Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Antennes op Roco 1753 door Wilma1970
Vandaag om 19:42:13
wiel met 3 mm asgat monteren op as van 2 mm.... door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:42:02
Time-of-flight module door Joz
Vandaag om 19:23:00
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 19:12:55
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 19:08:06
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 18:59:18
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door Petertje
Vandaag om 18:53:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Klaas Zondervan
Vandaag om 18:38:21
Gelders Smalspoormuseum / Gelderse Smalspoor Stichting stelt zich voor door 1200blauw
Vandaag om 18:32:55
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 18:21:13
De modeltreinen van Spoorijzer door spoorijzer
Vandaag om 17:53:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 17:13:40
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 16:50:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Noordpool
Vandaag om 16:35:25
TTI Bergland Express door Huup
Vandaag om 16:28:33
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door hmmglaser
Vandaag om 16:12:56
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 15:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door Bert55
Vandaag om 14:14:43
Dönsdorfer Bauberichte door bernhard67
Vandaag om 14:09:19
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 14:03:18
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door R v/d Hoven
Vandaag om 13:56:42
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Benelux795
Vandaag om 13:35:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door deBult
Vandaag om 13:34:35
Piko 2025 door Huup
Vandaag om 13:31:20
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 13:23:15
20 jaar BNLS door roco
Vandaag om 12:20:50
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Benelux795
Vandaag om 12:10:13
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
Vandaag om 12:00:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:51:22
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 10:33:52
  

Auteur Topic: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15  (gelezen 19387 keer)

Jos Gillard

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #15 Gepost op: 13 November 2008, 20:47:16 »
Hij is wel voor een lange periode inzetbaar met dit nummer  :P ;D

Vanaf welk jaar kwam het B logo er eigenlijk op ?

Als U bedoeld met het nummer 150004 vrees ik toch dat dit maximum enkele weken tot maanden geweest kan zijn.
De messing B is er vermoedelijk ergens eerste helft van 1963 op gekomen.

Jos

Wesley J

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #16 Gepost op: 09 December 2008, 16:01:27 »
Beste Bob,

zie ik het nou goed of lijkt jouw model een rood toplicht (3e frontlicht) te hebben? want op de foto die zijn geplaatst van Köln lijkt deze weer wit, maar op de jouwe dus rood?

groeten Wesley
Weer opnieuw beginnen vanaf (h)0

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8235
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #17 Gepost op: 09 December 2008, 19:00:30 »
Je hebt (helaas ???) gelijk, het is rood.
Misschien was dat zo in het begin, maar waarom ??
Het daksein is overgens (net als bij de Olaerts versie) niet verlicht.
Vr. groeten,
Bob

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #18 Gepost op: 09 December 2008, 20:58:10 »
Het 3e sein van Olaerts is bij mij gewoon verlicht en digitaal schakelbaar los van de onderste 2 seinen.
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22467
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #19 Gepost op: 09 December 2008, 21:34:57 »
Klopt, dat kun je zo bij Olaerts bestellen. Sluitseinen laten zich ook apart schakelen.
Overigens had LSM dat ook beloofd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jos Gillard

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #20 Gepost op: 09 December 2008, 22:16:57 »
Het 3e sein van Olaerts is bij mij gewoon verlicht en digitaal schakelbaar los van de onderste 2 seinen.

Bij LSM is het derde licht manueel schakelbaar maar niet digitaal, daar moet de kap voor open en dat is geen lachertje dit heeft me een trapje op het draaistel gekost !  >:(
De sluitseinen zijn digitaal schakelbaar minst de juiste cv instelling !
De lok is ook standaard voorzien van cabine verlichting.
Ook kan je de front seinen in nood stand laten knipperen, hierdoor zijn wel alle Aux uitgangen van de decoder gebruikt waardoor de derde koplamp niet digitaal meer schakelbaar is !
Wie wenst kan ik de instellingen voor de LP 3 door sturen.

Jos

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #21 Gepost op: 09 December 2008, 23:31:59 »
In België wordt er vaak gereden met maar 2 frontseinen,dus zoveel mis is er nou ook weer niet mee. Die derde pit zat erop voor NL,maar wordt (werd) in Belgica niet veel gebruikt. (niet alleen de reeks 15,ook de andere reeksen met een derde pit)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22467
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #22 Gepost op: 10 December 2008, 09:40:51 »
Bij LSM is het derde licht manueel schakelbaar maar niet digitaal, daar moet de kap voor open en dat is geen lachertje dit heeft me een trapje op het draaistel gekost !  >:(
Jos

Heeft natuurlijk wel als voordeel dat het zonder decoder ook werkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8235
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #23 Gepost op: 10 December 2008, 12:45:26 »
Ik zal er eens (voorzichtig) naar kijken, weet er iemand waarom dat sein bij de eerste versie rood is  ???
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8235
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #24 Gepost op: 11 December 2008, 08:27:36 »
Hier een reactie van LSmodels (Alain) op het forum van modelspoormagazine:

Hallo,

Kleine info betreffend de 150.004

12021 Tijdperk IIIb
Oorsprong versie zoals deze was bij het uitkomen van de fabriek. Is gebouwd worden met het nummer 150 004. Deze versie heeft nog niet het monogram B aan de voorkant.
Sommige mensen zeggen deze nummering was alleen de tijd van een foto. Dit klopt niet deze lok heeft gereden met het nummer 150004 vanaf de uitlevering (begin 1963) tot eind zomer 1963 (te lezen in “locomotives polycourant de l’artère Paris-Bruxelles – Volume 2” bladzijde 27), in september kreeg deze lok het nummer 150011 . Begin 1964 hebben de locomotieven al de grote B op de voorkant gekregen. De keuze van een ander locomotiefnummer had de inzetperiode slechts om een paar maanden verlengd. Voor de mensen die perse een andere nummer willen komt er later nog de nummer 150003 in de zelfde livrei zonder B logo.
Deze versie heeft gereden met twee de zelfde stroomafnemers sleepstukken (dubbelen) deze zie je op de foto bladzijde 62 van B diesel.
In het boek “Les locomotives polycourant de l’artère Paris-Bruxelles – Volume 2” bladzijde 181 boven, is een foto waarop men ziet dat de 3 koplamp (boven) rood is. Voor de mensen die deze vervangen willen is er een wit glas in het zakje met onderdelen.

@l@in
LS Models


Ik laat het zo als het nu is (rood sein) ;D
Vr. groeten,
Bob

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #25 Gepost op: 11 December 2008, 08:31:19 »
Fijn voor je!

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #26 Gepost op: 03 October 2009, 21:10:07 »
De lok is ook standaard voorzien van cabine verlichting.

Oh ja?? Welke functie toets op Mobile Station moet je dan gebruiken? Ik heb de wisselstroomversie, maar er zit geen handleiding van de decoder bij.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4241
Re:LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #27 Gepost op: 31 December 2010, 10:04:47 »
Even afstoffen...

Sinds gisteren in het bezit van het mooie model van LSModels van de reeks 15.

Alleen, ik krijg met geen mogelijkheid de kap eraf, tandenstokers of niet.

Lijkt wel alsof ie ergens achter blijft haken, maar wat ? Of is het niet alleen uitbuigen van de kap ?

Wie helpt mij uit de brand ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #28 Gepost op: 31 December 2010, 10:12:35 »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4241
Re:LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #29 Gepost op: 31 December 2010, 10:24:59 »
@ Chris

Dank, maar dit is een Olaerts, en ik heb een LS. Lijkt me anders dan toch ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor