Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
Vandaag om 21:46:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:46:22
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 21:31:27
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 21:17:04
Fleischmania Nostalgia door Noordernet
Vandaag om 21:08:27
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
Vandaag om 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
Vandaag om 20:31:18
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
Vandaag om 20:30:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 20:27:44
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
Vandaag om 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
Vandaag om 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
Vandaag om 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
Vandaag om 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
Vandaag om 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
Vandaag om 18:49:53
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 18:42:48
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
Vandaag om 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
Vandaag om 18:23:36
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
  

Auteur Topic: Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd  (gelezen 166656 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #60 Gepost op: 02 December 2008, 10:32:46 »
Ik ben niet bekend met de Rivarossi dus daar kan ik niet over oordelen maar zeker voor de aanbiedingsprijs vind ik het een super loc. Ik vind het een genot om hem te zien rijden :)

Even op een rijtje:

- Verlichting klopt incl sluitverlichting
- Alle kleuren kloppen ( Zover mijn kennis reikt :) )
- Beresterke motor en stil!
- Zover ik weet komt het model goed overeen met 1:1 ( Er zullen best wat dingetjes zijn dat geloof ik best )

En er zijn andere modellen ( Lees 1823 Roco of 1211 Trix ) die voor hetzelfde of meer geld wel iets mankeren op die punten. Dus bij voorkeur hoop ik dat er nog een 3 pitter en gerenoveerde komt van Electrotren ;D

Gr. Remco.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #61 Gepost op: 02 December 2008, 11:05:32 »
Dat hoop ik ook want zeker de gerenoveerde uitv. is een must in de verzameling.

Mvg Ad

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22628
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #62 Gepost op: 02 December 2008, 11:43:21 »
Ik ben niet bekend met de Rivarossi dus daar kan ik niet over oordelen maar zeker voor de aanbiedingsprijs vind ik het een super loc. Ik vind het een genot om hem te zien rijden :)

Dat ben ik helemaal met je eens Remco. Ik heb er twee.
Maar het is zichtbaar gebleven dat Electrotren in de eerste plaats de Spaanse variant van de loc heeft ontwikkeld, met name aan de kopvorm. Verder stonden bij de eerste uitgaven de buffers nog op Spaanse breedte, maar dat heeft Electrotren later keurig veranderd.
Er zijn veel meer 1300'en op de markt geweest en dat waren, net als deze, vrijwel allemaal kleurversies van Franse of Spaanse locs. Er zijn maar twee merken die de moeite hebben genomen en echte NL 1300 op de markt te brengen. Vanzelfsprekend Philotrain, maar intertijd dus ook Rivarossi. Een groot succes werd het niet, omdat de loc het voor die tijd (ruim 10 jaar geleden) onvoorstelbare bedrag van ruim 400 gulden moest kosten. Maar goed, Hornby heeft de mal en zou hem in theorie dus weer kunnen uitbrengen. Het zal voorlopig wel bij theorie blijven.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #63 Gepost op: 02 December 2008, 12:37:39 »
Heb je van de 1313 het stadswapen? Ik kan het allicht op termijn aankaarten.

Grtz,

Willem
Helaas niet, ik zie zelfs zelden foto's van toen deze loc nog rondreed.
De 1313 heeft destijds het vernieuwde station van Uitgeest geopend (onderdoorgang ter vervanging van de oude loopbrug) door, door een lint te rijden.
De burgemeester van destijds was verbaasd dat de locomotief niet even door de wasstraat was gehaald en ook het nummer vond hij jammer (2x het ongelukstgetal ;D).
Vr. groeten,
Bob

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3644
    • Flickr
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #64 Gepost op: 02 December 2008, 12:57:40 »
Twee keer heft elkaar op:-) 1313 was indertijd mijn favoriete 1300, en ik was als kind echt gek van die serie...
Voor electrotren lijkt me dat ze een nummer kiezen dat langer inzetbaar is als gele loc: de 1313 was als ik me niet vergis de allerlaatste die geel werd. Neem dan b.v. de 1307 of 1310. Overigens hebben alle 1300-en uiteindelijk stadswapens gehad.
groeten Sicco

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #65 Gepost op: 02 December 2008, 13:01:00 »
Dat ben ik helemaal met je eens Remco. Ik heb er twee.
Maar het is zichtbaar gebleven dat Electrotren in de eerste plaats de Spaanse variant van de loc heeft ontwikkeld, met name aan de kopvorm. Verder stonden bij de eerste uitgaven de buffers nog op Spaanse breedte, maar dat heeft Electrotren later keurig veranderd.
Er zijn veel meer 1300'en op de markt geweest en dat waren, net als deze, vrijwel allemaal kleurversies van Franse of Spaanse locs. Er zijn maar twee merken die de moeite hebben genomen en echte NL 1300 op de markt te brengen. Vanzelfsprekend Philotrain, maar intertijd dus ook Rivarossi. Een groot succes werd het niet, omdat de loc het voor die tijd (ruim 10 jaar geleden) onvoorstelbare bedrag van ruim 400 gulden moest kosten. Maar goed, Hornby heeft de mal en zou hem in theorie dus weer kunnen uitbrengen. Het zal voorlopig wel bij theorie blijven.

Ok duidelijk dank je Henk!

Gr. Remco.

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 482
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #66 Gepost op: 02 December 2008, 18:02:13 »
Dat hoop ik ook want zeker de gerenoveerde uitv. is een must in de verzameling.

Mvg Ad
Dit is precies de reden waarom ik ook de recente versies (ondanks de lagere prijs) aan mij voorbij heb laten gaan: het wachten is op de gerenoveerde versie. Wat mij betreft meerdere uitvoeringen en nummer varianten: kom maar op  ;).

Vreemd genoeg heb ik ook de meeste herinneringen aan de 1313  8).

Henk
Henk | H0 | Rocoline | Z21 | iTrain 5.1 icm Mac

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #67 Gepost op: 02 December 2008, 19:21:09 »
Bij voldoende animo kan ik proberen een lans te breken om de komst van de gerenoveerde 1300 te bespoedigen. Dan verneem ik graag van jullie welke nummers jullie voorkeur heeft. Indien mogelijk graag met foto.

Jullie respons, eventueel voorzien van beeldmateriaal, werk ik vervolgens uit en bied ik aan de importeur en de contactpersoon bij de fabrikant Roberto C. aan.

Grtz,

Willem
 

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4377
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #68 Gepost op: 02 December 2008, 19:34:49 »
Hallo Willem,

Ik weet niet of je alle reacties in een PB wilt hebben, maar ik wil ook wel een gerenoveerde 1300 hebben. Nummer maakt me niet uit.
Misschien kan BNL wel een polletje starten?

Gr, Bert

RodeDuivel

  • Offline Offline
  • Berichten: 827
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #69 Gepost op: 02 December 2008, 19:45:52 »
Polletje wat mij betreft prima. Uiteraard met mogelijkheid apart via commentaarveld nummer aan te geven. Tevens aangeven gelijkstroom of wisselstroom. Foto's met bijvoorbeeld stadwapens helpen ook.

Bijvoorbeeld 1301 Dieren of 1315 Tiel.

Grtz,

Willem

Brigitte

  • Offline Offline
  • Berichten: 830
  • RFO 193 623
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #70 Gepost op: 02 December 2008, 19:48:12 »
Ik wil ook graag een gerenoveerde 1300 in 3rail digi/AC  :)

Ik heb niet echt een voorkeur qua nummer. Al zou ik het wel leuk vinden, niet alleen voor mezelf, maar ook voor de vrijwilligers die er aan werken, als er voor een 1315 van St. KLOK of 1312 van NSM wordt gekozen.

Gr.
Brigitte

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #71 Gepost op: 02 December 2008, 19:53:01 »
Ja hier thuis is het ook nog een ernstig gemis we zouden er zeker een kopen. Nummer maakt niet zo heel veel uit. 1302, 1304, 1312 of 1315 zijn misschien voor de importeur beter want die bestaan nog steeds misschien verkoopt dat beter.
Voor grootspoorfoto's zie site

jakop

  • Gast
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #72 Gepost op: 02 December 2008, 20:02:51 »
Ik was van plan m'n Lima 1314 om te nummeren in 1313........ik wacht dus maar even af welk nummer Electrotren eventueel gaat uitbrengen.
Gezien mijn woonplaats is de 1313 mijn favoriet  ;D

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #73 Gepost op: 02 December 2008, 20:04:05 »
Doe mij maar een 1309. Niet alleen omdat het een Limburgs stadswapen draagt, maar ook als eerbetoon aan een van de grootste rangeerterreinen van Nederland uit de vroegere jaren: Susteren.

Ernest

  • Offline Offline
  • Berichten: 695
Re:Rivarossi NS 1310/1312 Gerenoveerd
« Reactie #74 Gepost op: 02 December 2008, 20:18:15 »
Ik doe mee voor een gerenoveerde 1300.
Nummer wat mij betreft niet zo interessant maar bij voor keur NIET de 1307 want die heb ik in een 20 jaar oude Lima uitvoering die wegen slechte rij eigenschappen afgesteld is en puur als "sier" loc opgesteld staat.
Ernest
HO, 2 rail digitaal, IB en MM, NS, geen tijdperk binding.