 »
Hmmm, Volgens mij is er niemand die niks negatiefs heeft over Liliput.
Alexander is ook al niet laaiend over zijn stoomlok, en Stephan heeft op techniekvlak een slechte ervaring.
Ten slotte is er iemand
die het mij stellig afraad om een liliput aan te schaffen.
Ik laat het wel overgaan.
Harry
Gelogd
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)
Davy
Gast
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #8 Gepost op:
07 October 2006, 19:21:33 »
Ik zou zeggen koop Europees. Dat wil zeggen een Mehano, Fleischmann, Roco stoomloc. Ik vind het belangrijker dat deze merken overleven dan een merk dat alles laat maken in China.
En Harry heb je vragen over model stoomlocomotieven dan stel je ze maar.
«
Laatst bewerkt op: 07 October 2006, 19:28:25 door Davy
»
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26665
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #9 Gepost op:
07 October 2006, 19:31:03 »
Citaat van: Davy op 07 October 2006, 18:20:08
......reden de niet geveerde assen ......
Davy, noem mij eens één loc van een willekeurig bekend merk met geveerde assen?
Ik ben ze nog nooit tegengekomen.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Davy
Gast
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #10 Gepost op:
07 October 2006, 19:52:00 »
De nieuwe railbus van Marklin. Mijn schone Wurtembegerin. Die heeft 3 van de 7 assen geveerd. En ik heb nog meedere Marklinlocs met geveerde assen. En zo zijn er nog wel meer merken waarvan 1 of meerdere assen geveerd zijn.
«
Laatst bewerkt op: 07 October 2006, 21:30:22 door Davy
»
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26665
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #11 Gepost op:
07 October 2006, 21:43:10 »
Aha, op die fiets. Ik vraag naar een willekeurig bekend merk en jij komt met Märklin. Daar rekent een mens toch niet op.
En die andere merken, welke zijn dat dan?
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Christoph
Offline
Berichten: 3054
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #12 Gepost op:
07 October 2006, 22:11:04 »
Ahhh, leuk deze discussie.
ik ben even naar boven (zolder) gelopen en daar heb ik nog 3 br01's liggen met geveerde wielen van je raad het bijna niet, Liliput
. Deze locs zijn al wel het nodige aantal jaren oud maar kunnen nog zeer goed mee, de kwaliteit is gelijk aan de BR64 van Roco.
Jullie begrijpen dat ik zeer tevreden ben over deze loc's en over het merk Liliput.
Deze loc's zijn nog uit de tijd dat Liliput in Oostenrijk zat en voor deze fabriek failliet ging en werd overgenomen door Bachmann welke uit china komt.
Dus eigenlijk een voorloper van wat er afgelopen jaren is gebeurt bij Roco, Lima, Rivarosi ed.
Groeten,
Christoph
Gelogd
Davy
Gast
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #13 Gepost op:
07 October 2006, 22:14:48 »
Ik heb een liliput 01 in oorlogskleuren een keertje zien roken uit de tender. Zo heet werd hij of beter gezegd de motor.
Gelogd
Reinier Z.
Offline
Berichten: 3354
Re: Ervaringen met Liliput
«
Reactie #14 Gepost op:
07 October 2006, 22:18:14 »
Ik vraag me af wat in deze discussie nou "geveerde wielen" zijn. Veren ze niet gewoon door de druk van de stroomafnemers...?
Gelogd
Reinier
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Ervaringen met Liliput