Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Zelf gebogen brug maken
door
Hasenwald
Vandaag
om 21:46:13
Sfeer op je modelbaan
door
meino
Vandaag
om 21:44:03
booster vraag
door
maartenvdb
Vandaag
om 21:40:30
Raadplaatje
door
GerardvV
Vandaag
om 21:37:11
BR-18.6 Schaal-0.
door
FritsT
Vandaag
om 21:29:00
Interieur ideeën voor gebouwen
door
Martin Domburg
Vandaag
om 21:27:39
Trix BR94 ontspoort
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 21:26:08
DDAR op basis van een Artitec DDM
door
Daan de leeuw
Vandaag
om 20:45:26
Wat was jullie allereerste loc?
door
Robert vh Prutsert
Vandaag
om 20:45:22
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren
door
Slotticar
Vandaag
om 20:21:27
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 20:14:32
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE
door
Rob Bennis
Vandaag
om 20:08:37
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Huup
Vandaag
om 19:53:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Vroeger
Vandaag
om 18:29:04
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ?
door
Ben
Vandaag
om 18:06:27
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 17:51:42
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 17:44:39
Programmeren cv
door
Martin Domburg
Vandaag
om 17:39:44
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:30:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 16:27:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:59:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 15:55:30
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Biesje
Vandaag
om 15:44:26
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel?
door
martijnhaman
Vandaag
om 14:19:41
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 14:11:18
Site Uhlenbrock
door
VAM65
Vandaag
om 13:58:47
Tams app
door
reinderlf
Vandaag
om 12:55:06
Aachenau West
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:28:06
Module vliegveld Jan van Mourik
door
Wim Vink
Vandaag
om 12:26:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
william_2
Vandaag
om 12:13:44
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB (gelezen 10509 keer)
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 866
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Gepost op:
10 June 2006, 14:35:03 »
Wie heeft er het laatste jaar een Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB aangeschaft.
Ik wil graag horen hoe de ervaringen hier mee zijn.
Als tijdperk-III-fan wil ik graag zo'n treinstel op de modelbaan hebben.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #1 Gepost op:
10 June 2006, 21:37:19 »
Heb zelf de vooroorlogse versie, als VT 137 240. Ik weet niet helemaal zeker hoe ik hem moet beoordelen. Bij mijn exemplaar wilde af en toe de motor niet op gang komen (verlichting brandde dan wel, en met een beetje duwen, paar keer ompolen en voorzichtig even optillen en op de rails laten stuiteren, begon de boel wel weer te draaien). Ik vermoed dat Liliput/Bachmann iets te veel olie heeft gebruikt (er lekt ook letterlijk olie uit, ik moet telkens de bodemplaat schoonpoetsen) en dat die in de koolborstelhouders is gelopen. Kan een maandagochtendexemplaar zijn geweest. Na verloop van tijd ging het vanzelf over.
Als hij eenmaal loopt, loopt hij intussen perfect.
Over de detaillering zijn indertijd in Eisenbahn-Kurier een paar harde noten gekraakt: er hebben 2 versies van deze uitzichtrijtuigen bestaan en Liliput heeft een soort hybride van die twee gemaakt. Maar je moet een kenner zijn om het te zien. De 90 501-uitvoering lijkt het dichtst tegen de realiteit aan te zitten.
Ik zou zeggen: gewoon kopen dat ding, maar wel bij iemand die garantie geeft.
Arjen.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 866
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #2 Gepost op:
11 June 2006, 08:23:19 »
Bedankt voor je reactie Arjen.
Is jouw exemplaar ook een van de laatste uitvoeringen; ik bedoel met schräggenuteter (?) motor met vliegwiel en NEM-stekkerinterface voor de decoder?
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #3 Gepost op:
11 June 2006, 09:13:06 »
Welk type motor er precies in zit weet ik niet, dan moet ik hem openmaken. NEM-interface en vliegwiel heeft hij in elk geval wel. Het model is trouwens nog maar minder dan drie jaar op de markt, de mijne komt uit de eerste serie maar ik betwijfel of er überhaupt al een 'nieuwere' variant van bestaat.
Arjen.
Gelogd
ewout
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #4 Gepost op:
11 June 2006, 13:11:47 »
Citaat van: MartOnTheWeb op 11 June 2006, 08:23:19
ik bedoel met schräggenuteter (?) motor
Motor met getordeerd anker.
Gelogd
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #5 Gepost op:
11 June 2006, 18:06:44 »
Klopt, maar om het anker van dichtbij te bekijken moet ik 'm nog steeds openmaken
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 866
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #6 Gepost op:
12 June 2006, 21:52:18 »
Nou Arjen, je hoeft de hele motor niet uiteen te halen hoor.
Ik was alleen ontzettend benieuwd naar de rijeigenschappen.
Van nature ben ik een Fleischmann-adept, maar ja; Fleischmann bouwt dit soort treinstellen niet.
Allemaal tijdperk V wat de klok slaat.
Een uitzondering is de VT 95 Schienenbus, maar die heb ik uiteraard al.
Ik neig er toch steeds meer naar om er een Aussichtswagen te bestellen.
Natuurlijk bij Huider Modeltreinen te Heerhugowaard (Best Value for Money).
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #7 Gepost op:
13 June 2006, 07:13:35 »
tsja, met 'hem openmaken' bedoelde ik eigenlijk niet de motor, maar het rijtuig. Maar toen ik de kap er eenmaal af had, kon ik zien dat het een 'flat can'-motor met geheel gesloten behuizing is, dus inderdaad...
Zoals gezegd, als de motor het doet zijn de rij-eigenschappen prima, al zijn de vliegwielen te klein om veel effect te hebben. Verlichting met LEDs, wisselend geel/rood. In een uitsparing in het interieur kun je de eventuele decoder kwijt.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 866
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #8 Gepost op:
19 June 2006, 21:39:08 »
De aanschaf is even in de koelkast gegaan.
Ik heb net een ETA (Akkutriebwagen) gekocht en wacht even zijn rij-eigenschappen af.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB