NSR heeft nieuwe treinstellen besteld maar die vervangen de 1800 (nog) niet.
Hoi iedereen,Ik zie dat er al stevig is gereageerd.Het is niet mijn bedoeling die discussie over de 1607 opnieuw op te starten, maar mijn vraag kwam naar aanleiding van die discussie.Wat ik niet begrijp is dat er in het verleden stevig is geinvesteerd in locs en rijtuigen.Dus de getrokken trein. Men heeft toen de 1600 laten ontwikkelen. Het mooie van zo'n loc is dat ie zo'n beetje alles kan, lekker flexibel dus, helaas wel elektrisch dus bij ons in het dorp zullen wij hem wel nooit zien...
Wat ik niet begrijp is dat er in het verleden stevig is geinvesteerd in locs en rijtuigen.Dus de getrokken trein. Men heeft toen de 1600 laten ontwikkelen. Het mooie van zo'n loc is dat ie zo'n beetje alles kan, lekker flexibel dus, helaas wel elektrisch dus bij ons in het dorp zullen wij hem wel nooit zien...
Nu is er blijkbaar een trend aan het ontstaan om nieuwe treinen te kopen, koplopers cosmetisch aan te passen, en ook die sprinter natuurlijk (foeilelijk tegenwoordig naar mijn mening).
De reden voor zoveel nieuw materieel terwijl er nog veel goed spul op de sporen staat, is mij simpelweg onduidelijk.
Infrastructuur is een probleem, stop daar nou je effort in. Ik snap ook wel dat rail niet fancy is, een mooie nieuwe trein natuurlijk wel... Ik weet niet wat een loc kost, wat het onderhoud kost en de afschrijving etc..., maar nieuw materieel lijkt mij nog veel kostbaarder. Uiteindelijk willen we alleen maar van A naar B in dit kleine land.
Misschien is het daarom belangrijker om aandacht te hebben voor Nederlands materieel dat zich onderscheidt van het buitenlands. bv 1200en, koplopers etc.
1200, onderscheidend? Hallo, is een import product! De koploper is wel uniek, dat is dan wel te overwegen waard, net als al onze andere treinstellen.
En van de 1200'en worden ik weet niet hoeveel locs bewaard. Flauwekul allemaal. Wat geweest is, is geweest. Al dat krampachtige bewaargedrag.... We kunnen het hele land wel volparkeren met niet meer bij te houden schroot. Geniet van de dag van vandaag, morgen zijn er weer andere zaken.
En dan besteld de albatros van Ansaldo Breda en dan is het weer niet goed.