Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
Anton Maris
Vandaag
om 19:20:09
Meerdere sounddecoders doen het alleen heel zacht
door
ikbener
Vandaag
om 19:07:25
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 19:05:04
Stub switches
door
Hans1963
Vandaag
om 18:52:56
'Permaloog' met electronenbuizen
door
Peter Kleton
Vandaag
om 18:44:17
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Menno
Vandaag
om 18:39:09
Roco smeerolie
door
TonM
Vandaag
om 18:37:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Peter J K
Vandaag
om 18:27:37
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
Peter J K
Vandaag
om 18:19:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
sncf231e
Vandaag
om 18:13:44
Rondom Charlois
door
Eric B
Vandaag
om 18:10:42
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel
door
AlbertG
Vandaag
om 17:43:53
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 17:38:01
Goede wensen voor 2026
door
bollen neus
Vandaag
om 17:26:10
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan.
door
Peter J K
Vandaag
om 17:19:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 15:52:23
Pfarrerwinkel bahn
door
wob
Vandaag
om 15:18:39
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38
door
stoombr38
Vandaag
om 15:01:09
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Gerrit H
Vandaag
om 14:11:04
Raadplaatje
door
Gerrit H
Vandaag
om 14:07:52
Piko EUROCITY 2869 traxx
door
the_gold
Vandaag
om 13:56:02
HO wisselnietjes gezocht.....
door
Jean
Vandaag
om 12:17:17
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 12:05:12
Achtergrond met AI
door
Pauldg
Vandaag
om 11:55:59
Voiture-restaurant « Libre-Service » - Jouef HJ4208 - HO 1/87 - CIWL - EP IV
door
odaoda
Vandaag
om 11:47:30
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Eric B
Vandaag
om 10:54:16
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:59:07
US diorama in H0
door
Frank 123
Vandaag
om 09:06:23
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
19 December 2025, 22:24:19
Rivarossi br 56 HR2891S
door
Stefan88
19 December 2025, 22:19:10
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rietze connexxion modellen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: Rietze connexxion modellen (gelezen 31852 keer)
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Rietze connexxion modellen
«
Gepost op:
25 September 2006, 12:14:02 »
Ik ben opzoek naar modellen van connexxion bussen in schaal 1:87 (h0) nu kwam ik op
www.zwitserse-postbus.nl
de Mercedes 0550 Integro tegen. Maar ik kan deze nergens vinden in een webshop.
Weet iemand toevallig waar deze te koop is
?
«
Laatst bewerkt op: 04 May 2007, 19:39:24 door Gerard van Rekum
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Remco vM
Offline
Berichten: 3260
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #1 Gepost op:
25 September 2006, 15:09:20 »
klik
Remco
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 12:10:21 door Sander Lageveen. Reden: link ingekort
»
Gelogd
mvrgr Remco
http://www.flickr.com/photos/rrvm1971/
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #2 Gepost op:
25 September 2006, 15:10:40 »
ik zal er even een foto bijzetten, voordat ik reply's krijg met 20 verschillende modellen:
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
manuelspot
Gast
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #3 Gepost op:
25 September 2006, 16:44:40 »
Dit zijn eenmalige modelen.
Ik heb deze bus al zo'n 2 à 3 jaar geleden.
Die harmonica bus is van dit jaar.
Manuel
Gelogd
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #4 Gepost op:
25 September 2006, 16:45:54 »
tja... het probleem is dat je die harmonica niet kan ombouwen naar het faller car system...
«
Laatst bewerkt op: 25 September 2006, 17:55:27 door G. van Rekum
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Huup
Offline
Berichten: 9174
May your coffee kick in before reality does.
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #5 Gepost op:
26 September 2006, 09:39:15 »
Waarom niet?
Btw, kan die link ff vermeld worden als [ u r l = 'link'] bus [/ u r l ] (zonder spaties)?
Ik heb namelijk nog geen breedbeeldscherm...
Gelogd
Duin aanZee II
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #6 Gepost op:
26 September 2006, 09:40:55 »
het probleem is dat het deel achter de harmonica dan gewoon meegesleept wordt, en dat geeft geen natuurgetrouwe weergave (*ahum* dure woorden
) aangezien hier bij de "echte" ook een stuuras zit
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 22:21:26 door Peter Korsten. Reden: Overbodig citaat verwijderd.
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Bolramer
Offline
Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #7 Gepost op:
26 September 2006, 09:50:52 »
De gelede connexxion bus is de Mercedes Citaro. De motor zit in de achterwagen en drijft de derde,niet gestuurde, as aan. Deze heeft ook dubbel lucht. Dit systeem heeft Mercedes al sinds jaar en dag. Hierdoor kan over een grote lengte een lage vloer worden gebruikt.
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #8 Gepost op:
26 September 2006, 09:52:45 »
Dus als ik de motor dus achterin zet, en alleen de voorste as stuurbaar maakt kan hij gewoon normaal rijden en door de bochten?
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 22:20:52 door Peter Korsten. Reden: Overbodig citaat verwijderd.
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Bolramer
Offline
Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #9 Gepost op:
26 September 2006, 11:53:06 »
De praktijk wijst uit dat door de knik in de geleding ervoor zorgt dat de bus gewoon de bocht doorkomt. Ik neem wel aan dat e.e.a. een steviger contructie vereist dan de gelede bus met aanhanger.
Overigens de dubbelgelede bus in Utrecht (Van Hool AGG300New Look) heeft de motor staande aan de zijkant in de voorwagen en de rest hobbelt en stuurt mee achteraan. De gestuurde as in de aanhanger wordt gestuurd vanuit de geleding.
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
Bolramer
Offline
Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #10 Gepost op:
26 September 2006, 11:55:52 »
Ik bedacht mij nog het volgende : Alle Integro's zoals op de foto in dit draadje hebben op de deurzijde een fout connexxion embleem. De fel groene halve xx wijst naar achter. Die moeten naar voren wijzen. De eerste serie gelede Citaro's hebben hetzelfde probleem. De tweede serie heeft het embleem correct. De enkele jaren geleden uitgebrachte 12m Citaro's hebben wel het juiste embleem.
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
Huup
Offline
Berichten: 9174
May your coffee kick in before reality does.
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #11 Gepost op:
27 September 2006, 11:48:36 »
Als je de motor achterin de gelede citaro legt, kun je er donder op zeggen dat het niet werkt. Het geheel is erg licht en het zit er dik in dat de bus op zn minst vanuit de geleding de weg wordt afgedrukt. Dat kan bij gladheid met de 1:1 ook.
Ik denk dat het beter is de motor in de voorste wagenbak te leggen en de midelste as aan te drijven. Die niet sturende achteras volgt dan vanzelf met het hele spul waarrie onder zit.
Gelogd
Duin aanZee II
Bolramer
Offline
Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #12 Gepost op:
27 September 2006, 12:39:00 »
Mijn reactie was op de opmerking dat de gelede Citaro in 1 : 1 een gestuurde as zou hebben. Op de modelbaan zal het gebrek aan gewicht inderdaad een probleem vormen bij de motor achterin. De Rietze harmonica is overigens zo stijf dat de achterwagen in de bocht recht achter de voorwagen zal hangen. Hiervoor zal iets anders gefabriekt moeten worden, Ik heb in het verleden wel een zig-zag van grijs papier over de hele wagenbreedte gebruikt, met een soepele koppeling. Dit betrof een niet gemotoriseerd model.
Groeten,
René
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
jumboy
Offline
Berichten: 913
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #13 Gepost op:
04 May 2007, 15:01:45 »
Verder gaande op dit draadje, weet iemand waar ik deze Mercedes Citaro Connexxion Harmonica bus kan krijgen:
En andere Connexxion bussen? Op de Interliners na!
Gelogd
Nederlands H0 Modelspoor
Hans.F
Offline
Berichten: 461
Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #14 Gepost op:
04 May 2007, 15:19:51 »
geen mercedes, wel Connexxion
www.vemi.nl
zowel stadsbussen als gelede bussen
gr
Hans
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rietze connexxion modellen