Waar is een S88 overgevoelig voor?? Hoe zou een dergelijke storing kunnen ontstaan?
Nog even een vraag over wat je in je eerste bericht schreef. Daar gaat het over "wagons met treinstellen". Wat bedoel je daar mee?
Heb je de draad altijd aan de goede zijde aangesloten?
Heb je de draad altijd aan de goede zijde aangesloten?Als je bij een scheiding beide railstaven isoleert, maar de verkeerde railstaaf aansluit op je bezetmelder heb je een probleem.Ik kom daarop doordat het lijkt dat je de lus aan de rechterzijde aan de verkeerde kant hebt aangesloten ( eerste losse blokje is aan de buitenzijde aangesloten, terwijl dit aan de binnenzijde moet zijn). Dit kan trouwens ook aan de tekening liggen.
Hallo Hannes,Dank voor je reactie. Als ik een bezetmeldpunt op Marklin K-rails maak, dan maak ik een stukje van 3 cm geisoleerde rails, door de railstaaf aan beide zijden door te frezen. Op dit stukje railstaaf zet ik dan een massacontact. Dat gaat via een draad naar de S88. De tekening is schematisch, het geeft vooral aan hoe bedrading loopt.Groet,Catrinus
Excuus, dat je marklin rijdt, had ik er nog niet uitgehaald.
Mijn bezetmeldpunten zijn kleine stukjes (ca. 3 cm) geisoleerde marklin K railsstaaf. De storing doet zich voor bij het bereiden van verschillende trajecten, dus niet bij een enkel bezetmeldpunt.
Ik snap even niet waarom je van die korte stukjes gebruikt, is het niet veel beter om bijvoorbeeld een raillengte daar voor te gebruiken?
Is de extra aansluiting van de Massa bijvoorbeeld ook aangesloten?? Daar gaat het om. Als je dat met JA moet beantwoorden, dan MOET die verbinding NIET gemaakkt worden, dus die moet je los nemen.