Gaat het er hier ook om dat het rijk grote doelen stelt, maar zelf ook aan zet is om dit goed op te pakken. Het bedenken en bouwen is één. Het toelaten is twee. Dat is een mega dik dossier. Wat denk je van het doel van een emissie loze bouwplaats. Als je een spoorvernieuwing hebt van 10 km wordt dat een flinke uitdaging.
Op Flickr zijn inmiddels ook wat foto's te vinden. https://www.flickr.com/photos/44293295@N02Behalve dat Strukton hier laat zien dat de Lage Weide per spoor prima bereikbaar is. Gaat het er hier ook om dat het rijk grote doelen stelt, maar zelf ook aan zet is om dit goed op te pakken. Het bedenken en bouwen is één. Het toelaten is twee. Dat is een mega dik dossier. Wat denk je van het doel van een emissie loze bouwplaats. Als je een spoorvernieuwing hebt van 10 km wordt dat een flinke uitdaging.Je kunt je ketenpark van groene stroom voorzien, je kunt elektrische auto's gaan rijden, vrachtauto's elektrisch zit er misschien ook wel aan te komen.Maar hoe wil je een Stopmachine, Kettinghor of Vernieuwingstrein emissie loos maken, als de bovenleiding spanningsloos is. Er wordt aardig wat geld geïnvesteerd in zo'n acculoc. Maar ook kleinere projecten om minder uitstoot te creëren.Maar ook bij BAM hebben ze bijvoorbeeld veel E-materieel tegenwoordig. Bijvoorbeeld een elektrische krol. ( Krol-E)Dat is namelijk één van de dingen waar aannemers op worden afgerekend ofwel korting krijgen op grote projecten. De CO2 ladder. En als jou concurrent aannemer korting pakt, wil jij dat als aannemer natuurlijk ook. Dus je moet wel mee.En dan hebben de aannemers (of Prorail, het is maar hoe je het ziet) nog een probleem. Als ERTMS daadwerkelijk landelijk uitgerold gaat worden, al het materieel niet meer zelfstandig kan verplaatsen. Er is al een krapte in locs met ERTMS. Dat wordt dan alleen maar groter. Volker, Bam, Swietelsky en Strukton hebben samen twee locs waar ERTMS op zit. ( Strukton en Swietelsky beide een G1206). En om een loc te gaan leasen, is simpelweg niet genoeg dekking voor om dat rendabel te maken.
Waar zit dan het omschakelmoment tussen batterij en bovenleiding
Ff een vraag: Hoe lang kunnen deze treinen zijn met oog op aansluitspoor dan wel het middenspoor in Maarssen ?
Na de overweg aan het einde van het emplacement Atoomweg / Lage Weijde staat sinds vanmiddag een pilon in het spoor wat leidt enerzijds naar Vd Heerik en anderzijds naar het doodlopende stuk. Iemand dat voor de grap neergezet of is er een reden voor dat het er nu staat ?