GoedGek, ik geloof dat je een paar dingen door elkaar haalt, sowieso begin je nummers door elkaar te halen. Maar goed, daar moet je dan ook goedgek voor wezen natuurlijk. De door Artitec uitgebrachte nummers 428 en 477 zijn in feite hetzelfde rijtuig... Het is hetzelfde effect als je de E-locs 1623 en 1823 laat rondrijden, dat wil ook niet iedereen... Ik twijfel er aan dat de 428 in Beneluxkleuren heeft gereden, ik betwijfel ten zeerste of de 477 (ex-428) in de oude Beneluxuitmonstering heeft gereden. Dat kan haast niet als je het revisieverhaal volgt. Aan de hand van deze conclusies wordt de rijtuignummerkeuze ongelukkig genoemd.
Als de 428 niet in de "Artitec-kleuren" gereden heeft is de keuze natuurlijk ongelukkig, daar zijn we het in elk geval over eens! Dat zou wat mij betreft wel een tegenvaller zijn, want tot nu toe leek me dat Artitec z'n huiswerk steeds goed gedaan had.
Huibert, lieve schat, als ik iets in cursief schrijf is het vaak ironisch bedoeld. Met de meeste symbolen die hier op het palet tot onze beschikking staan kan ik vaak onvoldoende uit de voeten.Ik vond het leuk een stukje uitleg te geven hoe ik aan mijn onderzoek geraakte.
Niet doen dus.