Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

RTM in 0m door Jan den Haan
Vandaag om 15:03:06
Veevervoer ss/ ns door Mar-Cas
Vandaag om 14:21:04
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 14:09:07
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:08:23
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Rick
Vandaag om 14:07:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 14:06:26
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door AP3737
Vandaag om 13:53:41
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door bask185
Vandaag om 13:42:06
Albert Modell 2025 door KNed
Vandaag om 13:19:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door daempfer
Vandaag om 12:47:46
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 12:47:02
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Eric B
Vandaag om 11:59:50
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 10:52:08
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 10:50:35
The Summer of 69 door Besselspoor
Vandaag om 10:20:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:11:26
Roco 2025 door spoorijzer
Vandaag om 08:22:38
loc rijdt niet met multimaus. door Martijn193
Vandaag om 06:22:52
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker door Martijn193
Vandaag om 06:19:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 August 2025, 23:16:53
No Poirot needed. door Huup
25 August 2025, 22:55:34
23 augustus modelspoorbeurs Houten door ModelWessel
25 August 2025, 22:44:08
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
25 August 2025, 22:28:31
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Sven
25 August 2025, 21:45:24
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
25 August 2025, 21:31:40
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door Reinout van Rees
25 August 2025, 21:04:03
Wat spoor 1 brouwsels door Kees-Jan
25 August 2025, 20:59:59
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
25 August 2025, 20:52:06
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door basjuh1981
25 August 2025, 20:37:40
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Jeronimos
25 August 2025, 20:13:22
  

Auteur Topic: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15  (gelezen 19622 keer)

Jos Gillard

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #15 Gepost op: 13 November 2008, 20:47:16 »
Hij is wel voor een lange periode inzetbaar met dit nummer  :P ;D

Vanaf welk jaar kwam het B logo er eigenlijk op ?

Als U bedoeld met het nummer 150004 vrees ik toch dat dit maximum enkele weken tot maanden geweest kan zijn.
De messing B is er vermoedelijk ergens eerste helft van 1963 op gekomen.

Jos

Wesley J

  • Offline Offline
  • Berichten: 83
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #16 Gepost op: 09 December 2008, 16:01:27 »
Beste Bob,

zie ik het nou goed of lijkt jouw model een rood toplicht (3e frontlicht) te hebben? want op de foto die zijn geplaatst van Köln lijkt deze weer wit, maar op de jouwe dus rood?

groeten Wesley
Weer opnieuw beginnen vanaf (h)0

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8242
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #17 Gepost op: 09 December 2008, 19:00:30 »
Je hebt (helaas ???) gelijk, het is rood.
Misschien was dat zo in het begin, maar waarom ??
Het daksein is overgens (net als bij de Olaerts versie) niet verlicht.
Vr. groeten,
Bob

renew

  • Offline Offline
  • Berichten: 233
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #18 Gepost op: 09 December 2008, 20:58:10 »
Het 3e sein van Olaerts is bij mij gewoon verlicht en digitaal schakelbaar los van de onderste 2 seinen.
René is op 26-10-2016 overleden

Volg het spoor wat er ligt, zoek niet wat er nooit meer is. Een regel uit het lied kom terug van spinvis.  Komt ie nu pas mee.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22534
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #19 Gepost op: 09 December 2008, 21:34:57 »
Klopt, dat kun je zo bij Olaerts bestellen. Sluitseinen laten zich ook apart schakelen.
Overigens had LSM dat ook beloofd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jos Gillard

  • Offline Offline
  • Berichten: 36
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #20 Gepost op: 09 December 2008, 22:16:57 »
Het 3e sein van Olaerts is bij mij gewoon verlicht en digitaal schakelbaar los van de onderste 2 seinen.

Bij LSM is het derde licht manueel schakelbaar maar niet digitaal, daar moet de kap voor open en dat is geen lachertje dit heeft me een trapje op het draaistel gekost !  >:(
De sluitseinen zijn digitaal schakelbaar minst de juiste cv instelling !
De lok is ook standaard voorzien van cabine verlichting.
Ook kan je de front seinen in nood stand laten knipperen, hierdoor zijn wel alle Aux uitgangen van de decoder gebruikt waardoor de derde koplamp niet digitaal meer schakelbaar is !
Wie wenst kan ik de instellingen voor de LP 3 door sturen.

Jos

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #21 Gepost op: 09 December 2008, 23:31:59 »
In België wordt er vaak gereden met maar 2 frontseinen,dus zoveel mis is er nou ook weer niet mee. Die derde pit zat erop voor NL,maar wordt (werd) in Belgica niet veel gebruikt. (niet alleen de reeks 15,ook de andere reeksen met een derde pit)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22534
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #22 Gepost op: 10 December 2008, 09:40:51 »
Bij LSM is het derde licht manueel schakelbaar maar niet digitaal, daar moet de kap voor open en dat is geen lachertje dit heeft me een trapje op het draaistel gekost !  >:(
Jos

Heeft natuurlijk wel als voordeel dat het zonder decoder ook werkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8242
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #23 Gepost op: 10 December 2008, 12:45:26 »
Ik zal er eens (voorzichtig) naar kijken, weet er iemand waarom dat sein bij de eerste versie rood is  ???
Vr. groeten,
Bob

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8242
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #24 Gepost op: 11 December 2008, 08:27:36 »
Hier een reactie van LSmodels (Alain) op het forum van modelspoormagazine:

Hallo,

Kleine info betreffend de 150.004

12021 Tijdperk IIIb
Oorsprong versie zoals deze was bij het uitkomen van de fabriek. Is gebouwd worden met het nummer 150 004. Deze versie heeft nog niet het monogram B aan de voorkant.
Sommige mensen zeggen deze nummering was alleen de tijd van een foto. Dit klopt niet deze lok heeft gereden met het nummer 150004 vanaf de uitlevering (begin 1963) tot eind zomer 1963 (te lezen in “locomotives polycourant de l’artère Paris-Bruxelles – Volume 2” bladzijde 27), in september kreeg deze lok het nummer 150011 . Begin 1964 hebben de locomotieven al de grote B op de voorkant gekregen. De keuze van een ander locomotiefnummer had de inzetperiode slechts om een paar maanden verlengd. Voor de mensen die perse een andere nummer willen komt er later nog de nummer 150003 in de zelfde livrei zonder B logo.
Deze versie heeft gereden met twee de zelfde stroomafnemers sleepstukken (dubbelen) deze zie je op de foto bladzijde 62 van B diesel.
In het boek “Les locomotives polycourant de l’artère Paris-Bruxelles – Volume 2” bladzijde 181 boven, is een foto waarop men ziet dat de 3 koplamp (boven) rood is. Voor de mensen die deze vervangen willen is er een wit glas in het zakje met onderdelen.

@l@in
LS Models


Ik laat het zo als het nu is (rood sein) ;D
Vr. groeten,
Bob

Arnold

  • Offline Offline
  • Berichten: 1715
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #25 Gepost op: 11 December 2008, 08:31:19 »
Fijn voor je!

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1046
Re: LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #26 Gepost op: 03 October 2009, 21:10:07 »
De lok is ook standaard voorzien van cabine verlichting.

Oh ja?? Welke functie toets op Mobile Station moet je dan gebruiken? Ik heb de wisselstroomversie, maar er zit geen handleiding van de decoder bij.

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4267
Re:LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #27 Gepost op: 31 December 2010, 10:04:47 »
Even afstoffen...

Sinds gisteren in het bezit van het mooie model van LSModels van de reeks 15.

Alleen, ik krijg met geen mogelijkheid de kap eraf, tandenstokers of niet.

Lijkt wel alsof ie ergens achter blijft haken, maar wat ? Of is het niet alleen uitbuigen van de kap ?

Wie helpt mij uit de brand ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18622
    • Het Groterdam Project
Re:LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #28 Gepost op: 31 December 2010, 10:12:35 »

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 4267
Re:LS models Reeks 15 en de vergelijking met Olaerts reeks 15
« Reactie #29 Gepost op: 31 December 2010, 10:24:59 »
@ Chris

Dank, maar dit is een Olaerts, en ik heb een LS. Lijkt me anders dan toch ?

Martijn
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor