Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Modules van Kees Gorter (vervolg) door eitreb
Vandaag om 21:55:26
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 21:49:29
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 21:34:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 21:30:31
Stalen D 4 deurs spoor 0 door 1795
Vandaag om 21:19:33
Au bord de la Cèze door puntenglijder
Vandaag om 21:17:48
Messing op z'n Zweeds (h0) door AB 7216
Vandaag om 21:02:53
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Miniature Holland
Vandaag om 20:57:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:47:52
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door BartvD
Vandaag om 20:07:57
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door bask185
Vandaag om 19:36:26
Pendel module door Bert55
Vandaag om 19:09:10
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 18:34:20
CTA’s jaren …70? / 80… door Petertje
Vandaag om 17:46:12
Wat doen jullie als het koud wordt? door Frank 123
Vandaag om 17:41:25
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 17:18:24
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 17:06:56
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door aad52
Vandaag om 16:59:38
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door emmenaar
Vandaag om 16:40:35
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 16:39:37
Vraag over aandrijving / tandwielen Roco Blokkendoos (oud) door AP3737
Vandaag om 16:36:47
Problemen met digitale koppeling Roco door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:26:43
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door C_Jabaaij
Vandaag om 16:22:13
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Erik01
Vandaag om 15:58:56
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 15:52:58
Roco traxx 'Eurocity' door the_gold
Vandaag om 13:59:18
Minibaan Visserskaai H0 door Sven
Vandaag om 13:59:17
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 13:18:06
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door Kees-Jan
Vandaag om 13:07:41
ATT hondenkop onderdeel door Luc2000
Vandaag om 13:01:25
  

Auteur Topic: Eurlings steekt geld in snellere treinen  (gelezen 3423 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Gepost op: 29 October 2008, 19:30:25 »
In De Telegraaf :

wo 29 okt 2008, 18:47

Eurlings steekt geld in snellere treinen

DEN HAAG -  De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.

Verkeersminister Camiel Eurlings.  Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig. Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4553
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #1 Gepost op: 29 October 2008, 21:14:19 »
één van die trajecten is zeker A'dam Utrecht?

Zou goed zijn.

Daan

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #2 Gepost op: 29 October 2008, 21:16:34 »
Volgens mij is Asd - Ut daar al voor gebouwd...

De staat ervan is wel belabbert, maartoch...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #3 Gepost op: 29 October 2008, 21:57:36 »
Volgens mij gaat het meer om de lange afstands verbiningen en hoofdtrajecten.
Ik zelf dacht eigenlijk aan Leeuwarden/Groningen - Amersfoort - Utrecht.

Maar we zullen wel afwachten.
Wil het eerst zien en dan geloven.

Eerst wilden ze het Traject Heerlen Sittard gereedmaken voor 160 Km/h.
Maar dat leverde maar een tijdswinst op van 1,5 minuut.
Nooit meer iets van gehoord trouwens.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #4 Gepost op: 29 October 2008, 22:02:24 »
Als ze 160 willen gaan rijden op Adam - Utrecht gaat het geheid fout. Bij de max van de Sprinter (130 ofzo) wiebelt de trein al als een gek, laat staan als de nieuwe Sprinter er met 160 gaat rijden. Dan moeten ze het hele traject weer opbreken.
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #5 Gepost op: 29 October 2008, 22:03:45 »
Als ze 160 willen gaan rijden op Adam - Utrecht gaat het geheid fout. Bij de max van de Sprinter (130 ofzo) wiebelt de trein al als een gek, laat staan als de nieuwe Sprinter er met 160 gaat rijden. Dan moeten ze het hele traject weer opbreken.

En waar basseer je deze totale nonsens op? de Sprinter en de SLT hebben namelijk niks met elkaar van doen.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #6 Gepost op: 29 October 2008, 22:06:16 »
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.

Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #7 Gepost op: 29 October 2008, 22:15:12 »
(...)

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

(...)

Jos.
Waar heb ik dat nou pas nog eens ergens gelezen  ;D ;D

Sander

F€rry

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #8 Gepost op: 29 October 2008, 22:18:12 »
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.

Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.

Jos.

Het lijkt me handiger om dit om te draaien ;)
Het lijkt me anders erg lastig worden om vanuit de sprinter op het perron te komen aangezien die tussen de 2 binnenste sporen liggen.

De goederentreinen kunnen misschien dan op het zelfde spoor als de sprinters rijden.

Ferry

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #9 Gepost op: 29 October 2008, 22:19:54 »
Zou goed kunnen, ik wist het namelijk niet zeker, daarom vroeg ik het ook.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #10 Gepost op: 29 October 2008, 22:20:04 »
Volgens mij gaat het meer om de lange afstands verbiningen en hoofdtrajecten.
Ik zelf dacht eigenlijk aan Leeuwarden/Groningen - Amersfoort - Utrecht.

Waar haal je dat vandaan. WAnt het lijkt me een beetje vreemd om het op zo'n traject te doen. Neem toch aan dat ze het op drukkere trajecten laten plaatsvinden.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #11 Gepost op: 29 October 2008, 22:21:59 »
@ Rail4Marcel.

Er staat ook bij "volgens mij"

Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #12 Gepost op: 29 October 2008, 22:24:00 »
Waar haal je dat vandaan. WAnt het lijkt me een beetje vreemd om het op zo'n traject te doen. Neem toch aan dat ze het op drukkere trajecten laten plaatsvinden.
En jij denkt dat dat geen drukke verbinding is?

Is juist een wat drukkere lange afstandverbinding, daar kun je juist tijdswinst mee boeken....

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #13 Gepost op: 29 October 2008, 22:25:49 »
Ik zal es effe kijken of ik de tijdswinst kan berekenen op het traject, maar daarvoor had ik wel graag de lengte van het traject Groningen - Utrecht gehad.

Wie kan mij deze verzorgen?

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #14 Gepost op: 29 October 2008, 22:27:10 »
Hoe wil jij met alleen de afstand de tijdswinst uitrekenen...  ???