Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Albert.H0
Vandaag om 00:02:20
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
24 December 2025, 23:57:02
Goede wensen voor 2026 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:54:07
Binnenverlichting van 4 DDM1 rijtuigen laten draaien op 1 decoder. door saskia
24 December 2025, 23:33:36
Yamorc 7001 dood door Ronald Halma
24 December 2025, 23:32:25
US diorama in H0 door Ronald Halma
24 December 2025, 23:29:11
Modelwensen 2026 door marco
24 December 2025, 23:22:03
MoBaBro.de door Jelmer
24 December 2025, 23:17:59
Aachenau West door Jelmer
24 December 2025, 23:05:01
foto's van "Nederlandse" Tds'en door MB6400
24 December 2025, 23:04:48
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
24 December 2025, 22:59:35
Aansluiting Bezetmelding door BramFokke
24 December 2025, 22:52:09
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Jelmer
24 December 2025, 22:46:53
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
24 December 2025, 22:09:19
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door Mispoes
24 December 2025, 22:00:05
Pfarrerwinkel bahn door wob
24 December 2025, 21:52:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
24 December 2025, 21:50:22
Japanse 2C2, 4-6-4, Hudson locomotieven in vele schalen. door sncf231e
24 December 2025, 21:02:29
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
24 December 2025, 20:59:57
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door Carl
24 December 2025, 19:51:34
Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Rob Ellerman
24 December 2025, 19:51:05
Kerstbaantjes of winterbanen.. door R1954
24 December 2025, 19:50:14
Even voorstellen Niels uit Den Haag door Menno
24 December 2025, 19:08:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
24 December 2025, 19:07:41
Rondom Charlois door Eric B
24 December 2025, 18:57:16
VERPLAATST: Laatste beursgang van Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Reinout van Rees
24 December 2025, 18:29:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
24 December 2025, 17:51:14
bestaand station of eigen bouw? door Petertje
24 December 2025, 17:38:41
NL handleiding lokpilot 5 einbau- und betriebsanleiting 7. Auflage, Mai 2021 door NS2408
24 December 2025, 17:31:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
24 December 2025, 17:26:52
  

Auteur Topic: Eurlings steekt geld in snellere treinen  (gelezen 3593 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6452
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #15 Gepost op: 29 October 2008, 22:29:58 »
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Felix

  • Offline Offline
  • Berichten: 735
  • Niet actieve gebruiker die soms nog wat meeleest.
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #16 Gepost op: 29 October 2008, 23:07:57 »
Zou het hier écht om een nieuwe beveiligingssysteem gaan of gewoon die ATB versie die gebruikt is op de schiphollijn waarmee de mannetjes in Brussel weer tegen hun scheentjes werden getrapt omdat zij liever een peperduur ERTMS (ofzoiets) systeem zien.
Het argument was dat de ATB versie van Schiphol werd gezien als een nieuw beveiligingssysteem en dat mag niet, alleen ERTMS of een bestaand beveiligingssysteem mag namelijk geïnstalleerd worden ???


GerritM

  • Offline Offline
  • Berichten: 485
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #17 Gepost op: 29 October 2008, 23:19:56 »
Amsterdam Utecht is geheel 4 sporig.

Binnenste 2 Intercity en ICE en buitenste Sprinters.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar ik heb zoiets meegekregen.

Maar wat ik me afvraag hoe zit het dan met Goederen op dit traject.
Die rijden vaak op zn snelst ongeveer 120 KM/h.

Jos.

Zoals anderen ook al vermoeden, de binenste sporen zijn voor de stoptreinen (sprinters) en liggen dus ook aan de perrons en de buitenste zijn voor de sneltreinen en ice.
De goederen treinen rijden ook op de binnenste sporen en daar sluit bij Breukelen ook de lijn vanuit Harmelen op aan. Kijk maar eens op Sporenplan.nl

Groet Gerrit
H0, 2-rail DCC, Lenz

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #18 Gepost op: 29 October 2008, 23:25:56 »
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
Dat lukt je zo niet alleen daarmee, daar heb je ook acceleratie van treinen voor nodig, snelheidsbeperkingen op zo'n lijn [niet alles word 160] de stops onderweg icm met overstappen etc etc etc...

Luc

  • Offline Offline
  • Berichten: 129
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #19 Gepost op: 29 October 2008, 23:37:41 »
Dat moet ik nog effe uitvogelen.
Eerst denken, dan praten?

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4090
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #20 Gepost op: 29 October 2008, 23:42:23 »
Soms is het net alsof jullie hier denken dat de hoofdbaan ook met een rijtrafo word bestuurd en die voor 160 gewoon iets verder open gezet word ofzo....   ::)
« Laatst bewerkt op: 29 October 2008, 23:43:55 door Thom »

Rolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #21 Gepost op: 03 November 2008, 16:13:42 »
Er zijn al diverse lijnen voorbereid voor het 160km/h verhaal. Alleen het ATB verhaal is nog niet bekend wat daar mee gaat gebeuren. ATB-NG installeren op deze lijnen en al het materieel voorzien van ATB-NG of bij de ATB-EG de snelheidsbewaking van 140 naar 160 te zetten bij het materieel waarbij 160 is toegestaan. Maar dan komt stap 140 (groen) te vervallen. Maar om een 6e stap erin bouwen kost een vermogen.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2100
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #22 Gepost op: 03 November 2008, 22:21:44 »
...en is niet toegestaan door Brussel. Groen van 140 naar 160 volgens mij wel, alleen heeft IVW daar grote moeite mee omdat dat materieel dan óveral 160 kan rijden waar nu 140 is toegestaan. Niet dat ATB een snelheidsbewakingssysteem is, maar goed...

Robin

  • Bahnhoofd
  • Offline Offline
  • Berichten: 496
  • Treinbewaking
    • Mijn Voorlopige Baanplan
Re: Eurlings steekt geld in snellere treinen
« Reactie #23 Gepost op: 03 November 2008, 22:49:43 »
Technisch lastig, maar een goede zet. Ik vind het zelf maar raar dat er geen 160 gereden kan worden, terwijl de sporen er al geschikt voor zijn. Maar dat is typisch Nederland; half Europa hanteert 130 op de snelwegen, maar wij moeten naar de 120.

MVG, Robin
De bouw van de TheoRhätische Bahn begint binnenkort...