Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Prutsert
Vandaag om 17:19:10
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:09
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door MOVisser
Vandaag om 16:53:14
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door KNed
Vandaag om 16:41:47
YD7010 en Roco WLAN Maus koppelen door AlbertG
Vandaag om 16:33:28
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 16:12:33
Vraag: Roco loc rijdt heel traag, tips? door Sandopie
Vandaag om 15:59:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:21:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Huup
Vandaag om 14:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 14:22:52
Spoorhumor door Eric B
Vandaag om 12:21:56
? Aanleg Zuidwestboog bij Meteren door Arjan6511
Vandaag om 11:43:27
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 11:35:34
Ventilatie (?) pukkels op dak ICM door Sven
Vandaag om 11:28:41
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door damngrazy
Vandaag om 11:11:14
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 11:01:15
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:39:45
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Rick
Vandaag om 10:12:45
VERPLAATST: Link trainer (was:: TEE treinstel) door Reinout van Rees
Vandaag om 09:47:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door henk
Vandaag om 07:23:13
De projecten van Ruben (NL H0) door Frank 123
Vandaag om 07:02:43
19 Toen door Vroeger
Vandaag om 05:58:47
LS Models 2025 door spoorzeven
19 June 2025, 23:18:38
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Paulus
19 June 2025, 21:45:01
The Southern Pacific & California Northern door Ronald Halma
19 June 2025, 21:43:01
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
19 June 2025, 21:32:13
Station Roodeschool door Torikoos
19 June 2025, 21:14:12
Eindstation Daarhuizen door Torikoos
19 June 2025, 21:04:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Modellbahnwagen
19 June 2025, 20:49:16
Bouw van de ElD3 mat' 36 van MK Modelbouwstudio's door MathynK
19 June 2025, 20:47:40

Auteur Topic: Artitec Plan W rijtuigen  (gelezen 311235 keer)

ATB

• Offline Offline
  • Modelrailroading is fun
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #1110 Gepost op: 06 March 2010, 09:35:49 »
Ik weet in ieder geval zeker dat de beneluxversies met de brede deur nieuwe ramen en nieuwe draaistellen hebben. Of dat ook geldt voor het 3e nummervariant van de geheel blauwe versie weet ik niet en dat ga ik ze dus even vragen.

Stig heeft helemaal gelijk, dat antwoord hadden we al. Ik heb overigens de advertentie in Railhobby er even op nageslagen en dan blijkt lezen weer een kunst op zich. Daar staat namelijk alleen bij de beneluxbrededeurenvariant (5x letterwaarde) dat er nieuwe ramen en onderstellen in zitten. Bij de, inderdaad omgenummerde en aanzienlijk in prijs verlaagde, gewone blauwe staat dat niet. Deze ophef was dus eigenlijk weer een typisch gevalletje van wishfull thinking en niet van valse voorlichting door een fabrikant.

Groeten
Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

henk

• Offline Offline
« Reactie #1111 Gepost op: 06 March 2010, 10:21:44 »
Ik heb het helemaal niet over draaistellen of ramen gehad, dat was Frank (en ook niet Ewout trouwens). Als ik in een advertentie lees dat er 'een nieuwe serie' van de blauwe plan W komt 'met het ontbrekende nummer', dan denk ik gek genoeg dat er een nieuwe serie is geproduceerd en niet dat al bestaande voorraad een beetje slordig is overgestickerd. Gezien de reacties die ik van verschillende winkeliers heb gehoord, ben ik bepaald niet de enige die de boodschap van Artitec zo had begrepen.
Ik vind het helemaal geen slechte actie van Artitec. Ik verwacht alleen dat een fabrikant van te voren laat weten dat het model 35 euro gaat kosten omdat het overgestickerde voorraad is, waarbij je bovendien de draaistellen moet schoonmaken en misschien zo nu en dan een defect mag verwachten.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Gert1

• Gast
« Reactie #1112 Gepost op: 06 March 2010, 10:32:54 »
Als ik de marketingman van LS Models was, dan had ik nu de tekst voor mijn nieuwe advertentie wel klaar:
"Spiksplinter nieuw model van de NS Plan W, met fonkelnieuwe draaistellen en puntgave belettering voor de prijs van een Amsterdamse winkeldochter?
Dat kan alleen bij LS Models!"

;)  Geintje hoor, ik kon het even niet laten. En no worries: DDM koop ik straks gewoon zodra het komt!

mvg,
Gert

ATB

• Offline Offline
  • Modelrailroading is fun
« Reactie #1113 Gepost op: 06 March 2010, 12:51:01 »
Sorry Henk, zoals ik al schreef is goed lezen een kunst. Die moet ik dus ook maar eens leren. :)

Ted
Ted is op 25 augustus 2023 overleden

Northlander1983

• Gast
« Reactie #1114 Gepost op: 06 March 2010, 13:21:18 »
Ik ben het volledig met Henk eens, als we alles 10x moeten lezen is dat niet echt netjes van Artitec (gewoon duidelijke taal, voor eenieder).

Maar waar maak ik me druk over, ik wacht geduldig op de LS versie.
Prijs vind ik niet belangrijk (5 euro meer of minder) als het maar perfect loopt zonder eigen aanpassingen (zoals bij Artitect vaak volledige Demontage).
En daar vertrouw ik bij LS volledig op. (y)

piet post

• Offline Offline
« Reactie #1115 Gepost op: 07 March 2010, 17:50:42 »
Ik ben het volledig met Henk eens, als we alles 10x moeten lezen is dat niet echt netjes van Artitec (gewoon duidelijke taal, voor eenieder).

Maar waar maak ik me druk over, ik wacht geduldig op de LS versie.
Prijs vind ik niet belangrijk (5 euro meer of minder) als het maar perfect loopt zonder eigen aanpassingen (zoals bij Artitect vaak volledige Demontage).
En daar vertrouw ik bij LS volledig op. (y)
Bij mij loopt hij perfect en het open maken (door de winkelier) ging ook probleemloos. Wel is een wielstel gedeeltelijk grijs, maar dat vind ik niet erg.
Punt blijft dat er niet duidelijk is gecommuniceerd dat het een omgenummerd exemplaar is. Met dat in het achterhoofd snap ik niet dat ze niet precies op tijd konden leveren. De rijtuigen waren kennelijk al in Amsterdam en als je er van uit gaat dat het omnummeren 10 minuten per exemplaar kost ( er zijn hier vast mensen op het forum die beter kunnen zeggen welke tijd het kost) is het een werkje van dagen, niet weken. Als je schrijft dat je TOP END producten levert, moet je ook op dat niveau communiceren met je klanten en de winkeliers die je spullen verkopen. Laat het een leermoment voor ze zijn.
Door deze actie ontstaan wel vragen, zoals wat ligt er nog meer in de magazijnen als overtollige voorraad. Piet

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #1116 Gepost op: 07 March 2010, 17:54:56 »
Met dat in het achterhoofd snap ik niet dat ze niet precies op tijd konden leveren.

Krijgen we dat weer... ::)

Als je nu eens ophoudt met kalenders en klokken te zwaaien en de fabrikanten de tijd laat nemen de spullen te leveren. Kun jij in de tussentijd gewoon wat nuttigs doen (auto's bekrassen, folders uitdelen)...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Huup

• Offline Offline
  • May your coffee kick in before reality does.
« Reactie #1117 Gepost op: 07 March 2010, 18:00:51 »
En proberen een beetje respect voor elkaar te houden.
Graffiti spuiten op treinen staan we trouwens niet toe. :-*

stig

• Offline Offline
« Reactie #1118 Gepost op: 07 March 2010, 19:23:50 »
Je zit op de verkeerde account...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

spoorfan

• Offline Offline
« Reactie #1119 Gepost op: 20 March 2010, 13:38:45 »
Ik heb vandaag mijn plan W benelux met de brede gele deuren opgehaald. Mooi, ook de draaistellen. Ik heb nog wel een vraag. Op de foto's zie ik aan de kopkanten handgrepen en rangeertredes. Die zitten er niet op. Artitec inmiddels een beetje kennende zijn ze meestal wel precies in het model. Weet iemand of er een moment is gekomen waarbij de handgrepen en rangeertredes zijn verdwenen en zijn er foto's van?

Vast dank voor de reactie.

Spoorfan

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #1120 Gepost op: 30 March 2010, 08:29:25 »
De nieuwe Benelux plan W binnen.
Grootste verandering/verbetering:
bladveren in de draaistellen zijn nu meegegoten (moest je bij de vorige oplages vastlijmen anders verloor je die)
De koppelinghouders zijn nu helemaal recht (bij de vorige hingen die nogal omlaag)
en de buffers zijn niet meer verend , en blijven dus recht staan, en draaien niet rond.
Dit zal ook wel weer schelen in kostprijs.
Vr. groeten,
Bob

fissy

• Offline Offline
    • Gouda in H0
« Reactie #1121 Gepost op: 30 March 2010, 08:59:11 »
Ik denk er zit niet veel kostenbesparing in de nieuwe Plan W, de mal veranderen voor de draaistellen zou duurder zijn als het niet plaatsen moeten van de onderdelen bij de rest van de te maken rijtuigen. Ook zou Zijn de buffers nu vastgelijmd? Als ja, zou dit ook geen grote kostenbesparing zijn, rechtzetten en vastplakken kost nu ook veel tijd...

Heb je misschien nog een plaatje?
Project Gouda in H0 - Nederland - Tijdperk V - Digital: DCC Loconet (Digitrax DCS 100)
OBB bezoekje: 2008

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #1122 Gepost op: 30 March 2010, 09:05:38 »
De buffers zijn niet vast geplakt maar helemaal nieuw ontworpen.
Dat scheelt wel, ze hoeven nu de buffers alleen maar er op te duwen in plaats van het gedoe met veertjes.
Maar ik denk ook dat ze dit gedaan hebben vanwege de klachten. Ik heb er al meerdere verloren bij de andere Plan W's.
Ook de bladveren schoten makkelijk los.

Ik zal vanavond wat foto's plaatsen
Vr. groeten,
Bob

Jeroen Water

• Offline Offline
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
« Reactie #1123 Gepost op: 30 March 2010, 09:49:03 »
De koppelinghouders zijn nu helemaal recht (bij de vorige hingen die nogal omlaag)

Hoi Bob,

en die laaghangende schachten levert bij mij ontsporingen op in duwbedrijf (benelux Plan W). De kortkoppelingen komen dan net tegen de kruisende spoorstaven aan op de wissels, met ontsproen tot gevolg.

Kun je nagaan of de nmieuwe constructie ook recht blijft bij duwen? En weet je of er een neiuwe schacht gemaakt is, of dat het geleidingmechaniek in het rijtuig is aangepast?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Lid MSG Haarlemmermeer
« Reactie #1124 Gepost op: 30 March 2010, 10:21:00 »
Ga ik naar kijken.
Vr. groeten,
Bob