Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Keska
Vandaag om 19:45:59
Werkt de Yamorc software op Ubuntu? door peterha
Vandaag om 19:42:28
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:17:46
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:59:59
Raadplaatje door Dpc Fo
Vandaag om 18:51:43
Hoek-Warszawa Express D1245 1974 door Jeroen Water
Vandaag om 17:55:34
keerlusproblemen door astrantia
Vandaag om 17:35:52
Plaat met klinkerpatroon voor straatspoor door R1954
Vandaag om 17:35:00
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 17:32:50
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
Vandaag om 16:32:11
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent) door MathynK
Vandaag om 16:29:19
Piko 2025 door Arjan6511
Vandaag om 16:19:34
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 15:30:30
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door basjuh1981
Vandaag om 15:11:20
Roco NS500/600/700, Hippelvragen, klein en groot door RetroJack
Vandaag om 14:38:10
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:20:51
De modeltreinen van Spoorijzer door Keska
Vandaag om 13:59:49
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door maartenvdb
Vandaag om 13:40:37
Nijmegen in h0 door 1200blauw
Vandaag om 12:59:17
Ruimte van 8.15m x 2.8m + zolder. door olaf99
Vandaag om 12:34:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 11:54:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bask185
Vandaag om 11:42:18
Een nieuw begin door bask185
Vandaag om 11:36:55
Roco 290 digtaliseren door 008200
Vandaag om 11:16:19
ACME 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:02:43
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald69
Vandaag om 09:55:51
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 09:43:36
20 jaar BNLS door WesleyMunnik
27 June 2025, 23:28:33
Piko EUROCITY 2969 traxx door DBCargo
27 June 2025, 21:13:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door spoorijzer
27 June 2025, 20:51:01
  

Auteur Topic: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15  (gelezen 19383 keer)

Jos Gillard

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #15 Gepost op: 13 November 2008, 20:47:16 »
Hij is wel voor een lange periode inzetbaar met dit nummer  :P ;D

Vanaf welk jaar kwam het B logo er eigenlijk op ?

Als U bedoeld met het nummer 150004 vrees ik toch dat dit maximum enkele weken tot maanden geweest kan zijn.
De messing B is er vermoedelijk ergens eerste helft van 1963 op gekomen.

Jos

Wesley J

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #16 Gepost op: 09 December 2008, 16:01:27 »
Beste Bob,

zie ik het nou goed of lijkt jouw model een rood toplicht (3e frontlicht) te hebben? want op de foto die zijn geplaatst van Köln lijkt deze weer wit, maar op de jouwe dus rood?

groeten Wesley
Weer opnieuw beginnen vanaf (h)0

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8234
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #17 Gepost op: 09 December 2008, 19:00:30 »
Je hebt (helaas ???) gelijk, het is rood.
Misschien was dat zo in het begin, maar waarom ??
Het daksein is overgens (net als bij de Olaerts versie) niet verlicht.
Vr. groeten,
Bob

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #18 Gepost op: 09 December 2008, 20:58:10 »
Het 3e sein van Olaerts is bij mij gewoon verlicht en digitaal schakelbaar los van de onderste 2 seinen.
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22466
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #19 Gepost op: 09 December 2008, 21:34:57 »
Klopt, dat kun je zo bij Olaerts bestellen. Sluitseinen laten zich ook apart schakelen.
Overigens had LSM dat ook beloofd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jos Gillard

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #20 Gepost op: 09 December 2008, 22:16:57 »
Het 3e sein van Olaerts is bij mij gewoon verlicht en digitaal schakelbaar los van de onderste 2 seinen.

Bij LSM is het derde licht manueel schakelbaar maar niet digitaal, daar moet de kap voor open en dat is geen lachertje dit heeft me een trapje op het draaistel gekost !  >:(
De sluitseinen zijn digitaal schakelbaar minst de juiste cv instelling !
De lok is ook standaard voorzien van cabine verlichting.
Ook kan je de front seinen in nood stand laten knipperen, hierdoor zijn wel alle Aux uitgangen van de decoder gebruikt waardoor de derde koplamp niet digitaal meer schakelbaar is !
Wie wenst kan ik de instellingen voor de LP 3 door sturen.

Jos

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 935
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #21 Gepost op: 09 December 2008, 23:31:59 »
In België wordt er vaak gereden met maar 2 frontseinen,dus zoveel mis is er nou ook weer niet mee. Die derde pit zat erop voor NL,maar wordt (werd) in Belgica niet veel gebruikt. (niet alleen de reeks 15,ook de andere reeksen met een derde pit)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22466
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #22 Gepost op: 10 December 2008, 09:40:51 »
Bij LSM is het derde licht manueel schakelbaar maar niet digitaal, daar moet de kap voor open en dat is geen lachertje dit heeft me een trapje op het draaistel gekost !  >:(
Jos

Heeft natuurlijk wel als voordeel dat het zonder decoder ook werkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8234
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #23 Gepost op: 10 December 2008, 12:45:26 »
Ik zal er eens (voorzichtig) naar kijken, weet er iemand waarom dat sein bij de eerste versie rood is  ???
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8234
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #24 Gepost op: 11 December 2008, 08:27:36 »
Hier een reactie van LSmodels (Alain) op het forum van modelspoormagazine:

Hallo,

Kleine info betreffend de 150.004

12021 Tijdperk IIIb
Oorsprong versie zoals deze was bij het uitkomen van de fabriek. Is gebouwd worden met het nummer 150 004. Deze versie heeft nog niet het monogram B aan de voorkant.
Sommige mensen zeggen deze nummering was alleen de tijd van een foto. Dit klopt niet deze lok heeft gereden met het nummer 150004 vanaf de uitlevering (begin 1963) tot eind zomer 1963 (te lezen in “locomotives polycourant de l’artère Paris-Bruxelles – Volume 2” bladzijde 27), in september kreeg deze lok het nummer 150011 . Begin 1964 hebben de locomotieven al de grote B op de voorkant gekregen. De keuze van een ander locomotiefnummer had de inzetperiode slechts om een paar maanden verlengd. Voor de mensen die perse een andere nummer willen komt er later nog de nummer 150003 in de zelfde livrei zonder B logo.
Deze versie heeft gereden met twee de zelfde stroomafnemers sleepstukken (dubbelen) deze zie je op de foto bladzijde 62 van B diesel.
In het boek “Les locomotives polycourant de l’artère Paris-Bruxelles – Volume 2” bladzijde 181 boven, is een foto waarop men ziet dat de 3 koplamp (boven) rood is. Voor de mensen die deze vervangen willen is er een wit glas in het zakje met onderdelen.

@l@in
LS Models


Ik laat het zo als het nu is (rood sein) ;D
Vr. groeten,
Bob

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #25 Gepost op: 11 December 2008, 08:31:19 »
Fijn voor je!

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #26 Gepost op: 03 October 2009, 21:10:07 »
De lok is ook standaard voorzien van cabine verlichting.

Oh ja?? Welke functie toets op Mobile Station moet je dan gebruiken? Ik heb de wisselstroomversie, maar er zit geen handleiding van de decoder bij.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4241
Re:LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #27 Gepost op: 31 December 2010, 10:04:47 »
Even afstoffen...

Sinds gisteren in het bezit van het mooie model van LSModels van de reeks 15.

Alleen, ik krijg met geen mogelijkheid de kap eraf, tandenstokers of niet.

Lijkt wel alsof ie ergens achter blijft haken, maar wat ? Of is het niet alleen uitbuigen van de kap ?

Wie helpt mij uit de brand ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18619
    • Het Groterdam Project
Re:LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #28 Gepost op: 31 December 2010, 10:12:35 »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4241
Re:LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #29 Gepost op: 31 December 2010, 10:24:59 »
@ Chris

Dank, maar dit is een Olaerts, en ik heb een LS. Lijkt me anders dan toch ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor