Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18)
door
DJV
Vandaag
om 10:37:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Benrail
Vandaag
om 10:02:18
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 09:34:27
Bahnstrecke 5867
door
Arjan6511
Vandaag
om 09:18:28
Geïsoleerd motorschild.
door
henk
Vandaag
om 08:55:11
Beekdaelen in H0
door
NS264
Vandaag
om 08:53:48
Rondom Charlois
door
NS264
Vandaag
om 08:43:45
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap.
door
NS264
Vandaag
om 08:35:03
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
Frank 123
Vandaag
om 07:34:17
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R)
door
Frank 123
Vandaag
om 07:18:08
lichtsluis een bezetmelding laten geven
door
maartenvdb
Vandaag
om 00:12:18
Probleem met Trix Lok 22137-01 en ESU DCC MTC32 Nem660 decoder
door
Martijn193
Vandaag
om 00:05:02
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
27 December 2025, 22:28:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
27 December 2025, 21:55:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Martijn193
27 December 2025, 21:52:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
johanw
27 December 2025, 21:18:01
Pendelbaan met 1 keerlus (H0, L-vorm, 4,50 x 3,00 mtr) (Zandvoort)
door
Peter J K
27 December 2025, 20:57:34
Yamorc 7001 dood
door
ruudns
27 December 2025, 20:51:36
Raadplaatje
door
Charles_
27 December 2025, 20:50:27
Spelregels 'Raadplaatje'
door
Pauldg
27 December 2025, 19:40:30
Het schrootverwerkings bedrijf in aanbouw
door
ruudns
27 December 2025, 17:55:35
Fotowedstrijd 2025
door
Bob R.
27 December 2025, 17:49:19
BR 54 Minitrix problemen.
door
Rick
27 December 2025, 17:16:11
Modelwensen 2026
door
Eric B
27 December 2025, 17:15:00
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
27 December 2025, 16:08:19
Pfarrerwinkel bahn
door
basjuh1981
27 December 2025, 15:35:05
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m
door
basjuh1981
27 December 2025, 15:31:16
Even voorstellen Niels uit Den Haag
door
basjuh1981
27 December 2025, 15:16:22
DCC-EX pinnen voor bezetmelders tekort
door
Wouter-N
27 December 2025, 15:13:56
Modellbundesbahn in Brakel sluit in mei 2026
door
Nico Hoogerwerf
27 December 2025, 12:31:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB (gelezen 11245 keer)
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Gepost op:
10 June 2006, 14:35:03 »
Wie heeft er het laatste jaar een Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB aangeschaft.
Ik wil graag horen hoe de ervaringen hier mee zijn.
Als tijdperk-III-fan wil ik graag zo'n treinstel op de modelbaan hebben.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #1 Gepost op:
10 June 2006, 21:37:19 »
Heb zelf de vooroorlogse versie, als VT 137 240. Ik weet niet helemaal zeker hoe ik hem moet beoordelen. Bij mijn exemplaar wilde af en toe de motor niet op gang komen (verlichting brandde dan wel, en met een beetje duwen, paar keer ompolen en voorzichtig even optillen en op de rails laten stuiteren, begon de boel wel weer te draaien). Ik vermoed dat Liliput/Bachmann iets te veel olie heeft gebruikt (er lekt ook letterlijk olie uit, ik moet telkens de bodemplaat schoonpoetsen) en dat die in de koolborstelhouders is gelopen. Kan een maandagochtendexemplaar zijn geweest. Na verloop van tijd ging het vanzelf over.
Als hij eenmaal loopt, loopt hij intussen perfect.
Over de detaillering zijn indertijd in Eisenbahn-Kurier een paar harde noten gekraakt: er hebben 2 versies van deze uitzichtrijtuigen bestaan en Liliput heeft een soort hybride van die twee gemaakt. Maar je moet een kenner zijn om het te zien. De 90 501-uitvoering lijkt het dichtst tegen de realiteit aan te zitten.
Ik zou zeggen: gewoon kopen dat ding, maar wel bij iemand die garantie geeft.
Arjen.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #2 Gepost op:
11 June 2006, 08:23:19 »
Bedankt voor je reactie Arjen.
Is jouw exemplaar ook een van de laatste uitvoeringen; ik bedoel met schräggenuteter (?) motor met vliegwiel en NEM-stekkerinterface voor de decoder?
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #3 Gepost op:
11 June 2006, 09:13:06 »
Welk type motor er precies in zit weet ik niet, dan moet ik hem openmaken. NEM-interface en vliegwiel heeft hij in elk geval wel. Het model is trouwens nog maar minder dan drie jaar op de markt, de mijne komt uit de eerste serie maar ik betwijfel of er überhaupt al een 'nieuwere' variant van bestaat.
Arjen.
Gelogd
ewout
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #4 Gepost op:
11 June 2006, 13:11:47 »
Citaat van: MartOnTheWeb op 11 June 2006, 08:23:19
ik bedoel met schräggenuteter (?) motor
Motor met getordeerd anker.
Gelogd
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #5 Gepost op:
11 June 2006, 18:06:44 »
Klopt, maar om het anker van dichtbij te bekijken moet ik 'm nog steeds openmaken
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #6 Gepost op:
12 June 2006, 21:52:18 »
Nou Arjen, je hoeft de hele motor niet uiteen te halen hoor.
Ik was alleen ontzettend benieuwd naar de rijeigenschappen.
Van nature ben ik een Fleischmann-adept, maar ja; Fleischmann bouwt dit soort treinstellen niet.
Allemaal tijdperk V wat de klok slaat.
Een uitzondering is de VT 95 Schienenbus, maar die heb ik uiteraard al.
Ik neig er toch steeds meer naar om er een Aussichtswagen te bestellen.
Natuurlijk bij Huider Modeltreinen te Heerhugowaard (Best Value for Money).
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
arjen
Gast
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #7 Gepost op:
13 June 2006, 07:13:35 »
tsja, met 'hem openmaken' bedoelde ik eigenlijk niet de motor, maar het rijtuig. Maar toen ik de kap er eenmaal af had, kon ik zien dat het een 'flat can'-motor met geheel gesloten behuizing is, dus inderdaad...
Zoals gezegd, als de motor het doet zijn de rij-eigenschappen prima, al zijn de vliegwielen te klein om veel effect te hebben. Verlichting met LEDs, wisselend geel/rood. In een uitsparing in het interieur kun je de eventuele decoder kwijt.
Gelogd
MartOnTheWeb
Offline
Berichten: 851
Re: Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB
«
Reactie #8 Gepost op:
19 June 2006, 21:39:08 »
De aanschaf is even in de koelkast gegaan.
Ik heb net een ETA (Akkutriebwagen) gekocht en wacht even zijn rij-eigenschappen af.
Gelogd
Het is voorbij. Eens houd het op.
Na ruim 60 jaar komt er einde aan de modelspoorhobby!
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Ervaring met Liliput Diesel Aussichtswagen VT 90 501 DB