Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Roco Z21 detector programmeren
door
kar
Vandaag
om 10:24:35
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
Zandmannetje390
Vandaag
om 10:13:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wies
Vandaag
om 09:55:10
Contactgegevens oud lid
door
Pauldg
Vandaag
om 09:46:44
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Sven
Vandaag
om 09:36:51
Ketelwagens, welke hebben jullie?
door
Karben
Vandaag
om 09:35:27
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 09:32:44
De dingen die je kan maken uit een plaat.
door
bask185
Vandaag
om 08:37:44
Nieuwe MTB wisselaandrijvingen DP4 en DP10
door
Sikko
Vandaag
om 08:28:24
Br 38 Piko Superen.
door
Huup
Vandaag
om 08:18:22
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
Huup
Vandaag
om 08:11:21
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
puntenglijder
Vandaag
om 07:59:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 01:40:57
Bauarbeiten im gange
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 01:33:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
meino
Vandaag
om 00:08:30
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
27 September 2025, 23:10:18
Tandwielen of wielstellen met tandwiel voor Rocky Rail NS 6400 / 6500
door
Remco vM
27 September 2025, 22:59:39
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
Keska
27 September 2025, 22:54:34
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
27 September 2025, 22:11:43
Spoor op industrieterrein Lage Weide
door
Jos_1972
27 September 2025, 20:42:20
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
27 September 2025, 19:52:54
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER
door
Wies
27 September 2025, 19:09:48
Wissels werken niet of vreemd
door
ReinBijlsma
27 September 2025, 18:22:23
Een Rotterdams gebouw
door
Rob Ellerman
27 September 2025, 16:51:26
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug)
door
Gerco van Beelen
27 September 2025, 15:42:18
Een nieuw begin
door
dreezy
27 September 2025, 15:19:47
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
27 September 2025, 14:41:03
Via D naar een ABC rijtuig NS serie 7301-7308
door
klusser
27 September 2025, 14:22:05
Da's Daz 2
door
Huup
27 September 2025, 14:07:46
NS 3502 van zwart naar groen
door
Ivo tB
27 September 2025, 13:43:56
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB (gelezen 10744 keer)
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Gepost op:
10 June 2006, 14:35:03 »
Wie heeft er het laatste jaar een Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB aangeschaft.
Ik wil graag horen hoe de ervaringen hier mee zijn.
Als tijdperk-III-fan wil ik graag zo'n treinstel op de modelbaan hebben.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #1 Gepost op:
10 June 2006, 21:37:19 »
Heb zelf de vooroorlogse versie, als VT 137 240. Ik weet niet helemaal zeker hoe ik hem moet beoordelen. Bij mijn exemplaar wilde af en toe de motor niet op gang komen (verlichting brandde dan wel, en met een beetje duwen, paar keer ompolen en voorzichtig even optillen en op de rails laten stuiteren, begon de boel wel weer te draaien). Ik vermoed dat Liliput/Bachmann iets te veel olie heeft gebruikt (er lekt ook letterlijk olie uit, ik moet telkens de bodemplaat schoonpoetsen) en dat die in de koolborstelhouders is gelopen. Kan een maandagochtendexemplaar zijn geweest. Na verloop van tijd ging het vanzelf over.
Als hij eenmaal loopt, loopt hij intussen perfect.
Over de detaillering zijn indertijd in Eisenbahn-Kurier een paar harde noten gekraakt: er hebben 2 versies van deze uitzichtrijtuigen bestaan en Liliput heeft een soort hybride van die twee gemaakt. Maar je moet een kenner zijn om het te zien. De 90 501-uitvoering lijkt het dichtst tegen de realiteit aan te zitten.
Ik zou zeggen: gewoon kopen dat ding, maar wel bij iemand die garantie geeft.
Arjen.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #2 Gepost op:
11 June 2006, 08:23:19 »
Bedankt voor je reactie Arjen.
Is jouw exemplaar ook een van de laatste uitvoeringen; ik bedoel met schräggenuteter (?) motor met vliegwiel en NEM-stekkerinterface voor de decoder?
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #3 Gepost op:
11 June 2006, 09:13:06 »
Welk type motor er precies in zit weet ik niet, dan moet ik hem openmaken. NEM-interface en vliegwiel heeft hij in elk geval wel. Het model is trouwens nog maar minder dan drie jaar op de markt, de mijne komt uit de eerste serie maar ik betwijfel of er überhaupt al een 'nieuwere' variant van bestaat.
Arjen.
Gelogd
ewout
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #4 Gepost op:
11 June 2006, 13:11:47 »
Citaat van: MartOnTheWeb op 11 June 2006, 08:23:19
ik bedoel met schräggenuteter (?) motor
Motor met getordeerd anker.
Gelogd
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #5 Gepost op:
11 June 2006, 18:06:44 »
Klopt, maar om het anker van dichtbij te bekijken moet ik 'm nog steeds openmaken
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #6 Gepost op:
12 June 2006, 21:52:18 »
Nou Arjen, je hoeft de hele motor niet uiteen te halen hoor.
Ik was alleen ontzettend benieuwd naar de rijeigenschappen.
Van nature ben ik een Fleischmann-adept, maar ja; Fleischmann bouwt dit soort treinstellen niet.
Allemaal tijdperk V wat de klok slaat.
Een uitzondering is de VT 95 Schienenbus, maar die heb ik uiteraard al.
Ik neig er toch steeds meer naar om er een Aussichtswagen te bestellen.
Natuurlijk bij Huider Modeltreinen te Heerhugowaard (Best Value for Money).
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #7 Gepost op:
13 June 2006, 07:13:35 »
tsja, met 'hem openmaken' bedoelde ik eigenlijk niet de motor, maar het rijtuig. Maar toen ik de kap er eenmaal af had, kon ik zien dat het een 'flat can'-motor met geheel gesloten behuizing is, dus inderdaad...
Zoals gezegd, als de motor het doet zijn de rij-eigenschappen prima, al zijn de vliegwielen te klein om veel effect te hebben. Verlichting met LEDs, wisselend geel/rood. In een uitsparing in het interieur kun je de eventuele decoder kwijt.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #8 Gepost op:
19 June 2006, 21:39:08 »
De aanschaf is even in de koelkast gegaan.
Ik heb net een ETA (Akkutriebwagen) gekocht en wacht even zijn rij-eigenschappen af.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB