Waarom moet NS in hemelsnaam zo nodig van de getrokken trein af?
Ik vind het erg als ik zie wat er in Nederland bewaard is gebleven, statisch ofin bedrijf. Het gros komt uit het buitenland en rijdt hier museumdiensten.
Daarom vind ik het jammer dat het initiatief over de 1607 zo de grond werdingetrapt. Een discussie is goed, zo krijg je voors en tegens. Ontmoedigenis makkelijk, constructief meedenken is een kwaliteit.
Particuliere maatschappijen kopen toch ook 2e hands locs? Ok, ze zijnniet nieuw, maar wel bruikbaar, dat is dus kostenbesparing, daar zijnbedrijven tegenwoordig toch helemaal op gefixeerd? Zelfs ontslaggolven worden niet gemeden...
Maar ik had een vraag over het uitfaseren van de universele locs.
Er is dus een hele voorraad aan 1600, 1700 en 1800 locs die nog helemaal niet aan het eind van hun leven zijn.Toch blijken de eersten al op een zijspoor gezet en het aanschaffen vansplinternieuw materieel gaat door...
Ik kan dit niet begrijpen. Ik dacht dat nederlanders zo zuinig waren. Dit komt op mij over als geld over de balk gooien. Ik begrijp nu wel waarom het treinkaartje steeds duurder wordt.
Particuliere maatschappijen kopen toch ook 2e hands locs? Ok, ze zijn niet nieuw, maar wel bruikbaar, dat is dus kostenbesparing, daar zijnbedrijven tegenwoordig toch helemaal op gefixeerd? Zelfs ontslaggolven worden niet gemeden...