...Een oudere vrouw, die nog snel het perron over komt lopen om de trein te halen.. een conducteur wacht daar op. Een computer gooit de deuren voor de neus van de vrouw dicht....
Het is naar mijn idee vooral heel dom van de machinist om te gaan rijden zonder op de seinen te letten..
daarmee zoveel mogelijk wilt uitsluiten bereik je ook dat het vervoer per spoor nog onpersoonlijker wordt. Een oudere vrouw, die nog snel het perron over komt lopen om de trein te halen.. een conducteur wacht daar op.
Een computer gooit de deuren voor de neus van de vrouw dicht....
Dat kan theoretisch juist niet. Het gaat om de wissels 151 A en B.Wissel 151A en wissel151B zijn gekoppelde wissels vandaar het zelfde nummer met de ene een A en de andere een B. Gekoppelde wissels wil zeggen dat de standen aan elkaar gerelateerd zijn. Staat wissel 151A voor spoor 5 dat staat 151B altijd leidend naar het spoor er naast (GP).Vul zelf de rest maar in........................
Dus iets klopt hier niet......Vul maar inRob
eren set gekoppelde wissels is jusit gekoppeld omdat je ze niet los kunt bedienen, daar heb je nl ook niks aan...Ze moeten allebei óf in de afleidendestand liggen óf juist niet... Als je 1 wissel afbuigend zou berijden en het gekoppelde wissel ligt dat niet zou je dat wissel dus open rijden. Daarom zijn die wissels gekoppeld, met een ongelijek stand kun je nl helemaal niks...
Het tweede wissel kan weigeren, maar dan krijgt de trdl nooit een correcte standmelding terug. Gekoppelde wissels betekent niet alleen dat ze samen aangestuurd worden, maar ook dat de juiste stand pas bevestigd wordt als ze beide in dezelfde stand liggen.
Het punt is dan dat je het menselijk falen er uit kan zeven door veel te testen. En als het dan werkt, werkt het ook voor altijd* [...]*altijd is zolang de aparatuur niet dood gaat door slijtage of overig menselijk falen zoals op de verkeerde plek gaan graven en daardoor kabels beschadigen.
Ondertussen het rapport eens gelezen, met dank voor het plaatsen daarvan. Daaruit wordt duidelijk dat het niet ongebruikelijk is het vertreksein te geven voordat de witte lamp brandt. De betreffende conductrice geeft aan dat dit te maken heeft met het stipt op tijd willen rijden. Geeft toch te denken.