Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Esu Ecos - Aansluiten en verdelen spanning over meerdere boosters door bellejt
Vandaag om 20:08:01
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 20:08:00
Stalen D 4 deurs spoor 0 door moonlicht
Vandaag om 19:59:52
wisselaandrijving MTB door TreinenDrachten
Vandaag om 19:54:52
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 19:53:58
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 19:26:58
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door Peter.v.L
Vandaag om 18:58:01
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 18:34:32
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 18:28:25
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 18:25:52
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:24:10
Raadplaatje door Nohome
Vandaag om 18:22:37
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 18:15:32
Foto's totaalreclame ICM door Mitchell
Vandaag om 17:36:09
3D/RM-IG: Mitchell's hoekje door Mitchell
Vandaag om 17:13:49
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 16:57:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Vroeger
Vandaag om 16:19:33
D20/ 25 Bentheimer Eisenbahn in 1:32 door MB6400
Vandaag om 14:41:08
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 14:18:49
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 14:10:21
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 13:21:54
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 10:43:42
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door 1200blauw
Vandaag om 10:35:58
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 09:37:20
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 08:56:00
Yet Another Servo Decoder door AP3737
Vandaag om 08:36:21
Zaagsel? door Frits C
Vandaag om 06:34:07
The Micro Model Railway Dispatch door Ronald Halma
Vandaag om 03:26:20
Een nieuw begin door bask185
04 July 2025, 23:51:59
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
04 July 2025, 23:09:51
  

Auteur Topic: RTM met uitbreiding naar Scharendijke  (gelezen 111237 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #120 Gepost op: 21 July 2011, 11:50:35 »
Mijn beste,
Het is naar mijn weten nooit verboden geweest om hout te gebruiken.
In een vorig bericht had ik dit geschreven; Door een fout van de overheid mocht de RTM voor het nieuwe spoor geen oude gebruikte dwarsliggers meer gebruiken. Oude gebruikte bielzen zijn gecreotieseert en dus schadelijk voor het millieu. Door deze onterechte maatregel moest de RTM  nieuwe gewolmaniseerde dwarshouten aanschaffen. Een onvoorziene schade post van 15.000 euro. De bielzen die nu bij de RTM gebruikt worden zijn zover ik weet gewolmaniseerd of helemaal niet behandeld. ik zal dit nog navragen.
SK
« Laatst bewerkt op: 21 July 2011, 21:35:24 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #121 Gepost op: 21 July 2011, 14:35:17 »
Donderdag 21 juli 2011


Het hoogte verschil is bij deze opgelost.

de vorm zit er weer in.

Daar de beton moet uitharden en het probleem met de waterleiding nog niet is opgelost, leg het railwerk even stil.
Stilleven van rails en hoeklijnen.

De hoeklijnen zijn bestemd als kantlijnen voor het oversteken van de dam.

dit vraagt om een slijptol....

als het goed is zal de reiziger hier niets van merken.

de voorraad gaat aardig slinken.

Overzicht van de rust

De zomerbus tussen de eilanden (campongs) en over de dam

en.....met fietsendrager aan het hek!! 8)
SK
« Laatst bewerkt op: 21 July 2011, 21:39:07 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #122 Gepost op: 22 July 2011, 16:41:48 »
Vrijdag 22 juli 2011

Het weekeinde nadert. De spullen moeten goed opgeborgen worden daar de jeugt nog volop aanwezig is op de diverse campongs!

Ondertussen is het beton voldoende uitgehard en zijn de stootplaten aan weerszijde van de voetgangerstunnel aangebracht. Zo'n zelfde constructie zal/moet ook aangebracht worden boven de waterleiding aan het begin van de verlenging.

Gezien in de rijrichting van de tram.

en die van dwars op van de rijweg.

nog een paar tikkies, en het werk is gedaan.

Je kan nog plezier in je werk hebben..............

Daar de railbouwploeg niet verder kan met het leggen van de rails op het cunet worden de secties voor langs het perron hier in elkaar gezet.

de secties perronsporen op een ongebruikenlijke manier weg gelegt.
Tot maandag dan maar weer....
SK
« Laatst bewerkt op: 22 July 2011, 22:24:11 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #123 Gepost op: 25 July 2011, 14:02:16 »
Vandaag, maandag de 25stejuli van het jaar 2011, heerlijk in de zon zitten ontbijten! Zo kan Zeeland dus ook zijn. Nu de Tour de France niet meer op radio en tv zijn naar de dam geweest. Hieronder de vorderingen van deze dag.

Kijk eens aan! De perronwanden staan, er is uitgevlakt en er is ballast gestort! (y)

Zo is het wat beter te zien.

Met een speciaal opzet of verlengstuk worden de railstaven voorzichtig over de betonnenwanden getilt.

Van de anderekant = tegen de zon in gezien

Op naar de volgende.

Nog redelijk veel te gaan dus!

Ondanks dat het materiaal zwaar is, word er toch voorzichtig gehandeld.

das dan weer dubbelspoor ;D

Met een spuitbus witte verf en een meetlint kom je al heel ver!!

de ballast uitvlakker.

Als je het zelf niet hebt, dan moet je huren :)

zo krijg je nu een file

zeker als het schafttijd is :D

en dat gaat ook gewoon door ondanks dat de zon nu even verstek laat gaan. :-[
SK
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Antal

  • Offline Offline
  • Berichten: 1345
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #124 Gepost op: 25 July 2011, 21:47:10 »
Leuke update Sobat! (y)
Ik volg dit draadje nu al een tijdje en het ziet er steeds beter uit daar.

Groetjes,

Antal

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #125 Gepost op: 25 July 2011, 22:06:09 »
Ik probeer iederedag een updateje te maken. Daar ga ik mee door tot dat het klaar is, of tot dat ik zelf weg ga.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #126 Gepost op: 26 July 2011, 16:50:04 »
Dinsdag 26 juli 2011 is een dag dat er niet zoveel spectaculairs gebeurd. Er is geen zon, maar wel regen, kou en wind. Het werk aan de verlenging gaat wel gewoon door;

Het omloop begint al aardig vorm te krijgen.

Zonder slijpschijf in je apparaat is het moeilijk werken :)

Gelukkig is hulp en het magazijn niet ver van de werkplek verwijderd.

Daar gaat tie weer!!!

Wat verder op zijn enkele ex PKP??? mannen met de lasplaten bezig

Het aankomstspoor heeft ook al enig aanzien gekregen.

Overzichtje van de perronwanden die......

....deze afmetingen en gewicht hebben.

Oud en nieuw, van alles wat.

Een meetlintje is hier onmisbaar. Zou die linkse meneer misschien voor ambtenaar studeren ;D


Het aloude handwerk is nog steeds niet verdwenen!
Tot morgen.
SK
« Laatst bewerkt op: 27 July 2011, 09:42:03 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

guest7823

  • Gast
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #127 Gepost op: 26 July 2011, 20:49:53 »
Sobat,

Bedankt voor je constante stroom updates!!

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #128 Gepost op: 26 July 2011, 21:18:43 »
Sobat,

Bedankt voor je constante stroom updates!!

Graag gedaan
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1917
    • Flickr pagina
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #129 Gepost op: 26 July 2011, 22:17:12 »
Zo, wat gaat dit snel! Zelf al twee keer langs gereden om te kijken naar de vorderingen. Moeten ze volgende week al rijden?  :)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #130 Gepost op: 27 July 2011, 09:42:34 »
(kom op meetlindje  :-X  -> meetlintje)

kleinigheidje heb je zo :'(
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #131 Gepost op: 27 July 2011, 11:29:53 »
Sobat

Ik ben niet zo bekend daar. Ik vind de foto's mooi, maar om de situatie een beetje inzichtelijk te maken zou ik persoonlijk een situtie schets zien over waar men bezig is op de dam.
Jeroen

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #132 Gepost op: 27 July 2011, 13:31:40 »
U vraagt, wij draaien :)

Het RTM net begint bij de remise aan de punt loopt via een lus bij het bezoekerscentrum terug naar de punt om daar bij de haven Springersdiep de dam op te gaan. Ga in een keer door naar het station Port Zelande. Hier begint deze reportage met de uitbreiding naar Middelplaat Haven.  Het nieuw aan te leggen deel gaat van uit de haven terug naar de dam om over de Brouwerssluis (officiele naam) naar de Haven van West Repart te gaan. Over dit laatste stuk gaat de hoofdmoot van deze reportage. Als er belangstelling is wil ik overwegen om de reportage van de aanleg "Bezoekers centrum" ook hier te plaatsen.
SK 
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8595
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #133 Gepost op: 27 July 2011, 13:57:29 »
Sobat

Dis is mooi.

Wat betreft dat bezoekerscentrum, hoewel misschien niet direct iets "treins" het hoort wel bij de RTM.
Jeroen

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re:RTM met uitbreiding naar Scharendijke
« Reactie #134 Gepost op: 27 July 2011, 14:22:07 »
Nee niet direct. Het bezoekerscentrum valt onder het regiem van het Grevelingenschap en geeft informatie, als het open is, over de hele Grevelingen incl. de tram.
Ik ben vandaag, de 27ste julie, na de regenbuien, weer even gaan kijken
Bij het terplaatsen komen was het weer eens gaan regenen, en dat geeft dit plaatje iets triest.

Het gaat er nu echt op lijken!

Een nieuwe, en voor dit deel, de laatste lading bielzen.

Gezien richting Scharendijke. Links de Haven van West Repart

Iedergat moet geboord worden. Vier gaten per hout.

Hier komt nog heel wat spierkracht bij kijken. Na het boren van de gaten worden de hamerbouten er meteen ingezet (slagen)

Voor dat de schroefmachine langs is geweest, ziet het er zo uit.

zo gaat dat schroeven dus.

Het is woensdag.........dus.....

Als conducteur Arie op zijn horloge kijkt is het hoog tijd om de fluit te blazen. Abfahrt voor de Zeeuwen ;D

Met krachtige slagen neemt de 54 de helling terug naar de dam.


Het probleem met de waterleiding is hier te vinden. Delta geeft geen toestemming om zomaar te passeren. Eerst aanvragen, dan tekenen dan...dan...dan..........
Tot vanavond
SK
« Laatst bewerkt op: 27 July 2011, 14:53:49 door Sobat Kras »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.