Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door tothebeach
Vandaag om 15:04:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Lobomotion69
Vandaag om 14:45:44
US Sandtower in messing Spoor-0 door FritsT
Vandaag om 14:07:58
Spoor- en tramweg parafernalia door Rob Ellerman
Vandaag om 14:05:02
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 14:01:11
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 13:54:31
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 13:53:03
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 13:47:18
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 13:47:06
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
Vandaag om 13:43:46
De Projecten van RetroJack door NS264
Vandaag om 13:39:13
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
Vandaag om 13:36:59
Locverlichting dmv micro-LEDS door Bahn-AG
Vandaag om 13:33:07
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door NS264
Vandaag om 13:28:45
Arlbergbahn.. ? door Benelux795
Vandaag om 13:24:23
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 13:23:26
digitaal veranderd in 15 jaar door Henk G
Vandaag om 13:10:27
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 13:02:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door tijgernootje
Vandaag om 13:00:44
Harzwald Hafen Bahn (spoor 0) door tijgernootje
Vandaag om 12:55:16
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 12:00:19
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 11:50:21
Aachenau West door Eric v C
Vandaag om 11:39:38
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 11:13:19
Ronald doet de Fork Challenge! door MaraNCS
Vandaag om 11:04:36
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door thevandijks
Vandaag om 10:38:13
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door orientexpress
Vandaag om 07:58:41
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door hervé
Vandaag om 01:26:30
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Karst Drenth
18 July 2025, 22:55:21
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
18 July 2025, 21:43:07
  

Auteur Topic: Nieuws rond de 2412  (gelezen 77584 keer)

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #300 Gepost op: 05 October 2011, 23:19:47 »
Als we fauteuiltechnici zijn, dan weten we ook niet hoe we die eraf moeten krijgen  :-*

Wees maar niet bang, het is slechts een idee.
« Laatst bewerkt op: 05 October 2011, 23:21:21 door Tedo »
Grtz!
Tedo

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #301 Gepost op: 05 October 2011, 23:42:49 »
@Floris Dilz; ja dat weet ik ook wel, heb ze beiden van Roco,
dus dat de draaistellen niet identiek zijn :P

Het ging mij meer om de motortechniek, maar schiet me gerust lek, ik ben
geen expert ;D

Hoe dan ook, ik mag hopen dat de 2412 uiteindelijk niet verloren gaat,
maar daar zit niemand op te wachten  lijkt me...

Mvg,

Tis
********

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #302 Gepost op: 05 October 2011, 23:46:17 »
Als je de buffers eraf haalt en het ding van de draaistellen haalt dan schuif je 'm zo op een paar rolschaatsen in een 40 ft container ;) twintigvoetertje ernaast voor de draaistellen en de buffers, en hatseflats twee uurtjes werk en voor een paar honderd euro in Nederland :p

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4054
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #303 Gepost op: 05 October 2011, 23:48:30 »
Als we fauteuiltechnici zijn, dan weten we ook niet hoe we die eraf moeten krijgen  :-*

Wees maar niet bang, het is slechts een idee.
En wat ik nu ga zeggen is niet persoonlijk Tedo maar een algemene opmerking,

Maar ideeën hebben museumorganisaties zelf ookwel, alleen komen ze helaas vaak vele handjes te kort om ze uit te kunnen voeren...  :(

En dat kan best een reden zijn, om niks met die 2412 te doen, omdat de handjes al werk genoeg hebben....

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #304 Gepost op: 05 October 2011, 23:52:08 »
@ Thom: dat snap ik ook, en helaas ontbreekt het ook mij aan tijd en geld om op die vlakken behulpzaam te zijn (afgezien van donateur zijn van enkele organisaties waaronder de VSM).
Overigens lees ik in de Koppelstang (vrijwel) nooit een uitnodiging om te komen helpen.


@ Tim: regel het maar!  (y)
Grtz!
Tedo

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1014
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #305 Gepost op: 05 October 2011, 23:55:33 »
De 2498 moet compleet zijn ja, alleen heeft die loc al 20 (als het geen 25 is) jaar niet meer gelopen. Alles kan natuurlijk, maar voor hoeveel tijd, geld en moeite...

@Tim
Ik zal mij voorzichtig uitdrukken: de loc is nagenoeg compleet. Her en der mist wat, en de staat is niet om over naar huis te schrijven, maar de mogelijkheden voor een eventuele toekomst zijn er zeker.

(en voor dat iedereen weer iets eraan vast knoopt: er gaat niks mee gebeuren. Er zijn geen plannen, en die komen er voorlopig ook niet!)

mvg,
Robin

T.Spat

  • Offline Offline
  • Berichten: 2961
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #306 Gepost op: 05 October 2011, 23:56:38 »
...En dan te bedenken dat die locs in Raeren bedoeld waren om
omgebouwd te worden naar smalspoor :P

Mvg,

Tis *Die gaat pitten*
********

Jeroen Mooij

  • Offline Offline
  • Berichten: 286
  • check www.roestrijden.nl
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #307 Gepost op: 05 October 2011, 23:57:59 »
Ze zochten in Drachten nog een 2400/2500 als statisch object.
Dussssss.....
Treinen moeten rijden

Tedo

  • Offline Offline
  • Berichten: 2175
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #308 Gepost op: 06 October 2011, 00:05:55 »
Die laatsten hebben al een hippel (662), en aan de drie loc 's in Raeren gebeurt voorlopig niets (meer).
Grtz!
Tedo

prutser

  • Offline Offline
  • Berichten: 6707
  • Spaar ze allemaal.
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #309 Gepost op: 06 October 2011, 00:32:11 »
Gelijk roepen dat je er niet over mee kan/mag praten want je moet eerst maar eens gaan helpen; handjes te kort enzo, vind ik ook wel wat flauw.
Ik heb net op de VSM site gekeken en ze hebben wat technici betreft alleen electro gasten nodig, voor de rest kroketten bakken (catering) en spooronderhoud (infra).
Het zal meer een kwestie van geld zijn lijkt mij.

Stephan.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1920
    • Flickr pagina
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #310 Gepost op: 06 October 2011, 02:40:43 »
Gelijk roepen dat je er niet over mee kan/mag praten want je moet eerst maar eens gaan helpen; handjes te kort enzo, vind ik ook wel wat flauw.
Ik heb net op de VSM site gekeken en ze hebben wat technici betreft alleen electro gasten nodig, voor de rest kroketten bakken (catering) en spooronderhoud (infra).
Het zal meer een kwestie van geld zijn lijkt mij.
Nou Stephan, geld komt elke museumclub tekort... Als je nog wat verder op de VSM site had gekeken heb je misschien ook gezien dat de club een flinke uitgave heeft gedaan om een collectie van een particulier over te nemen. Daarvoor heeft de VSM een obligatie lening uitgeschreven.
De opmerkingen dat je maar moet meehelpen zijn natuurlijk helemaal niet flauw. Met de ongeveer 160 vrijwilligers, die de VSM heeft, vind ik de prestatie van die club enorm. Dus hopelijk komt het met de 2412 ooit ook nog goed. De locs in Raeren kosten een flink bedrag. Als nou iemand ff de loterij wint kunnen we ze kopen. Kunnen ze voor dat geld de 2413 meteen blauw schilderen...

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3611
    • Flickr
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #311 Gepost op: 06 October 2011, 08:22:10 »
bb63000, ja hoor, draaistellen zijn bijvoorbeeld al precies hetzelfde...
http://www.vhenk.de/eisenbahntouren/images/stories/ftp_eisenbahnfieber/vl_frankreich/sncf_bb63000.jpg
https://images.beneluxspoor.net/bnls/BB02.jpg


Dat is zijn twee verschillende locomotieven (moet ik dat er écht bij vertellen  :o) en de tweede, die grotendeels identiek is aan de 2400, is dus geen BB 63000! 63000-en zijn locomotieven van brissonneau & Lotz en die zijn toch echt heel anders 9zie de eerste foto)

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #312 Gepost op: 06 October 2011, 08:45:10 »
het is voor mij geen kick geweest om dat ding terug te halen. had er zelf andere plannen mee. deze zijn uiteindelijk niet haalbaar geworden omdat ik tegenwerking kreeg. later werd er aan mij gevraagd of ik het terughalen wel door wilde zetten. dat heb ik gedaan. wat erna gebeurd is tussen de vsm en mij heeft te maken gehad met het eerder genoemde sterfgeval.

maar ik hoor en lees hier genoeg en hoop eigenlijk dat een van die brulapen zelf eens een keer op een goed initiatief komen. hetzelfde gebeurd met het afkraken van nieuwe modellen. diegene die hem afkraken hebben hem 9
vn de 10 keer zelf als eerste in huis.

met vriendelijke groet
chris rompelberg 
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #313 Gepost op: 06 October 2011, 10:43:37 »
..... brulapen.......

met vriendelijke groet
chris rompelberg 

Men zegt wel eens iets over mijn schrijfstijl, maar dit komt nou ook niet zo sympahtiek over.
De algehele tendens op dit forum is toch wel dat het vreemd overkomt dat een lok voor veel moeite en geld naar Nederland wordt gehaald, terwijl er eigenlijk geen beleidsplan en middelen zijn voor de toekomst. Heel jammer dat daar schijnbaar nooit goed over nagedacht is. Het is allemaal korte termijn denken zonder toekomstvisie. Nu zal heel grootspoorhobbijland wel weer over mij heen duikelen, maar het is natuurlijk hetzelfde als bij vele andere clubs welke op de rand van de metaalschredder pionieren, zoals de mannen welke aan de "restanten van een DE-2" knutselen in Haarlem, of de DE-3 in Amersfoort. In mijn ogen hopeloze situaties, welke toch nooit wat worden. Ooit heb ik eens de DE-3  115 van dichtbij deskundig bekeken, en ik wist genoeg. Herstel- en explotatiekosten (keuringen/onderhoud/inzetkosten) voor dit stel lopen in de honderdduizende euro's, terwijl er amper goede facaliteiten zijn om onderhoud uit te voeren. En geld is er al helemaal niet.
Terug te komen op de 2412, VSM doe waar je zeer goed in bent, het laten rijden van enkele zeer fraaie stoomloks en maak in in ieder geval niet de fout welke andere clubs vaak maken, meer materieel willen onderhouden dan dat er leden zijn........ Dat zou pas zonde zijn !!
Ook Engelse treinen zijn leuk

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:GROOT NIEUWS 2412
« Reactie #314 Gepost op: 06 October 2011, 10:55:43 »
Dat is zijn twee verschillende locomotieven (moet ik dat er écht bij vertellen  :o) en de tweede, die grotendeels identiek is aan de 2400, is dus geen BB 63000! 63000-en zijn locomotieven van brissonneau & Lotz en die zijn toch echt heel anders 9zie de eerste foto)
sarcasme, iemand?

maarre, dat Chris de lui die zelf geen poot naar die 2400 hebben uitgestoken maar wel beweren dat ie een egotripper is even an de kant zet, tja, weinig van te zeggen hoor.