Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Alweer is de Weller soldeerbout defect door Ronald Halma
Vandaag om 11:41:34
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 11:40:50
Aachenau West door Overet
Vandaag om 11:31:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 11:29:28
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 11:28:04
Standerdmolen door MOVisser
Vandaag om 11:16:36
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 11:11:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Rick
Vandaag om 11:04:28
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:54:03
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Ronald Halma
Vandaag om 10:32:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Teun
Vandaag om 10:22:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door hervé
Vandaag om 10:18:33
Roco 2025 door Bertje B
Vandaag om 09:59:50
Onbekend analoog bouwsteentje door henk
Vandaag om 09:56:48
PIKO sounddecoder NS2200 instellingen door mamory
Vandaag om 09:19:17
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 08:56:50
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door spoorijzer
Vandaag om 07:50:32
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 07:47:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 07:39:55
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door RailEnthusiast
Vandaag om 05:58:39
Voordelige treinkaartjes door Seinhuis
Vandaag om 01:29:51
Beilhack xrotm: rijrichting door Dennis1984
18 September 2025, 22:33:36
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco) door Benelux795
18 September 2025, 22:33:07
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
18 September 2025, 22:13:05
BR-18.6 Schaal-0. door Benelux795
18 September 2025, 21:37:49
Toon hier je (model)TRAM foto's. door hervé
18 September 2025, 21:36:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
18 September 2025, 21:23:19
Märklin 2025 door W. Thomas
18 September 2025, 20:34:19
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door BartvD
18 September 2025, 19:14:04
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Paulus
18 September 2025, 19:00:16
  

Auteur Topic: verschil C30-7 en C36  (gelezen 2255 keer)

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
verschil C30-7 en C36
« Gepost op: 21 September 2006, 21:39:23 »
Ik zoek naar een amerikaanse diesellok in HO . De CNR ND5 is volgens een boek afgeleid van de amerikaanse diesellok C36 . Een website bericht dat de C30-7 het zou zijn .
Mijn vraag is : wat is het verschil tussen een C30-7 en een C36 ? Lengte , vermogen ...... ? Wie kan mij helpen .

gr Jos

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26772
    • Pagina van klaas
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #1 Gepost op: 21 September 2006, 23:41:56 »
Via google vond ik deze site: http://www.usatrains.ch/eng/GE.htm
De C30-7 heeft een vermogen van 3000 pk, de C36-7 is 3750 pk.
Ergens op die pagina staat een opmerking dat er geen uitwendig zichtbare verschillen zijn.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 795
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #2 Gepost op: 22 September 2006, 00:44:07 »
Hallo allemaal,

Uiterlijke verschillen zijn er wel degelijk, maar zowel bij de C30-7 en C36 verschillen de loks ook in de series zelf . De verschillen zijn voornamelijk het aantal en hoogte van machinekamer deuren , en de plaats, afmetingen en aantal luchtroosters, alsmede de afmetingen van het grote koelrooster achterboven op.

Groeten, Alexander

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #3 Gepost op: 22 September 2006, 03:52:41 »
Een C36 bestaat niet, dat moet zijn C36-7. En die ND5 is gewoon de benaming voor de 422 C36-7 machines die voor CNR geproduceerd zijn. De C36-7 was zowieso een soort export machine. Athearn maakte vroeger een C36-7. En Railpower Products had vroeger een body in H0. Deze paste goed op een Athearn onderstel. De clue was dat deze veel beter gedetailleerd was. RPP is al een tijdje geleden overgenomen door Athearn en het is wachten op een heruitgave van de C36-7 met de RPP shell.

http://cgi.ebay.com/ATHEARN-C36-7-CONRAIL-6633_W0QQitemZ260003462825QQcmdZViewItem hier zie je een oud Athearn apparaat. Voor een poep en een scheet heb je zo'n ding.

Pak dus geen C30-7, dat loopt wel op hetzelfde onderstel, maar de opbouw is gegarandeerd verschillend.

http://www.railwaysofchina.com/nd5.htm hier nog wat aardige weetjes en een foto en tekening. iedereen blij.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

roco

  • Offline Offline
  • Berichten: 1978
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #4 Gepost op: 22 September 2006, 06:16:24 »
Hallo alle drie .

Ik weet nu genoeg om de ND5 te maken . Bedankt voor het snelle antwoord .

Jos

Ps draadje mag dicht

arjen

  • Gast
Re: verschil C30-7 en C36
« Reactie #5 Gepost op: 22 September 2006, 21:46:39 »
Zie voor nog meer foto's http://gallery.balticrailpics.net/thumbnails.php?album=8
In Estland rijden zowel C30-7's als C36-7's, allebei tweedehands uit Amerika.

Arjen.