Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Omgeving Frankfurt am Main door NS264
Vandaag om 00:57:04
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:30:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 00:21:10
Pendel module Viessmann 5214 door Pieter Bregman
22 October 2025, 23:31:07
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door Pauldg
22 October 2025, 23:20:39
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door sncf231e
22 October 2025, 22:36:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door JoostJ
22 October 2025, 22:31:45
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Besselspoor
22 October 2025, 22:17:35
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Ferdinand Bogman
22 October 2025, 22:07:18
Raadplaatje door eemstede
22 October 2025, 21:56:15
Loksound downloads door D_Loc
22 October 2025, 21:37:32
Stroomdetectie issues. door flyerman
22 October 2025, 21:20:03
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
22 October 2025, 21:16:58
Project seaside Germany door Ronald Halma
22 October 2025, 21:09:49
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Tom Z.
22 October 2025, 20:41:05
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
22 October 2025, 20:35:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door D_Loc
22 October 2025, 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
22 October 2025, 20:15:34
Eurostar Celestia door kar
22 October 2025, 20:04:51
Van 2D afbeelding naar 3D model door MOVisser
22 October 2025, 20:04:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
22 October 2025, 20:02:35
Bauarbeiten im gange door 741230
22 October 2025, 19:57:53
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain door Dirk J
22 October 2025, 19:00:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
22 October 2025, 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
22 October 2025, 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
22 October 2025, 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door 741230
22 October 2025, 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door 741230
22 October 2025, 17:11:00
Modeltreinenbeurzen door ca.gorter
22 October 2025, 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator door Voske
22 October 2025, 16:57:05
  

Auteur Topic: Rietze connexxion modellen  (gelezen 31602 keer)

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Rietze connexxion modellen
« Gepost op: 25 September 2006, 12:14:02 »
Ik ben opzoek naar modellen van connexxion bussen in schaal 1:87 (h0) nu kwam ik op www.zwitserse-postbus.nl de Mercedes 0550 Integro  tegen. Maar ik kan deze nergens vinden in een webshop.

Weet iemand toevallig waar deze te koop is ;D?

« Laatst bewerkt op: 04 May 2007, 19:39:24 door Gerard van Rekum »
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3255
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #1 Gepost op: 25 September 2006, 15:09:20 »
klik

Remco
« Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 12:10:21 door Sander Lageveen. Reden: link ingekort »

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #2 Gepost op: 25 September 2006, 15:10:40 »
ik zal er even een foto bijzetten, voordat ik reply's krijg met 20 verschillende modellen:



Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

manuelspot

  • Gast
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #3 Gepost op: 25 September 2006, 16:44:40 »
Dit zijn eenmalige modelen.
Ik heb deze bus al zo'n 2 à 3 jaar geleden.
Die harmonica bus is van dit jaar.

Manuel

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #4 Gepost op: 25 September 2006, 16:45:54 »

tja... het probleem is dat je die harmonica niet kan ombouwen naar het faller car system...
« Laatst bewerkt op: 25 September 2006, 17:55:27 door G. van Rekum »
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #5 Gepost op: 26 September 2006, 09:39:15 »
Waarom niet?

Btw, kan die link ff vermeld worden als [ u r l = 'link'] bus [/ u r l ] (zonder spaties)?
Ik heb namelijk nog geen breedbeeldscherm... ;)

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #6 Gepost op: 26 September 2006, 09:40:55 »
het probleem is dat het deel achter de harmonica dan gewoon meegesleept wordt, en dat geeft geen natuurgetrouwe weergave (*ahum* dure woorden ::)) aangezien hier bij de "echte" ook een stuuras zit
« Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 22:21:26 door Peter Korsten. Reden: Overbodig citaat verwijderd. »
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Bolramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #7 Gepost op: 26 September 2006, 09:50:52 »
De gelede connexxion bus is de Mercedes Citaro. De motor zit in de achterwagen en drijft de derde,niet gestuurde, as aan. Deze heeft ook dubbel lucht. Dit systeem heeft Mercedes al sinds jaar en dag. Hierdoor kan over een grote lengte een lage vloer worden gebruikt.
Een connexxion  bus is een verbinD-Ding

rard

  • Vriend van SpoorH0.nl
  • Offline Offline
  • Berichten: 3029
    • Spoorh0.nl
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #8 Gepost op: 26 September 2006, 09:52:45 »
Dus als ik de motor dus achterin zet, en alleen de voorste as stuurbaar maakt kan hij gewoon normaal rijden en door de bochten? ::)
« Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 22:20:52 door Peter Korsten. Reden: Overbodig citaat verwijderd. »
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl

Bolramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #9 Gepost op: 26 September 2006, 11:53:06 »
De praktijk wijst uit dat door de knik in de geleding ervoor zorgt dat de bus gewoon de bocht doorkomt. Ik neem wel aan dat e.e.a. een steviger contructie vereist dan de gelede bus met aanhanger.

Overigens de dubbelgelede bus in Utrecht (Van Hool AGG300New Look) heeft de motor staande aan de zijkant in de voorwagen en de rest hobbelt en stuurt mee achteraan. De gestuurde as in de aanhanger wordt gestuurd vanuit de geleding.
Een connexxion  bus is een verbinD-Ding

Bolramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #10 Gepost op: 26 September 2006, 11:55:52 »
Ik bedacht mij nog het volgende : Alle Integro's zoals op de foto in dit draadje hebben op de deurzijde een fout connexxion embleem. De fel groene halve xx wijst naar achter. Die moeten naar voren wijzen. De eerste serie gelede Citaro's hebben hetzelfde probleem. De tweede serie heeft het embleem correct. De enkele jaren geleden uitgebrachte 12m Citaro's hebben wel het juiste embleem.
Een connexxion  bus is een verbinD-Ding

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8869
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #11 Gepost op: 27 September 2006, 11:48:36 »
Als je de motor achterin de gelede citaro legt, kun je er donder op zeggen dat het niet werkt. Het geheel is erg licht en het zit er dik in dat de bus op zn minst vanuit de geleding de weg wordt afgedrukt. Dat kan bij gladheid met de 1:1 ook.
Ik denk dat het beter is de motor in de voorste wagenbak te leggen en de midelste as aan te drijven. Die niet sturende achteras volgt dan vanzelf met het hele spul waarrie onder zit.

Bolramer

  • Offline Offline
  • Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #12 Gepost op: 27 September 2006, 12:39:00 »
Mijn reactie was op de opmerking dat de gelede Citaro in 1 : 1 een gestuurde as zou hebben. Op de modelbaan zal het gebrek aan gewicht inderdaad een probleem vormen bij de motor achterin. De Rietze harmonica is overigens zo stijf dat de achterwagen in de bocht recht achter de voorwagen zal hangen. Hiervoor zal iets anders gefabriekt moeten worden, Ik heb in het verleden wel een zig-zag van grijs papier over de hele wagenbreedte gebruikt, met een soepele koppeling. Dit betrof een niet gemotoriseerd model.

Groeten,

René
Een connexxion  bus is een verbinD-Ding

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #13 Gepost op: 04 May 2007, 15:01:45 »
Verder gaande op dit draadje, weet iemand waar ik deze Mercedes Citaro Connexxion Harmonica bus kan krijgen:


En andere Connexxion bussen? Op de Interliners na!
Nederlands H0 Modelspoor

Hans.F

  • Offline Offline
  • Berichten: 458
  • Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: Rietze connexxion modellen
« Reactie #14 Gepost op: 04 May 2007, 15:19:51 »
geen mercedes, wel Connexxion

www.vemi.nl

zowel stadsbussen als gelede bussen

gr
Hans