Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Stalen busjes als lagers voor een Fleischmann rondmotor
door
Pauldg
Vandaag
om 21:15:08
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:08:18
Raadplaatje
door
R1954
Vandaag
om 21:02:22
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
Vandaag
om 20:52:47
Rondom Charlois
door
Alewijn
Vandaag
om 20:23:21
Aachenau West
door
puntenglijder
Vandaag
om 20:13:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
741230
Vandaag
om 20:01:27
Spoorwegmuseum krimpt collectie in
door
Quinzeedied
Vandaag
om 19:57:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Kees-Jan
Vandaag
om 19:23:53
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag
om 19:19:30
ESU locprogrammer
door
saskia
Vandaag
om 19:17:34
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief
door
Albert de Heer
Vandaag
om 19:15:54
Nightjet rijtuigen Zuri-Amsterdam
door
Servé
Vandaag
om 19:06:52
Bauarbeiten im gange
door
741230
Vandaag
om 18:26:21
Alt-Wutachtalbahn 2025
door
Eric v C
Vandaag
om 18:15:02
Au bord de la Cèze
door
741230
Vandaag
om 18:07:29
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links
door
Jeroen Water
Vandaag
om 17:32:00
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 16:33:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Jelmer
Vandaag
om 16:31:31
Bahnstrecke 5867
door
Wim Vink
Vandaag
om 16:20:02
Toon hier je (model)treinfoto's
door
R1954
Vandaag
om 16:17:39
Frans loodsje et cetera
door
Hans GJ
Vandaag
om 16:15:37
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 15:57:16
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 15:29:00
Baanplan Belkamp H0
door
jdk
Vandaag
om 14:15:36
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 13:03:13
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
R1954
Vandaag
om 12:58:24
Cranicher Altbahn
door
Arjen52
Vandaag
om 12:41:19
Digikeijs DR4024 gedeeltelijk defect?
door
bellejt
Vandaag
om 12:09:31
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
SvenW
Vandaag
om 11:45:51
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
verschil C30-7 en C36
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: verschil C30-7 en C36 (gelezen 2273 keer)
roco
Offline
Berichten: 1995
verschil C30-7 en C36
«
Gepost op:
21 September 2006, 21:39:23 »
Ik zoek naar een amerikaanse diesellok in HO . De CNR ND5 is volgens een boek afgeleid van de amerikaanse diesellok C36 . Een website bericht dat de C30-7 het zou zijn .
Mijn vraag is : wat is het verschil tussen een C30-7 en een C36 ? Lengte , vermogen ...... ? Wie kan mij helpen .
gr Jos
Gelogd
Klaas Zondervan
Online
Berichten: 26906
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #1 Gepost op:
21 September 2006, 23:41:56 »
Via google vond ik deze site:
http://www.usatrains.ch/eng/GE.htm
De C30-7 heeft een vermogen van 3000 pk, de C36-7 is 3750 pk.
Ergens op die pagina staat een opmerking dat er geen uitwendig zichtbare verschillen zijn.
Gelogd
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.
Alexander
Offline
Berichten: 796
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #2 Gepost op:
22 September 2006, 00:44:07 »
Hallo allemaal,
Uiterlijke verschillen zijn er wel degelijk, maar zowel bij de C30-7 en C36 verschillen de loks ook in de series zelf . De verschillen zijn voornamelijk het aantal en hoogte van machinekamer deuren , en de plaats, afmetingen en aantal luchtroosters, alsmede de afmetingen van het grote koelrooster achterboven op.
Groeten, Alexander
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #3 Gepost op:
22 September 2006, 03:52:41 »
Een C36 bestaat niet, dat moet zijn C36-7. En die ND5 is gewoon de benaming voor de 422 C36-7 machines die voor CNR geproduceerd zijn. De C36-7 was zowieso een soort export machine. Athearn maakte vroeger een C36-7. En Railpower Products had vroeger een body in H0. Deze paste goed op een Athearn onderstel. De clue was dat deze veel beter gedetailleerd was. RPP is al een tijdje geleden overgenomen door Athearn en het is wachten op een heruitgave van de C36-7 met de RPP shell.
http://cgi.ebay.com/ATHEARN-C36-7-CONRAIL-6633_W0QQitemZ260003462825QQcmdZViewItem
hier zie je een oud Athearn apparaat. Voor een poep en een scheet heb je zo'n ding.
Pak dus geen C30-7, dat loopt wel op hetzelfde onderstel, maar de opbouw is gegarandeerd verschillend.
http://www.railwaysofchina.com/nd5.htm
hier nog wat aardige weetjes en een foto en tekening. iedereen blij.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
roco
Offline
Berichten: 1995
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #4 Gepost op:
22 September 2006, 06:16:24 »
Hallo alle drie .
Ik weet nu genoeg om de ND5 te maken . Bedankt voor het snelle antwoord .
Jos
Ps draadje mag dicht
Gelogd
arjen
Gast
Re: verschil C30-7 en C36
«
Reactie #5 Gepost op:
22 September 2006, 21:46:39 »
Zie voor nog meer foto's
http://gallery.balticrailpics.net/thumbnails.php?album=8
In Estland rijden zowel C30-7's als C36-7's, allebei tweedehands uit Amerika.
Arjen.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
verschil C30-7 en C36