Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:08:38
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 15:06:11
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 15:04:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 14:58:40
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:57:36
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Ludovic
Vandaag om 14:43:03
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 14:37:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 14:19:40
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:04
Rondom Charlois door Krazy Dre
Vandaag om 13:47:05
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 13:45:25
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 13:36:13
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:18:58
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 13:10:34
NS-1000 in spoor-1 door edwin1974
Vandaag om 12:55:56
Revier Rheinbrenner (H0) door DJV
Vandaag om 12:51:10
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door Modeltreinmulder
Vandaag om 12:49:14
DR4018 power on fenomeen door Bert_Apd
Vandaag om 12:30:02
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 12:12:51
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 11:46:37
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 11:40:15
NS Postrijtuigen door 1200blauw
Vandaag om 10:53:38
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:21:37
Probleem met inloggen iTrain Forum door Modeltreinmulder
Vandaag om 10:21:35
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 09:30:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 09:12:38
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door puntenglijder
Vandaag om 08:23:42
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Arjen52
Vandaag om 08:10:44
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
15 November 2025, 23:55:30
Lichtbeeld Hondekop met proefsnor L omgekeerd L of 2 gele? door ikbener
15 November 2025, 23:26:54
  

Auteur Topic: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus  (gelezen 94043 keer)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #60 Gepost op: 06 April 2009, 22:08:37 »
Dat zijn de NS Logo's, die worden vishaken genoemd.

Gr. Remco.

meffer1

  • Offline Offline
  • Berichten: 18
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #61 Gepost op: 06 April 2009, 22:10:24 »
BOING!!!! :P
Bedankt.  :-\ (had ik natuurlijk zelf kunnen bedenken/moeten weten)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #62 Gepost op: 09 April 2009, 22:14:01 »


Mijn bescheiden bijdrage  ;D
Meer over een uurtje op Groterdam.

fissy

  • Offline Offline
  • Berichten: 4306
    • Gouda in H0
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #63 Gepost op: 09 April 2009, 22:49:08 »
Inderdaad! Wat een aggressief spul! Heb een turquooise 1100 in bad gedaan, met dit als resultaat:


De kap was niet gebarsten/beschadigd. Een aantal stukjes heb ik uit de cleaner kunnen vissen. de rest is gewoon opgelost!
Ik gebruik in het vervolg dat spul niet meer. De verf gaat er goed mee af, maar op dit soort schade zit ik niet te wachten >:(.

Maarten

 :o Beste Maarten, ben zeker heel meevoelend met jouw z'on reactie heb ik zelfs nooit gehad een ook niet verwacht!  :-\

heb je de kap misschien te lang in de bad gehad?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #64 Gepost op: 09 April 2009, 23:00:14 »
Bernd, ongeveer 5 minuten. Dus dat valt wel mee. De schade is inmiddels grotendeels hersteld.

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #65 Gepost op: 09 April 2009, 23:26:36 »
Chris, heb net je verslagje gelezen. Leuk en netjes gedaan, maarre je had eigenlijk de raamlijsten zilver moeten aantippen, niet het glas zelf. Waarom Roco het glas van een grijze rand heeft voorzien is mij een raadsel...

Maarten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9004
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #66 Gepost op: 09 April 2009, 23:31:43 »
De kap was niet gebarsten/beschadigd. Een aantal stukjes heb ik uit de cleaner kunnen vissen. de rest is gewoon opgelost!
Ik gebruik in het vervolg dat spul niet meer. De verf gaat er goed mee af, maar op dit soort schade zit ik niet te wachten >:(.

Dit is wel een erg wrange wijze om je tekort aan 1100-ramen te bestrijden...
« Laatst bewerkt op: 10 April 2009, 07:42:51 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9004
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #67 Gepost op: 09 April 2009, 23:33:04 »


Waar zijn de "Lombardijen-teksten" gebleven?
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #68 Gepost op: 09 April 2009, 23:45:05 »
O, was dat die loc ?
Ik heb de foto uit de van jou verkregen boeken, en daar zie ik het niet.

Ik snap de teleurstelling bij de kenners, want die verwachtte dat natuurlijk  ;D

Overlast

  • Offline Offline
  • Berichten: 2522
  • Wij vragen u begrip voor de overlast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #69 Gepost op: 09 April 2009, 23:45:22 »
Mispoes, de ramen had ik eruit gehaald voordat de kap in bad ging.
jij houdt ook alles in de gaten
NS 1968 - 1986, H0, gelijkstroom

sneek

  • Offline Offline
  • Berichten: 3877
  • Modelleisenbahner mit Volldampf
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #70 Gepost op: 09 April 2009, 23:52:17 »
die tekst Lombardijen had de 1126 toen 'ie al bijna uit dienst ging (gedoopt 15-10-1985, laatste rit vijf dagen later).
In de staat waarin Chris 'm heeft weergegeven lijkt de 1126 nog midden in het spoorleven te staan  (y)
Deutsche Bundesbahn epoche 3 is favoriet, maar ook die goeie ouwe NS vergeet ik niet!

(Be)schrijver van spoorhistorie

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #71 Gepost op: 09 April 2009, 23:57:34 »
A, mooi, want hij krijgt nog genoeg werk voor zijn kiezen !  ;D

Mispoes

  • Team Biljettencentrale Huiskat van Benelux
  • Offline Offline
  • Berichten: 9004
  • Hengelooo 1:160
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #72 Gepost op: 10 April 2009, 00:00:07 »
Jij hebt wel meer modellen rondrijden met naam waarvan het grote voorbeeld slechts enkele dagen met die naam getooid is...

Mispoes, de ramen had ik eruit gehaald voordat de kap in bad ging.
jij houdt ook alles in de gaten

Daar ging ik van uit Maarten, vandaar mijn opmerking.

O, was dat die loc ?
Ik heb de foto uit de van jou verkregen boeken, en daar zie ik het niet.

De locnummers hadden trouwens iets hoger moeten zitten. Bij (o.a.) de 1126 zitten de zwarte locnummers vrij hoog...

1126 met tr. 2240 bij Oldenzaal, 30-08-1985
« Laatst bewerkt op: 10 April 2009, 00:02:22 door Mispoes »
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18610
    • Het Groterdam Project
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #73 Gepost op: 10 April 2009, 00:10:18 »
Yep, dat had ik al gezien, maar ik vind het even goed zo.  ;)
Ik heb me te gefocust  op de plaats van de oude nummers...
Wat de namen betreft, het moet wel uniek blijven he.
« Laatst bewerkt op: 10 April 2009, 00:13:00 door Chris van Diesen »

Gert1

  • Gast
Re: BNLS-Werkspoor - Pimp my - 1100 botsneus
« Reactie #74 Gepost op: 10 April 2009, 13:29:08 »
Ik ga de lok omnummeren naar 1123.

Op het laatste moment toch maar een ander nummer gekozen kennelijk?

mvg,
Gert