Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Alweer is de Weller soldeerbout defect
door
Menno
Vandaag
om 15:20:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc)
door
Arjan6511
Vandaag
om 15:20:22
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 15:08:21
Raadplaatje
door
Tjalling
Vandaag
om 14:55:27
BR-18.6 Schaal-0.
door
Jelmer
Vandaag
om 14:40:29
Mijnbouw Indonesië
door
MOVisser
Vandaag
om 13:47:35
Wat doen jullie als het koud wordt?
door
Pauldg
Vandaag
om 13:28:06
Piko 2025
door
VAM65
Vandaag
om 13:25:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
hervé
Vandaag
om 13:19:44
Spur 1 Tage 18 en 19 oktober 2025
door
Kees-Jan
Vandaag
om 12:46:38
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
Vandaag
om 12:35:45
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 11:55:18
Standerdmolen
door
MOVisser
Vandaag
om 11:16:36
NS 8800 in spoor 0
door
BartvD
Vandaag
om 11:11:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM
door
Rick
Vandaag
om 11:04:28
Kranenberg, een exercitie in code 70
door
meino
Vandaag
om 10:54:03
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:32:02
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Teun
Vandaag
om 10:22:19
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
hervé
Vandaag
om 10:18:33
Roco 2025
door
Bertje B
Vandaag
om 09:59:50
Onbekend analoog bouwsteentje
door
henk
Vandaag
om 09:56:48
PIKO sounddecoder NS2200 instellingen
door
mamory
Vandaag
om 09:19:17
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:50:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:39:55
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
RailEnthusiast
Vandaag
om 05:58:39
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 01:29:51
Beilhack xrotm: rijrichting
door
Dennis1984
18 September 2025, 22:33:36
TEE Erasmus (nav gelijknamige set van Roco)
door
Benelux795
18 September 2025, 22:33:07
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon
door
Hans1963
18 September 2025, 22:13:05
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
hervé
18 September 2025, 21:36:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
verschil C30-7 en C36
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: verschil C30-7 en C36 (gelezen 2257 keer)
roco
Offline
Berichten: 1978
verschil C30-7 en C36
«
Gepost op:
21 September 2006, 21:39:23 »
Ik zoek naar een amerikaanse diesellok in HO . De CNR ND5 is volgens een boek afgeleid van de amerikaanse diesellok C36 . Een website bericht dat de C30-7 het zou zijn .
Mijn vraag is : wat is het verschil tussen een C30-7 en een C36 ? Lengte , vermogen ...... ? Wie kan mij helpen .
gr Jos
Gelogd
Klaas Zondervan
Offline
Berichten: 26772
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #1 Gepost op:
21 September 2006, 23:41:56 »
Via google vond ik deze site:
http://www.usatrains.ch/eng/GE.htm
De C30-7 heeft een vermogen van 3000 pk, de C36-7 is 3750 pk.
Ergens op die pagina staat een opmerking dat er geen uitwendig zichtbare verschillen zijn.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Alexander
Offline
Berichten: 795
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #2 Gepost op:
22 September 2006, 00:44:07 »
Hallo allemaal,
Uiterlijke verschillen zijn er wel degelijk, maar zowel bij de C30-7 en C36 verschillen de loks ook in de series zelf . De verschillen zijn voornamelijk het aantal en hoogte van machinekamer deuren , en de plaats, afmetingen en aantal luchtroosters, alsmede de afmetingen van het grote koelrooster achterboven op.
Groeten, Alexander
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #3 Gepost op:
22 September 2006, 03:52:41 »
Een C36 bestaat niet, dat moet zijn C36-7. En die ND5 is gewoon de benaming voor de 422 C36-7 machines die voor CNR geproduceerd zijn. De C36-7 was zowieso een soort export machine. Athearn maakte vroeger een C36-7. En Railpower Products had vroeger een body in H0. Deze paste goed op een Athearn onderstel. De clue was dat deze veel beter gedetailleerd was. RPP is al een tijdje geleden overgenomen door Athearn en het is wachten op een heruitgave van de C36-7 met de RPP shell.
http://cgi.ebay.com/ATHEARN-C36-7-CONRAIL-6633_W0QQitemZ260003462825QQcmdZViewItem
hier zie je een oud Athearn apparaat. Voor een poep en een scheet heb je zo'n ding.
Pak dus geen C30-7, dat loopt wel op hetzelfde onderstel, maar de opbouw is gegarandeerd verschillend.
http://www.railwaysofchina.com/nd5.htm
hier nog wat aardige weetjes en een foto en tekening. iedereen blij.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roco
Offline
Berichten: 1978
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #4 Gepost op:
22 September 2006, 06:16:24 »
Hallo alle drie .
Ik weet nu genoeg om de ND5 te maken . Bedankt voor het snelle antwoord .
Jos
Ps draadje mag dicht
Gelogd
arjen
Gast
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #5 Gepost op:
22 September 2006, 21:46:39 »
Zie voor nog meer foto's
http://gallery.balticrailpics.net/thumbnails.php?album=8
In Estland rijden zowel C30-7's als C36-7's, allebei tweedehands uit Amerika.
Arjen.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
verschil C30-7 en C36