Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Omgeving Frankfurt am Main
door
NS264
Vandaag
om 00:57:04
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:30:06
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:21:10
Pendel module Viessmann 5214
door
Pieter Bregman
22 October 2025, 23:31:07
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag
door
Pauldg
22 October 2025, 23:20:39
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32)
door
sncf231e
22 October 2025, 22:36:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
JoostJ
22 October 2025, 22:31:45
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Besselspoor
22 October 2025, 22:17:35
Wohnzimmer Rbf materieelshow
door
Ferdinand Bogman
22 October 2025, 22:07:18
Raadplaatje
door
eemstede
22 October 2025, 21:56:15
Loksound downloads
door
D_Loc
22 October 2025, 21:37:32
Stroomdetectie issues.
door
flyerman
22 October 2025, 21:20:03
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
22 October 2025, 21:16:58
Project seaside Germany
door
Ronald Halma
22 October 2025, 21:09:49
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Tom Z.
22 October 2025, 20:41:05
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
22 October 2025, 20:35:06
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
D_Loc
22 October 2025, 20:20:29
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
nighttrain1
22 October 2025, 20:15:34
Eurostar Celestia
door
kar
22 October 2025, 20:04:51
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
MOVisser
22 October 2025, 20:04:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
22 October 2025, 20:02:35
Bauarbeiten im gange
door
741230
22 October 2025, 19:57:53
Decoder uitlezen met Z21 op programmeerspoor in iTrain
door
Dirk J
22 October 2025, 19:00:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
22 October 2025, 17:38:57
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
22 October 2025, 17:30:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
22 October 2025, 17:22:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
741230
22 October 2025, 17:18:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
741230
22 October 2025, 17:11:00
Modeltreinenbeurzen
door
ca.gorter
22 October 2025, 16:59:50
Arnold N 2543 rookgenerator
door
Voske
22 October 2025, 16:57:05
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rietze connexxion modellen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: Rietze connexxion modellen (gelezen 31597 keer)
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Rietze connexxion modellen
«
Gepost op:
25 September 2006, 12:14:02 »
Ik ben opzoek naar modellen van connexxion bussen in schaal 1:87 (h0) nu kwam ik op
www.zwitserse-postbus.nl
de Mercedes 0550 Integro tegen. Maar ik kan deze nergens vinden in een webshop.
Weet iemand toevallig waar deze te koop is
?
«
Laatst bewerkt op: 04 May 2007, 19:39:24 door Gerard van Rekum
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Remco vM
Offline
Berichten: 3255
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #1 Gepost op:
25 September 2006, 15:09:20 »
klik
Remco
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 12:10:21 door Sander Lageveen. Reden: link ingekort
»
Gelogd
mvrgr Remco
http://www.flickr.com/photos/rrvm1971/
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #2 Gepost op:
25 September 2006, 15:10:40 »
ik zal er even een foto bijzetten, voordat ik reply's krijg met 20 verschillende modellen:
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
manuelspot
Gast
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #3 Gepost op:
25 September 2006, 16:44:40 »
Dit zijn eenmalige modelen.
Ik heb deze bus al zo'n 2 à 3 jaar geleden.
Die harmonica bus is van dit jaar.
Manuel
Gelogd
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #4 Gepost op:
25 September 2006, 16:45:54 »
tja... het probleem is dat je die harmonica niet kan ombouwen naar het faller car system...
«
Laatst bewerkt op: 25 September 2006, 17:55:27 door G. van Rekum
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Huup
Offline
Berichten: 8869
May your coffee kick in before reality does.
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #5 Gepost op:
26 September 2006, 09:39:15 »
Waarom niet?
Btw, kan die link ff vermeld worden als [ u r l = 'link'] bus [/ u r l ] (zonder spaties)?
Ik heb namelijk nog geen breedbeeldscherm...
Gelogd
Duin aanZee II
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #6 Gepost op:
26 September 2006, 09:40:55 »
het probleem is dat het deel achter de harmonica dan gewoon meegesleept wordt, en dat geeft geen natuurgetrouwe weergave (*ahum* dure woorden
) aangezien hier bij de "echte" ook een stuuras zit
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 22:21:26 door Peter Korsten. Reden: Overbodig citaat verwijderd.
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Bolramer
Offline
Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #7 Gepost op:
26 September 2006, 09:50:52 »
De gelede connexxion bus is de Mercedes Citaro. De motor zit in de achterwagen en drijft de derde,niet gestuurde, as aan. Deze heeft ook dubbel lucht. Dit systeem heeft Mercedes al sinds jaar en dag. Hierdoor kan over een grote lengte een lage vloer worden gebruikt.
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #8 Gepost op:
26 September 2006, 09:52:45 »
Dus als ik de motor dus achterin zet, en alleen de voorste as stuurbaar maakt kan hij gewoon normaal rijden en door de bochten?
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 22:20:52 door Peter Korsten. Reden: Overbodig citaat verwijderd.
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Bolramer
Offline
Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #9 Gepost op:
26 September 2006, 11:53:06 »
De praktijk wijst uit dat door de knik in de geleding ervoor zorgt dat de bus gewoon de bocht doorkomt. Ik neem wel aan dat e.e.a. een steviger contructie vereist dan de gelede bus met aanhanger.
Overigens de dubbelgelede bus in Utrecht (Van Hool AGG300New Look) heeft de motor staande aan de zijkant in de voorwagen en de rest hobbelt en stuurt mee achteraan. De gestuurde as in de aanhanger wordt gestuurd vanuit de geleding.
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
Bolramer
Offline
Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #10 Gepost op:
26 September 2006, 11:55:52 »
Ik bedacht mij nog het volgende : Alle Integro's zoals op de foto in dit draadje hebben op de deurzijde een fout connexxion embleem. De fel groene halve xx wijst naar achter. Die moeten naar voren wijzen. De eerste serie gelede Citaro's hebben hetzelfde probleem. De tweede serie heeft het embleem correct. De enkele jaren geleden uitgebrachte 12m Citaro's hebben wel het juiste embleem.
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
Huup
Offline
Berichten: 8869
May your coffee kick in before reality does.
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #11 Gepost op:
27 September 2006, 11:48:36 »
Als je de motor achterin de gelede citaro legt, kun je er donder op zeggen dat het niet werkt. Het geheel is erg licht en het zit er dik in dat de bus op zn minst vanuit de geleding de weg wordt afgedrukt. Dat kan bij gladheid met de 1:1 ook.
Ik denk dat het beter is de motor in de voorste wagenbak te leggen en de midelste as aan te drijven. Die niet sturende achteras volgt dan vanzelf met het hele spul waarrie onder zit.
Gelogd
Duin aanZee II
Bolramer
Offline
Berichten: 123
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #12 Gepost op:
27 September 2006, 12:39:00 »
Mijn reactie was op de opmerking dat de gelede Citaro in 1 : 1 een gestuurde as zou hebben. Op de modelbaan zal het gebrek aan gewicht inderdaad een probleem vormen bij de motor achterin. De Rietze harmonica is overigens zo stijf dat de achterwagen in de bocht recht achter de voorwagen zal hangen. Hiervoor zal iets anders gefabriekt moeten worden, Ik heb in het verleden wel een zig-zag van grijs papier over de hele wagenbreedte gebruikt, met een soepele koppeling. Dit betrof een niet gemotoriseerd model.
Groeten,
René
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
jumboy
Offline
Berichten: 913
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #13 Gepost op:
04 May 2007, 15:01:45 »
Verder gaande op dit draadje, weet iemand waar ik deze Mercedes Citaro Connexxion Harmonica bus kan krijgen:
En andere Connexxion bussen? Op de Interliners na!
Gelogd
Nederlands H0 Modelspoor
Hans.F
Offline
Berichten: 458
Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #14 Gepost op:
04 May 2007, 15:19:51 »
geen mercedes, wel Connexxion
www.vemi.nl
zowel stadsbussen als gelede bussen
gr
Hans
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rietze connexxion modellen