Hoewel ik sinds kort woonachtig ben in Bennekom hebben er, naast uiteraard stoom, voornamelijk locomotoren en 2400-en gereden, dus geen bakkies (= hippel). Overigens staat er in de Dorpsstraat een monumentje in de vorm van een boertje (+ haltepaal) in brons wachtend op de "tram". Er ligt voor z'n voeten zelfs een heus stukje normaalspoor in houten biels.
De lijn is geopend als tramlijn met personen en goederenvervoer, o.a. de bekende 'Bello' heeft er gereden. Tot als ik mij niet vergis 1937, toen was het personenvervoer per bus goedkoper en bleef alleen het goederenvervoer over tot 1968. Alleen zijn de klanten (mouterij en het landbouwbelang) nooit de oorzaak van de sluiting geweest. Deze wilden het vervoer per spoor behouden, maar de toenmalige wethouder Alberts van Ede wilde het spoor perse weg hebben, vanwege de veiligheid en een nieuw plan voor het centrum van Bennekom waarin geen ruimte meer was voor het spoor.
Boek nog niet ontvangen, SNIK
Ik heb het boek ook nog steeds niet mogen ontvangen, Van Stockum geeft nog steeds aan dat het boek nog niet verschenen is...
Bij mij hetzelfde. Voordat ik bij hen aan de bel trek. Is er iemand die het boek heeft ontvangen via van Stockum??Greetz,Noppie.