Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Hasenwald
Vandaag om 23:00:34
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
Wat was jullie allereerste loc? door marctrein
Vandaag om 20:43:35
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38

Auteur Topic: Artitec Plan W rijtuigen  (gelezen 313349 keer)

IJmc

• Offline Offline
  • Take It Or Leave It
Re:Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #900 Gepost op: 23 May 2009, 16:39:36 »
Zal ik het dan maar kort houden?
(Ben ik goed in).
Gewoon weatheren met donkerkleurige roestpoeder en een kwastje, klaar.

Remco.

• Offline Offline
« Reactie #901 Gepost op: 23 May 2009, 16:58:57 »
Arnold,

En als ik nu mijn rijtuigen/materieel gewoon schoon/origineel wil houden  ???

Dus nee dat is niet handig en voor je beeldvorming het hele draaistel in de poeder is geen succes.

Gr. Remco

Rob Ellerman

• Offline Offline
  • Modelspoor is emotie...
« Reactie #902 Gepost op: 23 May 2009, 17:02:42 »
Ik snap al dat ge............... (vul zelf maar in). Als een product niet in orde is, da ga je er mee terug naar de winkel en dan ruil je het om voor een goed exemplaar of je vraagt je eld teru./Simpel, toch?

WT.
Tbinnebarretije…

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
« Reactie #903 Gepost op: 23 May 2009, 17:21:39 »
Nu je het zegt... dat we daar niet eerder op zijn gekomen...
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Menno 1846

• NS Tp3B/C- heden
  • Offline Offline
  • Frl
    • Frieslandrail
« Reactie #904 Gepost op: 23 May 2009, 17:35:53 »
Goed na het een en ander hier te hebben gelezen,zal ook mijn spul er soon wel mee beginnen.
Een paar beste knaken voor neer gelegd.
Waard voor ons geld willen we allemaal dus ook ik.
Een kleine handeling bij een model van €55.- is nog te overzien MAAR hoort niet voor te komen.
Zou een potje leuk zijn dat als ik een tv zou kopen dat ik zelf de stekker er nog in zou moeten plaatsen.
De productie van Artitec is prachtig maar naar mijn mening toch wel iet wat te hard de fabriek uit geramd.
De modellen van A vliegen je om de oren.
De ene verassing hebben we net gehad en de volgende word alweer onder rap tempo geproduceerd en de markt op gepoeierd.
Als er nou eerst tijd zou worden genomen om de productie goed te doen en dan op de markt zetten zouden ze wel beter aan hebben gedaan.
De concurent die de modellen ook uitbrengt en die er de tijd voor neemt lacht nu stilletjes in zijn vuistje!!
Greetz:Menno
There's a plan in everything, kid, and I love it when a plan comes together!

henk

• Offline Offline
« Reactie #905 Gepost op: 23 May 2009, 17:42:57 »
Ook maar even gekeken en de aanslag zit op al mijn 4 rijtuigen.
Het zal best dat het er zo kan worden afgeborsteld, maar ik wil toch ook graag weten wat het is. Waarom zou het na een keertje borstelen ophouden? Ik begrijp dat het al door verschillende mensen bij Artitec is gemeld. Mogen ze het daar uitzoeken en horen we de uitkomst wel en of een oplossing nodig is.

Het lijkt een structureel probleem en dan klinkt ruilen niet erg aantrekkelijk. Nou ja, misschien ruilen voor die van ...
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Marty

• Offline Offline
  • team Mitropa
    • Team Mitropa
« Reactie #906 Gepost op: 23 May 2009, 17:59:27 »
Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe auto bij de dealer gekocht, en ik kwam erachter dat er een laagje vuiligheid op kwam
Ik terug naar de dealer en vroeg hoe dat nou kon?
"oooo niks om je zorgen over te maken, borstel erover met wat water en zeep, en het is weg"........   (y)
Mvg Marty,

1606

• Offline Offline
« Reactie #907 Gepost op: 23 May 2009, 18:04:11 »
Ik ben geen Remco, maar ja, de witte waas is erg opvallend. Het draaistel is bijna een lichtgrijs geworden ipv een donkergrijs/zwart tint.
Alsof iemand flink met witte verf of poeder het draaistel heeft lopen drybrushen, dat effect.

Even voor de beeldvorming:

Zo ziet het er dus uit.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #908 Gepost op: 23 May 2009, 18:18:42 »
@Remco en Peter, Wat ik bedoel te zeggen is dat nu het probleem van de aanslag zich voor doet, hoe vervelend dan ook. Een andere keer klopt er van de detaillering iets niet.
Kortom een fabrikant kan tegenwoordig in onze ogen weinig meer goed doen. Wij verlangen teveel van een fabrikant. En ik begin daar elke keer weer over(detaillering) omdat daar blijkbaar een heleboel mensen zich eraan storen. Ik dus niet want ik zit niet met een vergrootglas naar m'n treinen te kijken als ze op de baan rijden. Je ziet het alleen als je het model in handen hebt.
Mijn vraag is, zie je de witte waas ook als het rijdt op je baan?

Nu ben je appels en peren aan het vergelijken. Je hebt de modellen niet met een waas gekocht en je mag ook verwachten dat die er niet op komt te zitten. Dus die vlieger gaat niet op. De detaillering is wat je koopt, daar kun je blij mee zijn of niet en je kunt 55 euro een goede prijs vinden of niet, maar het heeft geen hout met een waas te maken, echt helemaal niets. Een verzoek dan ook om daar niet mee aan komen te zetten, zo van oh, je verwachten te veel, want dat is ieders persoonlijke keuze en mening en daar gaan we niet moeilijk over doen.

@Peter: maar ik zou ook graag willen weten wat het witte uitslag is...
Is het misschien een weekmaker, die langzaam uit het kunststof "kruipt" zodat mijn draaistel straks zo bros is dat bij een maal de klikverbinding loshalen er lipjes afbreken (zoals oa bij sommige oude Roco modellen gebeurt.... ik heb met Frank ooit een plan D kapwissel gedaan, waarbij mijn 20 jaar oude bak gewoon ineens verpulverde)?

Als het ding kaduuk gaat en het is binnen twee jaar, dan krijg je of een nieuwe, of je geld terug. Het is namelijk zonder meer aannemelijk te maken dat het een productie-probleem zou zijn.

Citaat
En als wij daar hier dan op een keurige nette manier vragen over stellen vind ik het niet passen dat er mensen doorheen banjeren en zonder te lezen met beschuldigingen beginnen te strooien. Ik heb gewoon een paar simpele vragen en wil daar graag antwoord op. En dat vragen heb ik dus op 2 manieren gedaan, hier en via de vakhandelaar.

Maar blijkbaar mag je over bepaalde bedrijven hier tegenwoordig geen kwaad woord meer zeggen, of zelfs een kritische vraag stellen. Geeft maar weer eens aan hoe de verhoudingen liggen....

Het probleem dat we specifiek hebben op dit forum, maar dat absoluut inherent is aan het internet, is dat iedere gek zijn mening kan geven en dat ook doet, het liefst zo ongenuanceerd mogelijk. Ik hang al een jaar of 20 rond op mailingl lists en dergelijke en het is in die tijd niet veranderd.

Let wel, daar bedoel ik jou niet mee. Het is meer een algemene opmerking en je zult zelf ook wel regelmatig berichten zien waarvan je denkt "moet dat nou?"

Maar het gevolg is wel dat de heren fabrikanten, importeurs en leveranciers dit forum op gezette tijden wel kunnen schieten. Denk dan bijvoorbeeld aan de ICK, de naad op de neus van de Hondekop, enzovoorts. Zelf denk ik dat dit niet terecht is, want weliswaar faciliteren we dit forum, maar de mening komt van de gebruikers af. Dat die niet altijd even genuanceerd of zelfs zinvol is, tja, dat is jammer, maar we gaan niet censureren op inhoud, alleen op vorm.

Aangezien Chris toch een beetje als "Mr. Beneluxspoor" wordt gezien en iedereen hem weet te vinden, krijgt hij het dus terug te horen wat er op dit forum gebeurt. Vandaar dus dat hij liever niet een hele discussie ziet ontstaan over een waas dat waarschijnlijk onschuldig is.

Inderdaad, het hoort niet voor te komen, maar ik stel me zo voor dat Artitec niet aan de Chinezen gevraagd heeft om ervoor te zorgen dat er na een maand of vier een waas op de draaistellen tevoorschijn komt en dat zij dus waarschijnlijk net zoveel weten als wij: niets.

Dus op jouw handelswijze valt niets aan te merken, maar zelf zou ik er met een borsteltje overheen gegaan zijn en afgewacht of dat wat uitmaakte. Dat is een persoonlijke keuze. Als het dan weer wit zou uitslaan, dan zou de winkelier dan wel de fabrikant het mogen oplossen.

Maar het verzoek is dus aan iedereen om dit draadje in de hand te houden en niet allerlei rare dingen te gaan roepen, zoals destijds met de ICK en de Hondekop. Het zal ongetwijfeld even duren voordat Artitec weet wat er aan de hand is en tot die tijd zitten we toch alleen maar elkaar gek te maken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Railpassie

• Offline Offline
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
« Reactie #909 Gepost op: 23 May 2009, 18:52:00 »
Om even op de waas van het draaistel terug te komen,
mij lijkt het op het uitzweten van iets??(bijv weekmaker) in het plastic,
Ik zelf ben er huiverig voor,
en vrees dat het plastic hierdoor na verloop van tijd bros gaat worden.
Mischien heb ik het mis,maar dat is wat bij mij als eerste opkomt.

Tino (edit dit is al eerder ter sprake gebracht)

« Laatst bewerkt op: 23 May 2009, 18:55:31 door Railpassie »

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #910 Gepost op: 23 May 2009, 22:00:55 »
Nee, nee, waar ik over viel is :

Men ziet een probleem (prima, mag)
Men klaagt (terecht !)
Men Eist en roept schande dit en schande dat..dan beginnen mijn nekharen al overeind te staan.

DAT, dus eisen en roepen schande dit en dat, doe je maar bij je winkelier of fabrikant.
Of....hier met de mededeling dat je reeds je ongenoegen hebt duidelijk gemaakt bij de winkelier of fabrikant.

Dan hoor je mij ook niet.  (y)
DAAR leren we namelijk van, en niet van oeverloos geroep dat men dingen eist of schande dit en dat.
Dat roept alleen maar mee schande dit en dat roepers op, en daar hebben we op het forum geen moer aan.

NU zijn we (met info te verstrekken richting de fabrikant) bezig met productverbetering i.p.v oeverloos roepen.

Dat was mijn puntje waar ik enigzins bot door werd.

henk

• Offline Offline
« Reactie #911 Gepost op: 23 May 2009, 22:17:43 »
DAAR leren we namelijk van, en niet van oeverloos geroep dat men dingen eist of schande dit en dat.

Maar dat ben ik in het draadje eigenlijk niet zo tegengekomen naar aanleiding van de draaisteldrab.  :-\ ;D
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #912 Gepost op: 23 May 2009, 22:29:51 »
Nee, klopt niet i.c.m. de draaisteldrab. Dat geef ik ook toe.

Mijn schoongemaakte Plan W's hebben het (tot nu toe) niet terug gekregen en zitten nog steeds in de doos.

Gert1

• Gast
« Reactie #913 Gepost op: 23 May 2009, 22:32:13 »
Zonder nou paniek aan te willen jagen, adviseer ik iedereen die zijn draaistellen gaat schoonborstelen om even (preventief) een mondkapje te gebruiken.

Zolang Artitec niet gereageerd heeft, weten we niet wat voor stof het is. Mocht het inderdaad iets met een weekmaker te maken hebben, dan kun je dat spul beter niet inademen.

mvg,
Gert

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #914 Gepost op: 23 May 2009, 22:53:07 »
OK, ok, iemand heeft mij ingefluisterd dat ik te bot ben geweest richting Remco en JAB van Ree.
En nu thuis, rustig op de stoel en na een flinke BBQ zie ik dat ook wel in, dus mijn excuus hiervoor.