Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:49:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 04:42:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
20 September 2025, 22:43:39
NS 3502 van zwart naar groen door Met een sik
20 September 2025, 22:31:12
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
20 September 2025, 22:31:00
Alweer is de Weller soldeerbout defect door Peter Kleton
20 September 2025, 22:28:41
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
20 September 2025, 22:24:17
Da's Daz 2 door NS264
20 September 2025, 22:06:28
Pendel module door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:56:09
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
20 September 2025, 21:37:11
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
20 September 2025, 21:20:37
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
20 September 2025, 20:56:11
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
20 September 2025, 20:47:16
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door defender
20 September 2025, 20:28:44
Wat doen jullie als het koud wordt? door defender
20 September 2025, 20:14:40
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frans van Meerwijk
20 September 2025, 19:58:09
Piko 2025 door Jan-Peter
20 September 2025, 19:17:06
Shapeways failliet, maar NL tak maakt doorstart door FritsT
20 September 2025, 18:27:56
Minibaan Visserskaai H0 door Ronald Halma
20 September 2025, 17:44:28
Vr 19 en za 20 september raildagen 25 door piksov
20 September 2025, 17:20:20
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door Nullem
20 September 2025, 16:22:59
Koploper: missende bezetmelders bij openen "onderhouden lokomotieven" door Ben
20 September 2025, 14:36:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
20 September 2025, 14:30:09
Veevervoer ss/ ns door klusser
20 September 2025, 14:02:22
Een nieuw begin door dreezy
20 September 2025, 13:27:39
Aachenau West door Ronald Halma
20 September 2025, 11:43:09
Welke wielreiniger door Ronald Halma
20 September 2025, 11:33:18
Welke decoder is dit? door Remunj
20 September 2025, 10:21:22
Beilhack xrotm: rijrichting door Ben
20 September 2025, 05:26:25
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
19 September 2025, 23:23:08
  

Auteur Topic: Eurlings steekt geld in snellere treinen  (gelezen 3418 keer)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Gepost op: 29 October 2008, 19:30:25 »
In De Telegraaf :

wo 29 okt 2008, 18:47

Eurlings steekt geld in snellere treinen

DEN HAAG -  De Nederlandse Spoorwegen kunnen maximaal 25 miljoen subsidie tegemoet zien om treinen sneller te kunnen laten rijden. Dat heeft minister Camiel Eurlings (Verkeer) woensdag toegezegd in overleg met de Tweede Kamer.

Verkeersminister Camiel Eurlings.  Om op vier trajecten de snelheid te kunnen verhogen van 140 naar 160 kilometer per uur is een ander beveiligingssysteem nodig. Dit kost de NS bijna 50 miljoen aan aanpassing van het materieel. Eurlings heeft nu aangeboden daarvan de helft voor zijn rekening te nemen.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4553
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #1 Gepost op: 29 October 2008, 21:14:19 »
één van die trajecten is zeker A'dam Utrecht?

Zou goed zijn.

Daan

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #2 Gepost op: 29 October 2008, 21:16:34 »
Volgens mij is Asd - Ut daar al voor gebouwd...

De staat ervan is wel belabbert, maartoch...

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #3 Gepost op: 29 October 2008, 21:57:36 »
Volgens mij gaat het meer om de lange afstands verbiningen en hoofdtrajecten.
Ik zelf dacht eigenlijk aan Leeuwarden/Groningen - Amersfoort - Utrecht.

Maar we zullen wel afwachten.
Wil het eerst zien en dan geloven.

Eerst wilden ze het Traject Heerlen Sittard gereedmaken voor 160 Km/h.
Maar dat leverde maar een tijdswinst op van 1,5 minuut.
Nooit meer iets van gehoord trouwens.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #4 Gepost op: 29 October 2008, 22:02:24 »
Als ze 160 willen gaan rijden op Adam - Utrecht gaat het geheid fout. Bij de max van de Sprinter (130 ofzo) wiebelt de trein al als een gek, laat staan als de nieuwe Sprinter er met 160 gaat rijden. Dan moeten ze het hele traject weer opbreken.
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #5 Gepost op: 29 October 2008, 22:03:45 »
Als ze 160 willen gaan rijden op Adam - Utrecht gaat het geheid fout. Bij de max van de Sprinter (130 ofzo) wiebelt de trein al als een gek, laat staan als de nieuwe Sprinter er met 160 gaat rijden. Dan moeten ze het hele traject weer opbreken.

En waar basseer je deze totale nonsens op? de Sprinter en de SLT hebben namelijk niks met elkaar van doen.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #6 Gepost op: 29 October 2008, 22:06:16 »
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.

Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #7 Gepost op: 29 October 2008, 22:15:12 »
(...)

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

(...)

Jos.
Waar heb ik dat nou pas nog eens ergens gelezen  ;D ;D

Sander

F€rry

  • Offline Offline
  • Berichten: 14
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #8 Gepost op: 29 October 2008, 22:18:12 »
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.

Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.

Jos.

Het lijkt me handiger om dit om te draaien ;)
Het lijkt me anders erg lastig worden om vanuit de sprinter op het perron te komen aangezien die tussen de 2 binnenste sporen liggen.

De goederentreinen kunnen misschien dan op het zelfde spoor als de sprinters rijden.

Ferry

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #9 Gepost op: 29 October 2008, 22:19:54 »
Zou goed kunnen, ik wist het namelijk niet zeker, daarom vroeg ik het ook.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #10 Gepost op: 29 October 2008, 22:20:04 »
Volgens mij gaat het meer om de lange afstands verbiningen en hoofdtrajecten.
Ik zelf dacht eigenlijk aan Leeuwarden/Groningen - Amersfoort - Utrecht.

Waar haal je dat vandaan. WAnt het lijkt me een beetje vreemd om het op zo'n traject te doen. Neem toch aan dat ze het op drukkere trajecten laten plaatsvinden.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #11 Gepost op: 29 October 2008, 22:21:59 »
@ Rail4Marcel.

Er staat ook bij "volgens mij"

Dat wil niet zeggen dat dat ook zo is.

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #12 Gepost op: 29 October 2008, 22:24:00 »
Waar haal je dat vandaan. WAnt het lijkt me een beetje vreemd om het op zo'n traject te doen. Neem toch aan dat ze het op drukkere trajecten laten plaatsvinden.
En jij denkt dat dat geen drukke verbinding is?

Is juist een wat drukkere lange afstandverbinding, daar kun je juist tijdswinst mee boeken....

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6436
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #13 Gepost op: 29 October 2008, 22:25:49 »
Ik zal es effe kijken of ik de tijdswinst kan berekenen op het traject, maar daarvoor had ik wel graag de lengte van het traject Groningen - Utrecht gehad.

Wie kan mij deze verzorgen?

Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4066
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #14 Gepost op: 29 October 2008, 22:27:10 »
Hoe wil jij met alleen de afstand de tijdswinst uitrekenen...  ???