Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald doet de Fork Challenge! door Ronaldk
Vandaag om 13:28:46
Nahmertaler Kleinbahn door tothebeach
Vandaag om 13:23:21
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 13:22:45
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Corné81
Vandaag om 13:08:23
Eenvoudige, goedkope maar goede decoder? door Rico [momfer]
Vandaag om 12:41:33
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:35:25
Spoor- en tramweg parafernalia door FritsT
Vandaag om 12:03:02
Roco 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:45:58
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door tijgernootje
Vandaag om 11:35:51
The R & J Colliery Ltd. 1:76 Brits. door Torikoos
Vandaag om 11:32:24
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Marc tramt
Vandaag om 11:30:37
Klein baantje 1200x1200mm door tijgernootje
Vandaag om 11:22:52
19 Toen door Teun
Vandaag om 11:13:36
Hulp gevraagd: Yamorc YD7010 en ESU loksound door Dave.......
Vandaag om 11:08:45
Raadplaatje door R1954
Vandaag om 11:06:22
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 11:04:14
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 10:39:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 10:11:32
20 toen door Harryku
Vandaag om 09:28:47
Pfarrerwinkel bahn door puntenglijder
Vandaag om 09:22:21
365 "Het is weekend foto's" door 741230
Vandaag om 09:20:36
ESU Loksound V4 Plux22 door bellejt
Vandaag om 09:16:05
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 09:14:29
Heroplage Artitec Plan W? door gtw6016
Vandaag om 09:12:58
Modelbaan Beltheim. door Frank 123
Vandaag om 09:07:53
Rheinburg, TP V/VI door Arjan6511
Vandaag om 08:32:39
Lagers vervangen DJH NS 3300 door orientexpress
Vandaag om 07:44:36
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 03:25:10
US diorama in H0 door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 03:15:35
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 00:25:23
  

Auteur Topic: positie s88 punten en keerlus  (gelezen 6254 keer)

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: positie s88 punten en keerlus
« Reactie #30 Gepost op: 15 November 2008, 19:31:35 »
Dennis, zolang die melder maar geen onderdeel is van blok 1, en ook geen onderdeel is van een ander blok of blokken. Voor de rest van je vraag zie mijn eerste antwoord.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: positie s88 punten en keerlus
« Reactie #31 Gepost op: 15 November 2008, 19:34:57 »
Heb je ook pagina-nummers van de Koploper handleiding, waar dit is beschreven ?

Sander

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: positie s88 punten en keerlus
« Reactie #32 Gepost op: 15 November 2008, 22:15:42 »
@Santerdam,

ik zie heel vaak in de digitaal rubriek dat je soms kennis tekort komt.
Niet erg, maar voor de vraagsteller erg verwarrend. Denk daarom goed na voor je tegenvragen gaat stellen die niet nodig zijn. Hoe goed bedoelt ook.
Dit alles basseer ik uit het feit dat jij niet begrijpt hoe Dennis zijn blok indeling heeft gemaakt.
Gewoon een gedetecteerde aanmeldsectie, tussenstuk, stopsectie. Vervolgens volgende blok en dan begint het weer van voren af aan: aanmeldsectie, tussenstuk, stopsectie....daarom kom je steeds 2 melders achter elkaar tegen, en daar zit dan ook de blokscheiding. Koploper geeft zelfs in de handleiding aan dat het ook met 3 melders MAG en KAN. Het tussenstuk wordt dan ook voorzien van bezetmelding (even als de wisselstraten) tevens dienen dan alle wagens van een weerstand voorzien te worden om algehele detectie mogelijk te maken.

@Dennis
Het schema wat ik heb getekend en waar je vervolgens met een vernieuwd plan op heeft gereageerd werkt prima! Je snapt tot zover de materie.
Wel moet ik toegeven dat Sander (Santerdam) gelijk heeft voor wat betreft het testovaaltje.
Proberen, proberen, proberen.

mvg,
 Sander
« Laatst bewerkt op: 15 November 2008, 22:19:16 door Sander Lageveen »
mvg,
 Sander

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: positie s88 punten en keerlus
« Reactie #33 Gepost op: 15 November 2008, 23:54:35 »
Heb je ook pagina-nummers van de Koploper handleiding, waar dit is beschreven ?
Sander

Ja hoor die weet ik, dat is blz 24 en blz 25. Kwestie van even in de index kijken en daarna het hoofdstukje blokken lezen.  ;)

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

Dennis H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 711
Re: positie s88 punten en keerlus
« Reactie #34 Gepost op: 15 November 2008, 23:59:35 »
bedankt allen voor de info, ik ga morgen aan de slag :)

Wim Ros

  • BHV
  • Offline Offline
  • Berichten: 7820
  • Alleen de waarheid ligt in het midden.
    • Perrongeluk
Re: positie s88 punten en keerlus
« Reactie #35 Gepost op: 16 November 2008, 00:30:55 »
Voor het aansluiten en van de keerlus hou dit aan.



De punt die je aansluit op de module zijn dus A, C1 en C2, D1 en D2 voor de 1 richtingen variant.

Daarbij is A de binnenkomst melder van het blok, C de tussenmelder en D de stopmelder.

Mvg
Wim.
Intellibox via LocoNet-Interface met s88 via een s88 naar LocoNet adapter.Of L.NET-S88SD16-N Marklin 6021 via een 63820, LocoNet-Interface en een s88 naar LocoNet adapter. Lenz Digital Plus via  LI101F of s88XPressNetLi s88SD16-n. http://rosoft.boards.net

R Fongers

  • Heb je al gelachuhh
  • Offline Offline
  • Berichten: 486
  • Mooi Man
Re: positie s88 punten en keerlus
« Reactie #36 Gepost op: 16 November 2008, 01:05:51 »
Dennis,

Zoals Wim al zei waarom niet gewoon een inrij melder, scheelt je in ieder geval een melder per blok. Trouwens de inrijder is niet perse noodzakelijk maar je zou er je wisselstraat mee kunnen beveiligen als er iets op blijft staan door hem op eerste wissel te programmeren in Koploper zie je  waar de trein is op je beeldscherm

Verder nog een Tip, Waarom maak je van die (eerste) wissel tussen 1 en 2+++  geen kruiswissel met een overloop naar spoor 11. Je kan die melder dan eveneens gebruiken voor detectie naar 11. Het voordeel is dat als je met treinstellen cq trek duw deze in dezelfde volgorde kunnen terug rijden zonder te keren.

Wat je getekend heb kan inderdaad want ik heb ook 2 van zulke schaduwstations maar wel met een kruiswissel en in N wat perfect werkt met koploper en een eigen gemaakte keerlusschakeling welke maar in een richting bereden kan worden. Het voordeel bij een van mij schaduwstations is dat de sporen naar het schaduwstation in 2 richtingen gebruikt kunnen worden.

Behoudens het bovenstaande zal je nog de nodige aanpassingen moeten maken omdat e.e.a. niet aansluit met je verwachtingen. Het solderen in je schaduwstation is allemaal niet zo erg omdat je het in principe toch niet ziet
Grtzz Rob
------------
N <- IB II  + P19 >< iTrain ex Koploper - S88LN  - Tijdperk VI>

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: positie s88 punten en keerlus
« Reactie #37 Gepost op: 16 November 2008, 09:38:21 »
Even wat rechtzetten:

In een eerdere reactie van mij had ik mijn bedenkingen over de kunde van Santerdam.
Na een aantal PB reacties tot de conclusie gekomen dat deze bedenkingen geheel onjuist zijn en Santerdam wel degelijk weet waar ie over praat.

Het gevolg hiervan is dat in dit draadje 2 manieren van helpen elkaar kruisten. Ik kauwde het een en ander voor, Santerdam liet Dennis meer nadenken waar ie mee bezig was.

Ik hoop dat Dennis inmiddels er uit is hoe een en ander te moeten aanpakken.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander