Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko 1136 van AC naar DC door hmmglaser
Vandaag om 00:11:44
Show je werkplek door hmmglaser
Vandaag om 00:02:12
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door MOVisser
30 July 2025, 23:47:13
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Quinzeedied
30 July 2025, 23:44:32
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
30 July 2025, 23:16:22
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
30 July 2025, 23:09:36
trein of metro naar Hoek van Holland door Keska
30 July 2025, 23:01:18
Ik ben aan het opruimen. door FreekH
30 July 2025, 22:53:36
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
30 July 2025, 22:05:57
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door Arjan6511
30 July 2025, 21:59:46
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
30 July 2025, 21:48:03
Stalen D 4 deurs spoor 0 door jumbo747
30 July 2025, 21:32:49
Ideeën op doen in Duitsland regio speyer door Mg1982nl
30 July 2025, 21:31:05
Fleischmann Anna ombouw. door defender
30 July 2025, 21:17:34
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door JoopSpoort
30 July 2025, 21:04:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door RetroJack
30 July 2025, 21:02:06
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door JoopSpoort
30 July 2025, 20:58:24
wat is het merk van deze bochtwissel door Theovh
30 July 2025, 20:39:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
30 July 2025, 20:37:50
Gewoon wat busfoto's door R1954
30 July 2025, 20:36:46
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
30 July 2025, 19:33:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
30 July 2025, 19:28:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door gdh
30 July 2025, 19:00:07
Göhrener Viaduct door MaraNCS
30 July 2025, 18:14:49
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
30 July 2025, 17:29:38
Houten 23 Augustus 2025 door Arjan6511
30 July 2025, 16:37:54
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
30 July 2025, 12:34:22
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
30 July 2025, 12:25:51
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
30 July 2025, 11:58:00
Spoorhumor door Biessendorf
30 July 2025, 11:49:19

Auteur Topic: Diorama Bergünerstein in Nm  (gelezen 32495 keer)

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
Re: Diorama Bergünerstein in Nm
« Reactie #60 Gepost op: 30 October 2008, 13:31:17 »
Nu je zegt nee, ik heb nog niets ontvangen. Zal er eens achteraan gaan mailen want op deze manier schiet het niet op.

Wel m'n Gak-V afgebouwd gister. Niet helemaal 100% tevreden(vooral het dak is het niet helemaal) maar opzich kan het er best mee door. Alleen de volgende keer een andere manier van buigen gebruiken. Het dak was nu een beetje verprutst.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

N-track Modellbau

• Offline Offline
    • N-track Modellbau
« Reactie #61 Gepost op: 30 October 2008, 13:53:25 »
Buigen kun je doen door een halve ronde lat te gebruiken, kun je kopen bij de bouwmarkt (2 of 3 euro) gebruik deze ook voor mijn kleine GBk's

leveringen van kleinserie fabrikanten duren altijd lang, ook bij mij. komt door de kleine series, onderdelen en afhankelijk zijn van verschillende toe leveranciers.

Gr,

Edward

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #62 Gepost op: 30 October 2008, 16:26:19 »
en verdere producten vertel ik nog niet die zie je wel verschijnen.
info-lekje??. De kleine GBk's (2 assige voorganger Gak-v) in zelfbouw? Ik ken alleen Lok-14 GBk's.

Voor wat betreft leveranciers. Ik kan me heel goed voorstellen dat het soms langer gaat duren. M'n Ge 4/4 ging ook niet over 1 nacht ijs en is ook bijna een jaar later dan geplanned geleverd door AB-modell. Dien ter verstande dat dat keurig netjes gecommuniceerd werd.

De masten heb ik in Sept. betaald en zijn nu twee keer uitgesteld (waarbij de 2e keer niet gecommuniceerd is, daar ga ik nu dus achteraan mailen).

Robert

N-track Modellbau

• Offline Offline
    • N-track Modellbau
« Reactie #63 Gepost op: 30 October 2008, 18:10:56 »
Hmm, GBk ken ik ook van Railino uit een folder, nooit in echt gezien. ga deze wel leveren als setje voor 45 euro. (dat kan ik al zeggen)

een volledig bedrag betalen bij leverbaarheid/direct beschikbaar vindt ik normaal, maar een volledig bedrag bij een onbekende levertijd niet, een aanbetaling misschien weer wel omdat het maatwerk is. een kwaliteit controle vindt ik weer vreemd, bij het maken van deze paaltjes zie je toch gelijk of ze goed zij; ik bedoel je gaat ze niet eerst maken/spuiten en dan pas kijken of ze gelukt zijn?!

maar goed het is GT en die werken altijd heel apart  :-|, krijg je nooit hoogte van.

gr,

Edward

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #64 Gepost op: 30 October 2008, 18:56:37 »
Tja, het is wat apart. Maar het was ook de bedoeling dat ze gelijk op de post gingen toen ik betaald had, dat gaven ze zelf ook aan. Ik denk dat ze problemen hebben met de toeleverancier (gezien hun reactie) of met de douane of iets dergelijks.

Ach, tot die tijd even een tweetal fotootje van de "nieuwe" Gak-v te "Bergünerstein" (de "-tekens omdat de Gak-v niet nieuw is en het dio nog helemaal nergens op lijkt op dit moment).

Robert

« Laatst bewerkt op: 30 October 2008, 18:59:25 door Robert_N-Nm »

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #65 Gepost op: 05 November 2008, 17:52:35 »
Hoi,

Een kleine update aangaande de masten: voor december begint zouden ze in huis moeten zijn. Uit de mail blijkt dat er vanaf de kant van de leverancier problemen waren. We wachten maar weer af.

Robert

N-track Modellbau

• Offline Offline
    • N-track Modellbau
« Reactie #66 Gepost op: 04 December 2008, 08:29:01 »
En zijn ze binnen? Bij mij loopt het ook een beetje uit (bouwen Solis), komt door de drukte voor de feest dagen. over twee weken ga ik er mee beginnen.

Gr,

Edward

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #67 Gepost op: 04 December 2008, 13:18:58 »
En we wachten en we wachten en we wachten nog steeds. Het zou nu ongeveer op de post moeten zijn gegaan dus met een beetje geluk kan ik nog voor de kerst beginnen (komt gelijk alles tegelijk binnen; Lbv en panorama bouwsets en de mastjes).

In ieder geval heb ik me nog kunnen vermaken met een bouwsetje van de BD van schlosser welke ik voor een deel zelfs gesoldeerd heb. Het is in ieder geval een hele verandering tov het lijmen.

Robert

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #68 Gepost op: 04 January 2009, 10:43:56 »
Hoi,

Pfff, de mastjes zijn eindelijk binnengekomen afgelopen week. Heeft bijna een maand geduurd (2 dec op de post gegaan, 31 december binnen). Kost je een tweede rib uit je lijf (dankuwel TNT :() maar dan heb je wel wat. Iig betekent het dat de bouw van het dio langzaam weer op gang kan gaan komen.

Robert

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #69 Gepost op: 05 January 2009, 16:52:54 »
Hoi,

Eindelijk weer eens een echte update. De masten zijn zoals eerder aangegeven binnen en dus maar even een paar foto's. De eerste indruk, zelfs Viessmann verbleekt ernaast.

Echter eerst even een intermezzo. Dit heb ik o.a. in de tijd voor het ontvangen van de masten gemaakt. Een RhB Lb-v uiteraard met een postcontainer. Nu alleen de boel nog een kleurtje geven...

En nu de masten zelf

De foto's staan op volgorde van plaatsing op het dio, gezien vanuit de richting Filisur naar Preda. Ik denk wel dat ze voor het einde van de week op hun plekje staan (tijdelijk). Dan kan er gelijk aan het verdere landschap begonnen worden want dan weet ik ongeveer welke afstanden ik aan moet houden voor de masten.

MvG,
Robert

N-track Modellbau

• Offline Offline
    • N-track Modellbau
« Reactie #70 Gepost op: 06 January 2009, 20:01:48 »
Robert,

Zoals belooft, de bovenleiding portaaltjes van de Albula; van links naar rechts: paal 1 = terug te vinden bij Tiefencastel na het station richting Surava paal 2 = een lange paal! met extra kabel dragers en een spanner, deze staat na de " Soliser Brücke " richting Tiefencastel.
Paal 3 = een paal die bij de oprit staat (bocht berg op bij de Soliser Brücke) met een bescherm hek aan achterzijde. bij de middelste paal moet alleen nog het gewicht geplaatst worden. alle masten zijn natuurlijk in de schaal 1:160

en de details van de voet, basis plaat met bouten en schuine betonnen voet!

volgende foto's van het display diorama.

Gr,

Edward

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #71 Gepost op: 07 January 2009, 09:55:33 »
Die masten zien er erg netjes uit, al zeg ik het zelf. HEt belangrijkste verschil is denk ik het "betonnen" voetstuk. Dat gaat vast een heel mooi demo-object/diorama worden.

Robert

Jeroni

• BAM!
  • Offline Offline
  • Créateur du corridor
« Reactie #72 Gepost op: 07 January 2009, 12:58:11 »
Inderdaad mooi spul, zeg! Maarre....FF Hollanders onder elkaar, wat kost dat nou per mastje?

N-track Modellbau

• Offline Offline
    • N-track Modellbau
« Reactie #73 Gepost op: 07 January 2009, 13:42:55 »
De prijs voor de paaltjes zo als hier boven (N-Track Modellbau) kosten van 7 tot 12 euro per stuk incl. BTW.

Ze worden per stuk verkocht in een bouw setje, wij maken alleen bouw sets! De masten zijn eenvoudig samen te stellen. In een zakje zitten diverse onderdelen om een paal op te bouwen, schroefdraad - voet+plaat - H profiel - uitlegger+isolatoren (keuze uit type uitlegger) kabel houder / drager en top isolator houder (3 typen).

Extra uitbreidingen zijn dan kabel spanner (de kleine wieltjes) afscherm roosters voor bruggen, dragers voor Trafo kasten (tegen de paal) en diverse speciaal uitvoeringen van isolatoren houders. Verder zijn de Zwitserse overspan rekken (Quertragwerke) ook beschikbaar; hiervoor volgen de plaatjes later nog!

De bouw handleidingen moeten nog gemaakt worden, dit zal nog wel even duren omdat nog niet alle onderdelen gemaakt zijn. ik verwacht ongeveer ergens rond Juli/Augustus. helaas weet ik nog niet bij wie deze palen als kant en klaar uitvoering geleverd gaan worden. hiervoor ben ik nog niet bezig geweest.

Gr,

Edward

Robert_N-Nm

• Offline Offline
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #74 Gepost op: 07 January 2009, 14:58:31 »
Hoi,

Per mast schat ik in ca €34,- (incl. verzend- en bankkosten) te hebben betaald. De kater kwam echter later ... eerst enorme vertraging en toen ook nog eens douane- en inklaarkosten (nog nooit eerder gehad). Hierdoor betaalde ik ongeveer €8,50 extra per mast.

Het moge duidelijk zijn dat dit een eenmalige actie is aangezien het eigenlijk gewoon duur betaald is door die "sluipkosten". Ok, de prijs van 34€ per mast is allersinds verklaarbaar doordat er best wel wat tijd (dus loonkosten) in de bouw zal zijn gaan zitten. Ze zijn in Zwitserland gemaakt door Art&Web Modellbau volgens mij, geen lage lonenland iig. Nou ja, volgende keer beter, en vooral goedkoper. Dan bouw ik ze zelf wel.

Robert