Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Blokkendoos BD 9151 probleem (motor)
door
Dick55
Vandaag
om 10:14:31
Pimp my Hippel 2.0
door
Nebenbahn Ep3
Vandaag
om 10:08:43
printplaat roco sik stuk
door
Deetrein
Vandaag
om 09:57:00
Overstap naar HTM
door
spoorzeven
Vandaag
om 09:46:32
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
rjr
Vandaag
om 09:42:09
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 09:39:34
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Lambert
Vandaag
om 07:34:53
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats.
door
smalspoorcompagnie
Vandaag
om 03:22:58
Welsh Smalspoor in 0-16,5 / NG7
door
smalspoorcompagnie
Vandaag
om 03:19:03
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation.
door
DJV
Vandaag
om 02:00:11
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal
door
KNed
Vandaag
om 00:20:42
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
11 November 2025, 23:46:05
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
11 November 2025, 23:30:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
11 November 2025, 23:16:27
Da's Daz 2
door
Huup
11 November 2025, 22:49:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
AndrevdG
11 November 2025, 22:37:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
11 November 2025, 22:32:24
Stub switches
door
Hans1963
11 November 2025, 22:23:19
Rondom Charlois
door
Alewijn
11 November 2025, 22:14:42
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
11 November 2025, 21:57:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Cegielski
11 November 2025, 21:33:18
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
11 November 2025, 21:30:22
Storing Stummiforum?
door
Ronald69
11 November 2025, 21:01:15
Eindstation Daarhuizen
door
Ronald Halma
11 November 2025, 20:39:02
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
Besselspoor
11 November 2025, 19:50:11
bouwtekening amsterdamse tram
door
Sven
11 November 2025, 19:04:57
Uhlenbrock Intellibox 3
door
Jan-Peter
11 November 2025, 17:58:33
Bruggen (H0) printen in 3d - fysieke brugdelen.
door
Frits C
11 November 2025, 16:31:32
Layne, Somewhere South.
door
einte
11 November 2025, 15:58:03
Baan in Los Angeles
door
einte
11 November 2025, 15:55:09
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Amerzolder.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omlaag
Auteur
Topic: Baanplan Amerzolder. (gelezen 9415 keer)
SNEAK
Offline
Berichten: 18
Baanplan Amerzolder.
«
Gepost op:
17 September 2006, 13:29:13 »
Hallo allemaal.
Ik ben begonnen met het maken van een baanplan.
Ik rijd voornamelijk NS en niet bepaald tijdperk gebonden.
Ik heb nu het volgende station ontworpen en zou graag wat reacties/commentaar zien.
voor volledige grootte klikken
http://sneak.whyz.nl/Model%20treinen/baanplannen_/station%20Amerzolder.JPG
Mvg Roy
Gelogd
stig
Offline
Berichten: 10080
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #1 Gepost op:
17 September 2006, 13:52:06 »
Wat wil je ermee, want nu zie ik een bundel rail waarvan ik geen idee heb wat je ermee wil. Vertel eens wat meer.
Gelogd
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)
SNEAK
Offline
Berichten: 18
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #2 Gepost op:
17 September 2006, 14:04:47 »
Het stationsgebouw komt bij het bovenste kopspoor, dan 2 eiland perrons tussen spoor 2 en 3 en tussen 5 en 6 , vanaf bovenaf geteld.
dan 2 opstelsporen met een uithaalspoor en een lok opslag met rolbrug.
hopend het hiermee iets duidelijker te hebben gemaakt.
p.s. ik rijd marklin c-rails
Gelogd
SNEAK
Offline
Berichten: 18
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #3 Gepost op:
19 September 2006, 16:19:10 »
'schop'
Helemaal niemand die een idee of commentaar heeft what so ever
Gelogd
Sicco Jan
Offline
Berichten: 840
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #4 Gepost op:
19 September 2006, 16:40:51 »
Roy,
ik zie een grote locloods en een klein station. De functie van de locloods mis ik, je zou verwachten dat op dit station het lokwisselen een hoofdactiviteit is.
Ik zou het uithaalspoor aansluiten in het verlengde van spoor 5, dat scheelt een stuk zagen als je op 5,6,7 of 8 van lok wil wisselen of wagons af wil koppelen. Bovendien hoef je dan minder vaak het hoofdspoor op tijdens switchen van 5 of 6 naar 7, 8 of lokloods.
Wat dan nog niet opgelost is, is dat je linksom (lokwissel spoor 2 en 3) flink moet zagen over het hoofdspoor om met een ontkoppelde lok bij je loods te komen. Daarvoor mis je links nog een paar wisseltjes.
En tot slot zou ik zowel links als rechts van de stationssporen een tweetal korte opstelsporen leggen waarop een lokwissel uitgvoerd kan worden (hoewel je ook met 1 toekan als je spoor 4 als 'rangeerspoor' in gedachten had).
Kortom: 1 makkelijk te realiseren suggestie en twee wat ingrijpender.
Sicco Jan
Gelogd
DHG500
Offline
Berichten: 1615
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #5 Gepost op:
19 September 2006, 16:49:17 »
Leuk weer eens een rolbrug te zien!
Wat me wel opvalt is dat je hoe dan ook bij doorgaand verkeer altijd een keer over afbuigende wissels heen moet waardoor de snelheid omlaag zal moeten (dus net-niet-echt-doorgaand-verkeer).
Wat de opstelsporen 7&8 betreft, die zijn wat lastig te bereiken.
Als je met de klok meerijdt en naar de opstelsporen gaat sluit je de lok op. Rijdt je tegen de klok in dan moet je de doorgaande sporen benutten en/of kruisen om een sleepje van enige wagens geduwd de opstelsporen in te krijgen; dat komt je verdere exploitatie niet echt ten goede.
Je krijgt voor de 'linksom'-optie iets meer ruimte door de opstelsporen en de lokopslag van plaats te laten wisselen. Het opsluitprobleem kan je mogelijk nog oplossen met een overloopwissel tussen 7 en 8.
Het is al met al een flink bord vol en suggereert een station van een middelgrote stad. Het is dan ook jammer dat langs de perrons niet de bijpassend lange treinen opgesteld kunnen worden.
Afhankelijk van wat je bouw- en rijwensen zijn zou ik overwegen dit station te reduceren tot 1 laad/losperron en passagiersperron bij de sporen 1 en 2 en 1 perron langs spoor 4 zodat spoor 3 in twee richtingen bereden kan worden als inhaalspoor voor doorgaand verkeer (evt. 2x eenzijdig berijdbaar door 3 en 4 in het midden te laten en het perron langs spoor 5 te leggen).
De sporen 5 en 6 zou ik dan laten vervallen zodat de opstelsporen 7 en 8 meer aanpassingsruimte krijgen.
Gelogd
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500) .
====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======
Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia
SNEAK
Offline
Berichten: 18
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #6 Gepost op:
19 September 2006, 19:17:29 »
Bedankt voor de reacties, geeft weer eens wat stof tot nadenken.
Ik zal er weer eens overdenken hoe ik het beter op kan lossen allemaal .
mvg Roy
Gelogd
SNEAK
Offline
Berichten: 18
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #7 Gepost op:
06 November 2006, 20:48:18 »
Helaas wil het me maar niet lukken om over een lengte van 4.10mt inclusief kwart bochten een leuk middelgroot station te bouwen wat semi realistisch oogt en enige speelmogelijkheden bied.
Ik wil namelijk toch wel graag een lok + 5 wagens kwijt kunnen.
Vergeefse hoop ?
Gr. Roy
Gelogd
Anoniem
Gast
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #8 Gepost op:
06 November 2006, 20:52:05 »
Dat lukt inderdaad niet, je kunt proppen wat je wilt maar ik vrees dat 4 meter simpelweg niet genoeg is voor realisme...
Gelogd
SNEAK
Offline
Berichten: 18
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #9 Gepost op:
06 November 2006, 21:08:12 »
Ik ga sowieso niet voor 100% realisme, vandaar semi realisme.
Neemt niet weg dat het gewoonweg nog niet wil lukken :-|
Gelogd
Jeroen1975
GTW in de tuin
Offline
Berichten: 1480
45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #10 Gepost op:
06 November 2006, 21:36:04 »
Kijk eens op
www.sporenplan.nl
. Misschien kan je daar zien hoe kleinere stations zijn opgebouwd. Dus niet gelijk naar de grote steden kijken.
Succes
Gelogd
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek
mmhajvth
fulltime busy
Offline
Berichten: 3272
IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #11 Gepost op:
06 November 2006, 21:44:59 »
Mocht je nou op die 4 meter lengte heel heel heel graag met een loc en 5 rijtuigen willen rijden, kan je misschien beter overwegen om N te gaan rijden
Dan past het immers met het grootste gemak.
(snap eigenlijk niet dat wesley dat nog niet heeft voorgesteld
)
Maar goed als je al heel veel H0 hebt en of er erg aan gehecht bent begrijp ik dat ook goed, dat je daar bij blijft.
Verder vind ik persoonlijk het baanplan een beetje erg vol.
Misschien kan je de linker bocht wat meer naar naar links schuiven zodat je wat meer ruimte hebt voor je station.
Met vriendelijke groet,
Mark
Gelogd
love to build realistic let's be kind.
prutser
Offline
Berichten: 6787
Spaar ze allemaal.
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #12 Gepost op:
06 November 2006, 21:51:44 »
Schrappen in de breedte en station in een boog leggen e.v.t. met flexrails.
Probeer met zo weinig mogelijk sporen toch nog genoeg te doen.
«
Laatst bewerkt op: 06 November 2006, 21:55:41 door prutser
»
Gelogd
Adieu
SNEAK
Offline
Berichten: 18
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #13 Gepost op:
06 November 2006, 23:34:08 »
Ik zal de situatie proberen te verduidelijken.
Mijn zolder meet 4.10 mt (linkerkant) bij 4.85 mt (onderkant), dat zijn de 2 langste gedeeltes.
Een plaatje van de beschikbare ruimte
volledige grootte :
http://sneak.whyz.nl/zolder%20ruimte.JPG
Gelogd
Marc tramt
Offline
Berichten: 10764
Re: Baanplan Amerzolder.
«
Reactie #14 Gepost op:
07 November 2006, 08:08:28 »
Of bouw een kopstation. Scheelt een hoop lengte aan wisselstraten.
Gelogd
No dress rehearsel, this is our life.
Print
Pagina's:
1
2
Volgende
- [
1
]
2
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Baanplannen
|
Baanplan Amerzolder.