Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ronald69
Vandaag om 01:10:12
Welke wielreiniger door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:02:34
Beilhack xrotm: rijrichting door Bahn-AG
Vandaag om 00:00:11
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
Aachenau West door basjuh1981
19 September 2025, 23:05:36
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door Ronald Halma
19 September 2025, 22:55:50
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door basjuh1981
19 September 2025, 22:53:19
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door basjuh1981
19 September 2025, 22:52:08
Piko 2025 door De eerste Ivo
19 September 2025, 22:46:38
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door Scratchbuilt
19 September 2025, 22:32:40
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Syb030
19 September 2025, 22:31:17
Onbekend analoog bouwsteentje door Bahn-AG
19 September 2025, 22:20:19
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door RetroJack
19 September 2025, 22:01:13
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 September 2025, 21:40:34
Alweer is de Weller soldeerbout defect door PeterV
19 September 2025, 21:27:46
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 September 2025, 21:14:14
Da's Daz 2 door Huup
19 September 2025, 20:41:36
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025 door FritsT
19 September 2025, 20:21:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
19 September 2025, 20:11:05
Wat doen jullie als het koud wordt? door Sylvester
19 September 2025, 19:59:02
Mijnbouw Indonesië door NS264
19 September 2025, 19:58:49
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
19 September 2025, 19:58:08
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Pauldg
19 September 2025, 19:52:15
Koploper overzetten naar iTrain door Martin Domburg
19 September 2025, 19:37:20
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
19 September 2025, 18:56:52
Raadplaatje door grossraumwagen
19 September 2025, 18:21:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
19 September 2025, 18:18:41
ROCO 66420 door Arjan6511
19 September 2025, 17:28:12
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
19 September 2025, 16:56:26
Leubachtalbahn door Krokodil68
19 September 2025, 16:44:45
  

Auteur Topic: Eurlings steekt geld in snellere treinen  (gelezen 3413 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Gepost op: 29 October 2008, 19:30:25 »
In De Telegraaf :

wo 29 okt 2008, 18:47

Eurlings steekt geld in snellere treinen

DEN HAAG -  De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.

Verkeersminister Camiel Eurlings.  Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig. Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4553
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #1 Gepost op: 29 October 2008, 21:14:19 »
één van die trajecten is zeker A'dam Utrecht?

Zou goed zijn.

Daan

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #2 Gepost op: 29 October 2008, 21:16:34 »
Volgens mij is Asd - Ut daar al voor gebouwd...

De staat ervan is wel belabbert, maartoch...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #3 Gepost op: 29 October 2008, 21:57:36 »
Volgens mij gaat het meer om de lange afstands verbiningen en hoofdtrajecten.
Ik zelf dacht eigenlijk aan Leeuwarden/Groningen - Amersfoort - Utrecht.

Maar we zullen wel afwachten.
Wil het eerst zien en dan geloven.

Eerst wilden ze het Traject Heerlen Sittard gereedmaken voor 160 Km/h.
Maar dat leverde maar een tijdswinst op van 1,5 minuut.
Nooit meer iets van gehoord trouwens.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #4 Gepost op: 29 October 2008, 22:02:24 »
Als ze 160 willen gaan rijden op Adam - Utrecht gaat het geheid fout. Bij de max van de Sprinter (130 ofzo) wiebelt de trein al als een gek, laat staan als de nieuwe Sprinter er met 160 gaat rijden. Dan moeten ze het hele traject weer opbreken.
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #5 Gepost op: 29 October 2008, 22:03:45 »
Als ze 160 willen gaan rijden op Adam - Utrecht gaat het geheid fout. Bij de max van de Sprinter (130 ofzo) wiebelt de trein al als een gek, laat staan als de nieuwe Sprinter er met 160 gaat rijden. Dan moeten ze het hele traject weer opbreken.

En waar basseer je deze totale nonsens op? de Sprinter en de SLT hebben namelijk niks met elkaar van doen.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #6 Gepost op: 29 October 2008, 22:06:16 »
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.

Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #7 Gepost op: 29 October 2008, 22:15:12 »
(...)

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

(...)

Jos.
Waar heb ik dat nou pas nog eens ergens gelezen  ;D ;D

Sander

F€rry

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #8 Gepost op: 29 October 2008, 22:18:12 »
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.

Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.

Jos.

Het lijkt me handiger om dit om te draaien ;)
Het lijkt me anders erg lastig worden om vanuit de sprinter op het perron te komen aangezien die tussen de 2 binnenste sporen liggen.

De goederentreinen kunnen misschien dan op het zelfde spoor als de sprinters rijden.

Ferry

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #9 Gepost op: 29 October 2008, 22:19:54 »
Zou goed kunnen, ik wist het namelijk niet zeker, daarom vroeg ik het ook.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #10 Gepost op: 29 October 2008, 22:20:04 »
Volgens mij gaat het meer om de lange afstands verbiningen en hoofdtrajecten.
Ik zelf dacht eigenlijk aan Leeuwarden/Groningen - Amersfoort - Utrecht.

Waar haal je dat vandaan. WAnt het lijkt me een beetje vreemd om het op zo'n traject te doen. Neem toch aan dat ze het op drukkere trajecten laten plaatsvinden.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #11 Gepost op: 29 October 2008, 22:21:59 »
@ Rail4Marcel.

Er staat ook bij "volgens mij"

Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #12 Gepost op: 29 October 2008, 22:24:00 »
Waar haal je dat vandaan. WAnt het lijkt me een beetje vreemd om het op zo'n traject te doen. Neem toch aan dat ze het op drukkere trajecten laten plaatsvinden.
En jij denkt dat dat geen drukke verbinding is?

Is juist een wat drukkere lange afstandverbinding, daar kun je juist tijdswinst mee boeken....

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #13 Gepost op: 29 October 2008, 22:25:49 »
Ik zal es effe kijken of ik de tijdswinst kan berekenen op het traject, maar daarvoor had ik wel graag de lengte van het traject Groningen - Utrecht gehad.

Wie kan mij deze verzorgen?

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #14 Gepost op: 29 October 2008, 22:27:10 »
Hoe wil jij met alleen de afstand de tijdswinst uitrekenen...  ???