Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmann Anna ombouw. door Wim Janse
Vandaag om 08:27:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Marc tramt
Vandaag om 08:08:29
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Terugverende koppeling door Deetrein
Vandaag om 00:27:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 00:05:28
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Bahnstrecke 5867 door ruudns
03 August 2025, 23:05:00
Wat was jullie allereerste loc? door hervé
03 August 2025, 22:53:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door grossraumwagen
03 August 2025, 22:38:55
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Cegielski
03 August 2025, 21:17:19
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
Da's Daz 2 door Huup
03 August 2025, 20:15:23
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
03 August 2025, 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
03 August 2025, 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
03 August 2025, 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
03 August 2025, 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
03 August 2025, 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
03 August 2025, 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
03 August 2025, 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
03 August 2025, 16:33:32
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
03 August 2025, 16:17:23
Vitrinekast door Hasenwald
03 August 2025, 14:34:01
  

Auteur Topic: Artitec Plan W rijtuigen  (gelezen 313154 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22518
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #540 Gepost op: 04 December 2008, 21:23:03 »
Eentje, en daar blijft het vermoedelijk ook bij.
Als het de goegemeente echt niets kan schelen, waarom doet Artitec dan eigenlijk zo zijn best om toprijtuigen te maken?
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #541 Gepost op: 04 December 2008, 21:40:09 »
Ik ga ze misschien nog wel een keer kaal schuren, van mij hoeven ze het dak niet aan te passen. Het is wel even wat ingewikkelder dan een lakering aanpassen. (zie LSM ICR of hoe heet dat ding)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8526
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #542 Gepost op: 05 December 2008, 00:03:45 »
Eentje, en daar blijft het vermoedelijk ook bij.
Als het de goegemeente echt niets kan schelen, waarom doet Artitec dan eigenlijk zo zijn best om toprijtuigen te maken?
Ik weet niet of ik de vraag goed begrijp, maar als, dan is dit het antwoord.
Persoonlijk kan me het wel schelen, maar ik koop echt geen andere daken, al waren ze een tientje.
Een messie kan een hoop goed doen, en zelfs dat laat ik uit mijn hoofd :)

Groet,

Huibert, nu één E, later meer.

Oowja, we hadden 't hier over W's. Da 's waar ook.
De kwaliteit van de W is minder dan die van de E, en dat betreft mn het interieur. Al moet ik toegeven dat dat handenwasbakkie in de plee een uiterst charmant detail is, al had ik liever oren aan de banken gezien.
Maar toch.... als Artitec de ICR's zou uitbrengen, verkocht ik subiet mn vijf LSM's....
En nu we het toch over Artitec hebben..... Ik ben bang dat de DE-I me zo gaat tegenvallen... Je kent dat wel: lang wachten, veel verheugen, tellekens weer horen van verbeteringen, en alstie dan zo uitkomt misttie het trekoog. Of blijken de draaistellen niet opengewerkt. Of de cabineramen kunnen niet open. Of de slingers aan de ramen hebben de verkeerde slag. Of hij ruikt niet naar diesel.
Zoiets onnozels.
Dan valttie dus heel erg tegen en denk ik van 'nee, doe maar niet, wat jammer nou'.

Brrr.... Toch 's wat minder whisky drinken: 'Johnny! Walk on!!'

Groet,

Huibert, neemt nog een beroemde gans.

(wat zeg ik nu weer?)

;)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #543 Gepost op: 05 December 2008, 00:08:32 »
Mag ik even ?

We roepen allemaal KEIHARD als er een model niet juist is.

ALS een fabrikant dan BALLEN heeft en een aanpassing op de markt brengt (wat klauwen met geld kost) zoals Eurotrain met de cabines van de knabbel en babbel, en LSModels met een compleet nieuwe benelux kap, en

Men reageert er compleet niet op (volle doos cabines en 3 dozen rijtuigbakken nog steeds in de winkels) dan snap ik dat fabrikanten nu roepen, mij niet gezien.

Enorm zonder van al het extra werk van deze twee merken en we waarderen het werk niet eens.

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8526
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #544 Gepost op: 05 December 2008, 00:15:31 »
Nou lees ik toch regelmatig hier, maar van beiden wist ik niks. Zal mijn domheid wel zijn. Offuh..... ?

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #545 Gepost op: 05 December 2008, 00:17:07 »
Daar heb je volkomen gelijk in! (Chris dus)

Opmerkelijk H/ want zelfs ik weet het, en beiden heb ik niet...
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8526
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #546 Gepost op: 05 December 2008, 00:20:09 »
Ik ook niet, maar toch. Ik zal de enige niet zijn (hoop ik althans)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #547 Gepost op: 05 December 2008, 00:23:46 »
Tja...is beide toch ook hier bekend gemaakt  :-|

GertjanSierd

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #548 Gepost op: 05 December 2008, 00:28:55 »
....allemaal ....

Pardon?

Zoals zo vaak laat maar een klein percentage luidkeels zijn ongenoegen blijken. Denk dat het grootste gedeelte van de modelspoorders rustig afwacht. Eigenlijk jammer dat "men" die vaak niet hoort.

Heb ondertussen het grootste respect voor de acties als met de cabines van K&B. Zal dat voortaan beter laten horen.

Dus eigenlijk Chris, ben ik het ben je eens  ;)

mvg Gertjan  

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #549 Gepost op: 05 December 2008, 00:32:01 »
Ja, je weet wel wat ik probeer te zeggen he.    ;) Er zijn er ook zat die het waarderen, maar dat hoort de fabrikant niet.

Nu is dat logisch, niet iedereen gaat mailen. Maar nu merkt de fabrikant het omdat de spullen simpelweg niet worden opgehaald (gratis nog wel he)

Dus...geen waardering = triest.

santerdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 3865
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #550 Gepost op: 05 December 2008, 00:35:30 »
Chris, het lijkt me inderdaad balen als nog zoveel re-work in de winkels in dozen ligt. Op fora, zoals BNLS, is er ruim voldoende over geschreven.

Heb je ook enig idee hoe globaal de verhouding is van kopers die wel-niet de fora lezen ?
Ik kan me goed voorstellen dat de winkelier niet alle kopers kan traceren (hij kent menige klant niet eens bij naam en adres - gewone kassaverkopen).
Als die mensen niet of beperkt op een forum lezen, dan komen ze er niet zo snel achter.

Sander

GertjanSierd

  • Offline Offline
  • Berichten: 98
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #551 Gepost op: 05 December 2008, 00:39:27 »
Snap het helemaal  ;)

Denk trouwens dat hier ook een deel van de verantwoordelijkheid bij de winkelier zit. De "betere" moet toch zijn afnemer/afname kennen. Hij/zij is tenslotte dé intermediair tussen fabrikant en consument. bedoel dus de omruilaktie bekend maken bij die klant

mvg Gertjan

edit: kan mij herinneren dat ik bij de aankoop van K&B een formulier mijn mijn gegevens "moest" invullen. klantgegevens moeten dus bekend zijn
« Laatst bewerkt op: 05 December 2008, 00:41:55 door GertjanSierd. Reden: edit toevoegen »

Huup

  • Offline Offline
  • Berichten: 8526
  • May your coffee kick in before reality does.
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #552 Gepost op: 05 December 2008, 00:42:36 »
Ik heb het dus net gelezen in het ICR-draadje, met de verwijzing naar een specifieke draad over de ICR omruilactie. Kennelijk sprint ik op een dergelijk manier door het forum heen dat ik dat gemist heb.

Gr/H

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18620
    • Het Groterdam Project
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #553 Gepost op: 05 December 2008, 00:44:41 »
Geef ik jullie beide gelijk in.

Maar niet iedereen (winkelier)heeft een uitgebreid systeem waarin hij precies bijhoud wie hij wat verkoopt.
En, dit brengt voor de winkelier wel kosten mee, die hij niet terug ziet.

Ok, service kan je roepen, dat snap ik.
MTE heeft het op zijn site vermeld. Andere winkeliers heb ik het nog niet zien doen.
(nope, geen reclame, het gaat om gratis omruilen, dus niet piepen)

Ook aan de vakbladen een puntje : meld het in uw bladen !!! Kleine moeite, groot plezier !!!

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re: Artitec Plan W rijtuigen
« Reactie #554 Gepost op: 05 December 2008, 01:13:58 »
Sja na al deze discussies wil ik toch ook even reageren... Chris heeft denk ik groot gelijk, over de meest kleine details roepen we meteen om het hardst, maar als het goed is hoor je weinig tot niks.

Ik was vanavond bij mijn vaste shop in Arnhem (moest toch ff een VAM wagen scoren.... ben nu eenmaal heel hebberig ;D ) Heb daar al een poosje naar een IC-kleuren plan W staan kijken, moest mezelf bedwingen, want die is niet in 1965-1975 inzetbaar. Maar ik kan niet wachten totdat de blauwe rijtuigen (die ik besteld heb) binnen zijn.

Als ik zie hoeveel details Artitec aanbrengt en dat dan vergelijk met rijtuigen van Heris, Roco of Fleischmann, dan denk ik dat we met Artitec toch wel verwend zijn. De prijs is amper hoger dan de "Exclusive 1:87" rijtuigen van Roco, maar de detaillering is vele malen beter. De rijtuigen die ik van Heris zag hebben minder details.

Er valt altijd wel iets te verbeteren aan een model, maar hoe ver ga je op een gegeven moment. Oren aan de banken in de plan W had een duurdere mal of extra montage handelingen gegeven. Sommigen (ik niet!) klagen nu al over de prijs van de Plan W's. Artitec bewandelt denk ik een hele fijne lijn tussen detaillering en gunstige prijs. Voor de perfectionisten is er nog lekker 1-2 avonden aan te hobbyen, voor de iets minder kritische consument is er voor een redelijke prijs nu eindelijk een geheel kloppend model van een plan W rijtuig verkrijgbaar.

En anders : Digirails doet denk ik leuke zaken met aftermarket verlichtingsets voor diverse loks en wagons, misschien is er ook wel markt voor een detailleringskit voor bijvoorbeeld het Plan W interieur? Geetste messing bagagerekken en leuningen, de ontbrekende oren etc etc.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden