Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
Vandaag
om 05:09:22
NS 8400 van Werps
door
Beached
Vandaag
om 01:11:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
hervé
Vandaag
om 01:10:06
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 00:06:54
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
Ferdinand Bogman
31 August 2025, 23:54:59
Module vliegveld Jan van Mourik
door
MOVisser
31 August 2025, 23:36:05
Minder wissels
door
Dave.......
31 August 2025, 22:43:08
Bahnbetriebswerk "Altendorf"
door
WesleyMunnik
31 August 2025, 22:36:15
Lenz spoor 0 Deutz KG 230 B voorzien van Petau auto koppeling
door
Tjalling
31 August 2025, 22:27:35
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
31 August 2025, 22:26:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
31 August 2025, 22:12:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Arjen52
31 August 2025, 22:03:06
Philotrain NS6001-6006 (niet kijken als je blij met jou philotrain bent)
door
MathynK
31 August 2025, 21:48:20
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
31 August 2025, 21:45:37
Roco BR 93 stroomafname
door
Herb73
31 August 2025, 21:04:53
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn.
door
Brexbachtalbahn
31 August 2025, 20:21:52
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
31 August 2025, 20:20:10
Acme nieuwe ICNG
door
Teoalessandro
31 August 2025, 20:19:07
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
GerardvV
31 August 2025, 20:08:20
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Herb73
31 August 2025, 20:01:53
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
31 August 2025, 19:29:03
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Eric v C
31 August 2025, 19:05:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
BartvD
31 August 2025, 18:35:53
Fleischmann Anna ombouw.
door
Silvolde
31 August 2025, 18:28:35
Locomotieven voorzien van digitale koppelingen
door
Ben
31 August 2025, 18:13:06
Minibaan Visserskaai H0
door
sdz1976
31 August 2025, 17:42:09
Raadplaatje
door
V200-G2000
31 August 2025, 16:50:58
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
31 August 2025, 16:14:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Olav
31 August 2025, 15:57:47
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
31 August 2025, 15:55:41
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rietze connexxion modellen
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omlaag
Auteur
Topic: Rietze connexxion modellen (gelezen 31395 keer)
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Rietze connexxion modellen
«
Gepost op:
25 September 2006, 12:14:02 »
Ik ben opzoek naar modellen van connexxion bussen in schaal 1:87 (h0) nu kwam ik op
www.zwitserse-postbus.nl
de Mercedes 0550 Integro tegen. Maar ik kan deze nergens vinden in een webshop.
Weet iemand toevallig waar deze te koop is
?
«
Laatst bewerkt op: 04 May 2007, 19:39:24 door Gerard van Rekum
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Remco vM
Offline
Berichten: 3243
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #1 Gepost op:
25 September 2006, 15:09:20 »
klik
Remco
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 12:10:21 door Sander Lageveen. Reden: link ingekort
»
Gelogd
mvrgr Remco
http://www.flickr.com/photos/rrvm1971/
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #2 Gepost op:
25 September 2006, 15:10:40 »
ik zal er even een foto bijzetten, voordat ik reply's krijg met 20 verschillende modellen:
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
manuelspot
Gast
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #3 Gepost op:
25 September 2006, 16:44:40 »
Dit zijn eenmalige modelen.
Ik heb deze bus al zo'n 2 à 3 jaar geleden.
Die harmonica bus is van dit jaar.
Manuel
Gelogd
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #4 Gepost op:
25 September 2006, 16:45:54 »
tja... het probleem is dat je die harmonica niet kan ombouwen naar het faller car system...
«
Laatst bewerkt op: 25 September 2006, 17:55:27 door G. van Rekum
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Huup
Offline
Berichten: 8646
May your coffee kick in before reality does.
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #5 Gepost op:
26 September 2006, 09:39:15 »
Waarom niet?
Btw, kan die link ff vermeld worden als [ u r l = 'link'] bus [/ u r l ] (zonder spaties)?
Ik heb namelijk nog geen breedbeeldscherm...
Gelogd
Duin aanZee II
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #6 Gepost op:
26 September 2006, 09:40:55 »
het probleem is dat het deel achter de harmonica dan gewoon meegesleept wordt, en dat geeft geen natuurgetrouwe weergave (*ahum* dure woorden
) aangezien hier bij de "echte" ook een stuuras zit
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 22:21:26 door Peter Korsten. Reden: Overbodig citaat verwijderd.
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Bolramer
Offline
Berichten: 124
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #7 Gepost op:
26 September 2006, 09:50:52 »
De gelede connexxion bus is de Mercedes Citaro. De motor zit in de achterwagen en drijft de derde,niet gestuurde, as aan. Deze heeft ook dubbel lucht. Dit systeem heeft Mercedes al sinds jaar en dag. Hierdoor kan over een grote lengte een lage vloer worden gebruikt.
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
rard
Vriend van SpoorH0.nl
Offline
Berichten: 3029
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #8 Gepost op:
26 September 2006, 09:52:45 »
Dus als ik de motor dus achterin zet, en alleen de voorste as stuurbaar maakt kan hij gewoon normaal rijden en door de bochten?
«
Laatst bewerkt op: 27 September 2006, 22:20:52 door Peter Korsten. Reden: Overbodig citaat verwijderd.
»
Gelogd
Spoorh0.nl - dedrijfstang.nl - Maasfoort.nl
Bolramer
Offline
Berichten: 124
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #9 Gepost op:
26 September 2006, 11:53:06 »
De praktijk wijst uit dat door de knik in de geleding ervoor zorgt dat de bus gewoon de bocht doorkomt. Ik neem wel aan dat e.e.a. een steviger contructie vereist dan de gelede bus met aanhanger.
Overigens de dubbelgelede bus in Utrecht (Van Hool AGG300New Look) heeft de motor staande aan de zijkant in de voorwagen en de rest hobbelt en stuurt mee achteraan. De gestuurde as in de aanhanger wordt gestuurd vanuit de geleding.
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
Bolramer
Offline
Berichten: 124
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #10 Gepost op:
26 September 2006, 11:55:52 »
Ik bedacht mij nog het volgende : Alle Integro's zoals op de foto in dit draadje hebben op de deurzijde een fout connexxion embleem. De fel groene halve xx wijst naar achter. Die moeten naar voren wijzen. De eerste serie gelede Citaro's hebben hetzelfde probleem. De tweede serie heeft het embleem correct. De enkele jaren geleden uitgebrachte 12m Citaro's hebben wel het juiste embleem.
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
Huup
Offline
Berichten: 8646
May your coffee kick in before reality does.
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #11 Gepost op:
27 September 2006, 11:48:36 »
Als je de motor achterin de gelede citaro legt, kun je er donder op zeggen dat het niet werkt. Het geheel is erg licht en het zit er dik in dat de bus op zn minst vanuit de geleding de weg wordt afgedrukt. Dat kan bij gladheid met de 1:1 ook.
Ik denk dat het beter is de motor in de voorste wagenbak te leggen en de midelste as aan te drijven. Die niet sturende achteras volgt dan vanzelf met het hele spul waarrie onder zit.
Gelogd
Duin aanZee II
Bolramer
Offline
Berichten: 124
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #12 Gepost op:
27 September 2006, 12:39:00 »
Mijn reactie was op de opmerking dat de gelede Citaro in 1 : 1 een gestuurde as zou hebben. Op de modelbaan zal het gebrek aan gewicht inderdaad een probleem vormen bij de motor achterin. De Rietze harmonica is overigens zo stijf dat de achterwagen in de bocht recht achter de voorwagen zal hangen. Hiervoor zal iets anders gefabriekt moeten worden, Ik heb in het verleden wel een zig-zag van grijs papier over de hele wagenbreedte gebruikt, met een soepele koppeling. Dit betrof een niet gemotoriseerd model.
Groeten,
René
Gelogd
Een connexxion bus is een verbinD-Ding
jumboy
Offline
Berichten: 913
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #13 Gepost op:
04 May 2007, 15:01:45 »
Verder gaande op dit draadje, weet iemand waar ik deze Mercedes Citaro Connexxion Harmonica bus kan krijgen:
En andere Connexxion bussen? Op de Interliners na!
Gelogd
Nederlands H0 Modelspoor
Hans.F
Offline
Berichten: 458
Hippel RRF 4 + Hippel 300640
Re: Rietze connexxion modellen
«
Reactie #14 Gepost op:
04 May 2007, 15:19:51 »
geen mercedes, wel Connexxion
www.vemi.nl
zowel stadsbussen als gelede bussen
gr
Hans
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Volgende
- [
1
]
2
3
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Vraag en antwoord
|
Algemeen
|
Rietze connexxion modellen