Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 22:15:31
Raadplaatje door Robert vh Prutsert
Vandaag om 22:11:05
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 22:03:08
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 22:00:26
Koppelingsmechanisme klemt? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 21:35:43
Mijn-bouw Indonesie door Wim1969
Vandaag om 21:22:04
Vele baanplannen online gezet door Ton Kuipers
Vandaag om 21:17:54
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 20:24:06
44 Roco vs 44 Brawa door ES44C4
Vandaag om 20:05:15
Welke winkel voert deze merken? door Hennie
Vandaag om 19:55:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 19:15:46
Modelspoorbaan van Einte door william_2
Vandaag om 19:08:07
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 18:27:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
Vandaag om 18:14:16
Au bord de la Cèze door Chris80
Vandaag om 17:59:51
Hoe de schuifdeuren weer te plaatsen? door Robert vh Prutsert
Vandaag om 17:25:36
Baanbouw Rehausen2 door Wim Vink
Vandaag om 16:23:17
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 14:27:52
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door Jeroen95
Vandaag om 14:19:22
Nieuw boek, BE in de tijd van het derde rijk door Arjan6511
Vandaag om 13:25:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:12:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 11:35:53
Minstens 5 jaar geen treinverkeer Groningen-Leer [D] door Eric B
Vandaag om 10:11:11
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.0 door MOVisser
Vandaag om 09:54:12
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 09:10:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door spoorijzer
Vandaag om 07:50:56
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
07 September 2025, 23:27:50
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
07 September 2025, 22:46:42
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
07 September 2025, 22:00:18
Ontwikkelingen bij de Selfkantbahn (1.000mm) door frederik19630
07 September 2025, 21:59:16
  

Auteur Topic: Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd  (gelezen 163505 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #60 Gepost op: 02 December 2008, 10:32:46 »
Ik ben niet bekend met de Rivarossi dus daar kan ik niet over oordelen maar zeker voor de aanbiedingsprijs vind ik het een super loc. Ik vind het een genot om hem te zien rijden :)

Even op een rijtje:

- Verlichting klopt incl sluitverlichting
- Alle kleuren kloppen ( Zover mijn kennis reikt :) )
- Beresterke motor en stil!
- Zover ik weet komt het model goed overeen met 1:1 ( Er zullen best wat dingetjes zijn dat geloof ik best )

En er zijn andere modellen ( Lees 1823 Roco of 1211 Trix ) die voor hetzelfde of meer geld wel iets mankeren op die punten. Dus bij voorkeur hoop ik dat er nog een 3 pitter en gerenoveerde komt van Electrotren ;D

Gr. Remco.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #61 Gepost op: 02 December 2008, 11:05:32 »
Dat hoop ik ook want zeker de gerenoveerde uitv. is een must in de verzameling.

Mvg Ad

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22560
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #62 Gepost op: 02 December 2008, 11:43:21 »
Ik ben niet bekend met de Rivarossi dus daar kan ik niet over oordelen maar zeker voor de aanbiedingsprijs vind ik het een super loc. Ik vind het een genot om hem te zien rijden :)

Dat ben ik helemaal met je eens Remco. Ik heb er twee.
Maar het is zichtbaar gebleven dat Electrotren in de eerste plaats de Spaanse variant van de loc heeft ontwikkeld, met name aan de kopvorm. Verder stonden bij de eerste uitgaven de buffers nog op Spaanse breedte, maar dat heeft Electrotren later keurig veranderd.
Er zijn veel meer 1300'en op de markt geweest en dat waren, net als deze, vrijwel allemaal kleurversies van Franse of Spaanse locs. Er zijn maar twee merken die de moeite hebben genomen en echte NL 1300 op de markt te brengen. Vanzelfsprekend Philotrain, maar intertijd dus ook Rivarossi. Een groot succes werd het niet, omdat de loc het voor die tijd (ruim 10 jaar geleden) onvoorstelbare bedrag van ruim 400 gulden moest kosten. Maar goed, Hornby heeft de mal en zou hem in theorie dus weer kunnen uitbrengen. Het zal voorlopig wel bij theorie blijven.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8243
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #63 Gepost op: 02 December 2008, 12:37:39 »
Heb je van de 1313 het stadswapen? Ik kan het allicht op termijn aankaarten.

Grtz,

Willem
Helaas niet, ik zie zelfs zelden foto's van toen deze loc nog rondreed.
De 1313 heeft destijds het vernieuwde station van Uitgeest geopend (onderdoorgang ter vervanging van de oude loopbrug) door, door een lint te rijden.
De burgemeester van destijds was verbaasd dat de locomotief niet even door de wasstraat was gehaald en ook het nummer vond hij jammer (2x het ongelukstgetal ;D).
Vr. groeten,
Bob

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3615
    • Flickr
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #64 Gepost op: 02 December 2008, 12:57:40 »
Twee keer heft elkaar op:-) 1313 was indertijd mijn favoriete 1300, en ik was als kind echt gek van die serie...
Voor electrotren lijkt me dat ze een nummer kiezen dat langer inzetbaar is als gele loc: de 1313 was als ik me niet vergis de allerlaatste die geel werd. Neem dan b.v. de 1307 of 1310. Overigens hebben alle 1300-en uiteindelijk stadswapens gehad.
groeten Sicco

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #65 Gepost op: 02 December 2008, 13:01:00 »
Dat ben ik helemaal met je eens Remco. Ik heb er twee.
Maar het is zichtbaar gebleven dat Electrotren in de eerste plaats de Spaanse variant van de loc heeft ontwikkeld, met name aan de kopvorm. Verder stonden bij de eerste uitgaven de buffers nog op Spaanse breedte, maar dat heeft Electrotren later keurig veranderd.
Er zijn veel meer 1300'en op de markt geweest en dat waren, net als deze, vrijwel allemaal kleurversies van Franse of Spaanse locs. Er zijn maar twee merken die de moeite hebben genomen en echte NL 1300 op de markt te brengen. Vanzelfsprekend Philotrain, maar intertijd dus ook Rivarossi. Een groot succes werd het niet, omdat de loc het voor die tijd (ruim 10 jaar geleden) onvoorstelbare bedrag van ruim 400 gulden moest kosten. Maar goed, Hornby heeft de mal en zou hem in theorie dus weer kunnen uitbrengen. Het zal voorlopig wel bij theorie blijven.

Ok duidelijk dank je Henk!

Gr. Remco.

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 473
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #66 Gepost op: 02 December 2008, 18:02:13 »
Dat hoop ik ook want zeker de gerenoveerde uitv. is een must in de verzameling.

Mvg Ad
Dit is precies de reden waarom ik ook de recente versies (ondanks de lagere prijs) aan mij voorbij heb laten gaan: het wachten is op de gerenoveerde versie. Wat mij betreft meerdere uitvoeringen en nummer varianten: kom maar op  ;).

Vreemd genoeg heb ik ook de meeste herinneringen aan de 1313  8).

Henk
Henk | H0 | Rocoline | Z21 | iTrain 5.1 icm Mac

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #67 Gepost op: 02 December 2008, 19:21:09 »
Bij voldoende animo kan ik proberen een lans te breken om de komst van de gerenoveerde 1300 te bespoedigen. Dan verneem ik graag van jullie welke nummers jullie voorkeur heeft. Indien mogelijk graag met foto.

Jullie respons, eventueel voorzien van beeldmateriaal, werk ik vervolgens uit en bied ik aan de importeur en de contactpersoon bij de fabrikant Roberto C. aan.

Grtz,

Willem
 

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4385
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #68 Gepost op: 02 December 2008, 19:34:49 »
Hallo Willem,

Ik weet niet of je alle reacties in een PB wilt hebben, maar ik wil ook wel een gerenoveerde 1300 hebben. Nummer maakt me niet uit.
Misschien kan BNL wel een polletje starten?

Gr, Bert

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 821
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #69 Gepost op: 02 December 2008, 19:45:52 »
Polletje wat mij betreft prima. Uiteraard met mogelijkheid apart via commentaarveld nummer aan te geven. Tevens aangeven gelijkstroom of wisselstroom. Foto's met bijvoorbeeld stadwapens helpen ook.

Bijvoorbeeld 1301 Dieren of 1315 Tiel.

Grtz,

Willem

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #70 Gepost op: 02 December 2008, 19:48:12 »
Ik wil ook graag een gerenoveerde 1300 in 3rail digi/AC  :)

Ik heb niet echt een voorkeur qua nummer. Al zou ik het wel leuk vinden, niet alleen voor mezelf, maar ook voor de vrijwilligers die er aan werken, als er voor een 1315 van St. KLOK of 1312 van NSM wordt gekozen.

Gr.
Brigitte

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5278
    • grootspoorfoto's
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #71 Gepost op: 02 December 2008, 19:53:01 »
Ja hier thuis is het ook nog een ernstig gemis we zouden er zeker een kopen. Nummer maakt niet zo heel veel uit. 1302, 1304, 1312 of 1315 zijn misschien voor de importeur beter want die bestaan nog steeds misschien verkoopt dat beter.
Voor grootspoorfoto's zie site

jakop

  • Gast
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #72 Gepost op: 02 December 2008, 20:02:51 »
Ik was van plan m'n Lima 1314 om te nummeren in 1313........ik wacht dus maar even af welk nummer Electrotren eventueel gaat uitbrengen.
Gezien mijn woonplaats is de 1313 mijn favoriet  ;D

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #73 Gepost op: 02 December 2008, 20:04:05 »
Doe mij maar een 1309. Niet alleen omdat het een Limburgs stadswapen draagt, maar ook als eerbetoon aan een van de grootste rangeerterreinen van Nederland uit de vroegere jaren: Susteren.

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #74 Gepost op: 02 December 2008, 20:18:15 »
Ik doe mee voor een gerenoveerde 1300.
Nummer wat mij betreft niet zo interessant maar bij voor keur NIET de 1307 want die heb ik in een 20 jaar oude Lima uitvoering die wegen slechte rij eigenschappen afgesteld is en puur als "sier" loc opgesteld staat.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.